Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیر امور عشایری شهرستان شیروان گفت: ۸۰۰میلیون تومان برای جبران خسارت سیل‌زدگان به عشایر این شهرستان اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید 

آغاز واکسیناسیون در مناطق عشایری خراسان شمالی

علی ابراهیمی با بیان اینکه خسارت وارد ه ناشی از سیل‌های زمستان پارسال به زیرساخت‌های عشایری ۳میلیارد تومان برآورد شد افزود: ۷۶۰خانوار عشایری در اثر بارندگی‌های سیل آسا دچار خسارت‌هایی شامل تلفات دامی، تخریب جایگاه دام، تخریب محل زندگی و راه عشایری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: تاکنون بخش زیادی از این خسارت پرداخت شده و این مبلغ هم به زودی به ۲۵۰خانوار از عشایر سیل‌زده پرداخت می‌شود.

مدیر امور عشایری شهرستان شیروان گفت: این تسهیلات برای هر خانوار عشایری از ۵تا۳۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۵ساله پرداخت می‌شود.

ابراهیمی گفت: متقاضیان دریافت این تسهیلات تا پایان تیرماه به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

او در ادامه با تاکید بر دریافت کارت تردد توسط عشایر این شهرستان اضافه کرد: از این پس هر گونه تسهیلات، خدمات و آبرسانی به این قشر با کارت تردد عشایری ارائه می‌شود که عشایر باید این کارت را به همراه داشته باشند.

عشایر شهرستان شیروان ۳۵۰هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

انتهای پیام/ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عشایر خراسان شمالی سیل زدگان شیروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۶۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان

مصطفی سیامکی افزود: بذرپاشی مشارکتی مراتع روستای شناقی سفلی در سطح ۱۳۰ هکتار و مراتع باداملی در سطح ۱۰۰ هکتار انجام شد.
وی گفت: همچنین طرح‌های مرتع‌داری روستا‌های گره زو، گوگلی، قلهک علیا و سفلی، بیگان و کلاته مهین در سطح ۹ هزار هکتار بذر پاشی شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیروان ادامه داد: احیای ۱۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از مراتع این شهرستان در روستا‌های حلواچشمه، گوگلی، قلهک علیا و سفلی، بیگان، کوسه و کلاته مهین در دستور کار قرار دارد.
گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین‌های زراعی، باغ ها، جاده‌ها و محوطه‌های روستا و شهر‌ها است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • انسداد برخی مسیر‌های ارتباطی عشایری و تلفات احشام در خوزستان
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری
  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره‌مند شویم
  • کوچ بهاره عشایر در خراسان شمالی آغاز شد
  • جامعه عشایری سومین جامعه استان کرمانشاه
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • مناطق ییلاقی و قشلاقی مستعد لرستان شناسایی شده است