Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ با این حال شهروندان از ماندن در خانه هم خسته‌اند،‌ یک‌ سال ونیم زندگی در شرایط بحرانی و بین موج‌های مختلف این ویروس توان و رمق بسیاری را از بین برده و برخی را به مرز افسردگی کشانده است،‌ با اغلب کسانی که صحبت می‌کنیم ناامیدند و چشم‌اندازی از بهبود نمی‌بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر به آنها بگوییم می‌شود از این زمان که به جای سفر، بیشتر به ماندن در خانه می‌گذرد بهره‌ای می‌توان برد می‌گویند یک و نیم سال بودن در خانه دیگر برای آنها اشتیاق به دیدن هر فیلم و سریالی را از بین برده و ترجیح می‌دهند با مشاوران و تراپیست‌ها‌ برای بهبود وضع‌شان صحبت کنند.

سفر به تاریخ در تعطیلات

با وجود همه این احوال می‌شود این روزهای پاندمی‌ را تنها به گلایه از روزگار و ویروسی که به جان زندگی‌مان افتاده سپری نکرد و از آن بهره برد، زیرا با همه خوب و بدش این روزها می‌گذرد و از دل این فضای خاکستری بالاخره دوباره امید به زندگی چونان ققنوسی رنگین بیرون خواهد آمد. آن وقت است که اگر به گذشته نگاه کنیم فکر می‌کنیم می‌شد این زمان را بهتر گذراند،‌ به ویژه با امکاناتی که در اختیار داریم و در گذشته وجود نداشتند. نمونه‌اش خواندن داستان‌هایی از شاهنامه با دوستانی که در ایران داریم یا در خارج از کشور زندگی می‌کنند. قبول است که شاهنامه با ۵۵ هزار بیت زمان زیادی برای خواندن می‌خواهد، اما خواندن داستان سیاوش، رستم و سهراب،‌ کیخسرو، اسفندیار  و... چه؟

این داستان‌ها که هر کدام در چند جلسه تمام می‌شوند و می‌توان از خواندن‌شان حظ وافر برد. برای اغلب ما ایرانی‌ها شاهنامه یک سند ملی است،‌ سندی که بر اساس آن هویت خود را تعریف می‌کنیم،‌ با قهرمانان آن همراه می‌شویم و به قول فردوسی در می‌یابیم «پژوهنده روزگار نخست/ گذشته سخن ها همه باز جست/ ز هر کشوری موبدی سالخورد/ بیاورد کاین نامه را یاد کرد/ بپرسیدشان از کیان جهان/ وزان نامداران فرخ مهان/ که گیتی به آغاز چون داشتند/ که ایدون به ما خوار بگذاشتند/ چه گونه سرآمد به نیک‌اختری/ برایشان همه روز کندآوری». برای داشتن کمتر اشتباهی در این متن هم باز گزینه‌ها فراوان است هم می‌شود به پادکست فردوسی‌خوانی مراجعه کرد که علاوه بر خوانش شعر درباره‌ بیت‌های دشوار توضیح می‌دهد.

علاوه بر این پادکست می‌توان شاهنامه با تصحیح  استاد جلال خالقی ‌مطلق را تهیه کرد که توضیح برخی ابیات آن هم در اینترنت موجود است. استاد خالقی‌ مطلق با مقایسه ۱۵ نسخه شاهنامه طی ۵۰ سال جدیدترین تصحیح را دارد.  اگر شاهنامه را خوانده‌اید چرا سراغ نظامی ‌نروید،‌ نظامی‌ با داستان‌هایی اعجاب ‌انگیز از هفت‌پیکر یا خسرو و شیرین و دیگر آثار این شاعر. برای فهم شعر او هم نگران نباشید پادکست‌هایی با خوانش هفت‌پیکر و خسرو و شیرین وجود دارد که به راحتی می‌توانید آنها را گوش داده یا با کتاب تطبیق دهید.

در زمان گوش دادن و خواندن بیت‌ها مطمئن باشید از کرونا و همه مصائبی که این روزها با آن سر و کار دارید لحظه‌ای فارغ می‌شوید.  گاهی هم که دیگر میل به بیرون زدن از خانه از ماندن،‌ گوش دادن  به پادکست یا دیدن فیلم و سریال پیشی می‌گیرد می‌توانید در کنار رفتن به پارک و بوستان‌های شهر و مناطقی که خلوت‌تر است از رانندگی در جاده‌هایی که طبیعت زیبایی دارد بهره ببرید.

در تهران نمونه‌اش جاده‌هایی که به فیروزکوه یا روستاهای شمال (داخل محدوده) تهران ختم می‌شود و هوای خنکی هم دارد. در این جاده‌ها که همراه با دوستان یا خانواده هستید یک جا که خلوت است کنار بزنید و از طبیعت لذت ببرید. به این ترتیب می‌توانید یک نیم‌روز خوب بیرون از خانه باشید در حالی که مطمئن هستید در مکان پرخطری حضور نداشته‌اید.

اگر هنوز فکر می‌کنید گوش دادن به پادکست‌‌هایی مانند هفت‌پیکر یا خسرو و شیرین برای شما خسته‌کننده خواهد بود کافی است یک بار امتحان کنید،‌ آنقدر جذب آن خواهید شد که اولین گزینه خریدتان کتابی از حکیم نظامی‌ گنجوی یا شاهنامه است و بعد این فکر که چرا زودتر سراغش نرفته‌اید.

پربیننده ترین اقامتگاه حاکمان قاجار در سنندج + عکس مردم به ترمینال‌ ها هجوم بردند! نمای عالی از رویش گیاه هندی در بابلسر + عکس آبگیر آستارا در تسخیر «شیطان نیلگون» + عکس تعطیلی سینما‌ها و رستوران‌ ها در ۶ روزه آینده

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۶۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر دهقانی از اختلال کم کاری تیروئید یا تیروئید پرکار به عنوان یکی از بیماری‌های شایع غدد نام برد و افزود: بیماری کم کاری تیروئید در نتیجه‌ی کاهش تولید و ترشح هورمون‌های تیروئیدی حاصل می‌شود و عموماً زنان باردار و افراد بالای ۶۰ سال، در معرض ابتلا به آن هستند.

این متخصص داخلی در خصوص نحوه درمان بیماری کم کاری تیروئید نیز گفت: درمان این بیماری تقریبا ساده بوده و مصرف قرص‌های حاوی هورمون تیروئید می‌تواند، هورمون‌های مورد نیاز بدن را تأمین کند که در اکثر موارد برای بیماران قرص لوتیروکسین تجویز می‌شود.

وی اضافه کرد: این دارو روزانه یک بار مصرف می‌شود که برای تأثیرگذاری بیشتر باید به صورت ناشتا و یک ساعت قبل از مصرف صبحانه مصرف شود. همچنین مصرف همزمان برخی دارو‌ها مانند پنتوپرازول، قرص آهن، کلسیم و... می‌تواند در میزان تأثیرگذاری قرص لووتیروکسین سدیم اثر منفی داشته باشد، لذا توصیه می‌شود، با فاصله حدود یک ساعت با دارو‌های ذکر شده، قرص کم کاری تیروئید مصرف شود.

دکتر دهقانی خاطر نشان کرد: بیمار ممکن است ظرف ۱ تا ۲ هفته پس از شروع درمان، پاسخ اندکی را احساس کند، اما پاسخ کامل به درمان با هورمون تیروئید اغلب تأخیر دارد و ممکن است چندین هفته طول بکشد. ضمن اینکه اکثر بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید، لازم است مصرف دارو را برای باقی عمر ادامه دهند، اما گاهی تعدیل و یا افزایش دوز مصرفی تحت نظر پزشک متخصص اتفاق می‌افتد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ماندن توماس توخل در بایرن مونیخ، احتمالی که دیگر نمی‌توان آن را رد کرد
  • ۷ موردی که همین الان باید از شرشان خلاص شوید! پشیمان نمی‌شوید!
  • پادکست| تحلیل بازار طلا و ارز در هفته دوم اردیبهشت/ روند بازار‌ها در هفته آینده چگونه است؟
  • علم‌الهدی: حجاب متعلق به فرهنگ ایران است؛ در شاهنامه، فردوسی از قول منیژه نقل می‌کند «منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب»
  • دفاع علم الهدی از برخورد با بی حجابی با استناد به شاهنامه
  • شعرخوانی علم الهدی درباره حجاب: در شاهنامه، فردوسی به نقل از منیژه می گوید: منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب
  • دفاع علم‌الهدی از برخورد با بی حجابی با استناد به شاهنامه
  • بازسازی خانه‌های ویران شده در غزه ممکن است ۸۰ سال طول بکشد
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید
  • تلویزیون در تعطیلات آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟