Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@23:28:04 GMT

مقایسه گوشی شیائومی POCO M3 PRO و POCO F3+ لیست جزئیات

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۷۶۶۰۲

مقایسه گوشی شیائومی POCO M3 PRO و POCO F3+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی POCO M3 PRO و POCO F3 مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شرکت POCO که زیر برند شیائومی محسوب می‌شود گوشی‌های میان رده هوشمندی با طراحی جذاب و مشخصات کلیدی ساخته است که از نظر قیمت نیز بسیار مناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه گوشی شیائومی POCO M3 PRO باPOCO F3 پرداخته شده است.

مقایسه شیائومی POCO M3 PRO و POCO F3 از نظر دوربین

POCO M3 PRO

POCO F3

دوربین اصلی

۴۸ مگاپیکسل

۴۸ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

-

هشت مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

دو مگاپیکسل

-

لنز ماکرو

دو مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

دوربین سلفی

هشت مگاپیکسل

۲۰ مگاپیکسل

شیائومی POCO M3 PRO مجهز به دوربین سه گانه با لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، ماکرو و سنسور تشخیص عمق دو مگاپیکسلی است. کیفیت عکس در POCO M3 PRO قابل قبول است و دوربین ماکرو هم به تنوع عکاسی کاربران کمک می‌کند. از نظر فیلم برداری POCO M3 PRO قابلیت فیلمبرداری با کیفیت ۴K نیز دارد و فلش دوگانه LED به کاربران کمک می‌کند تا در نور کم عکس و فیلم با کیفیتی داشته باشند . همچنین لنز سلفی هشت مگاپیکسلی POCO M3 PRO در حالت هول پانچ، کیفیت مناسبی دارد و با پشتیانی از فیلمبرداری با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل و قابلیت Panorama ابزاری مناسب برای شبکه‌های اجتماعی و برقراری تماس تصویری است.

شیائومی POCO F3 با لنز اصلی به کار رفته ۴۸ مگاپیکسل است و در مجموع سه لنز را در پنل پشتی خود جای داده است. POCO F3 مجهز به لنز اولتراواید هشت مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو پنج مگاپیکسلی است، اما نکته‌ای مهم درباره دوربین POCO F3 این است که ترکیب سخت‌افزاری در کنار تراشه قدرتمند به کار رفته در آن بدون شک نتیجه‌ای خوبی در بر خواهد داشت. POCO F۳ با دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی می‌تواند عکس‌های جذابی بگیرد. ماژول دوربین POCO F3 از یک لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با قابلیت PDAF، لنز اولتراواید هشت مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۱۹ درجه و لنز ماکرو پنج مگاپیکسلی بهره خواهد برد. این دوربین قابلیت فیلمبرداری ۴k با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد. دوربین سلفی نیز ۲۰ مگاپیکسلی با استایل هول پانچ در میانه ی بالای نمایشگر جای خواهد گرفت.

مقایسه شیائومی POCO M3 PRO و POCO F3 از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

POCO M3 PRO

POCO F3

چیپست

MediaTek MT۶۸۳۳ Dimensity ۷۰۰ ۵G

Qualcomm SM۸۲۵۰-AC Snapdragon ۸۷۰ ۵G

پردازنده گرافیکی

Mali-G۵۷ MC۲ GPU

Adreno ۶۵۰ GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۱

اندروید ۱۱

رابط کاربری

MIUI ۱۲

MIUI ۱۲

تنوع حافظه

۴/‏۶۴ و ۱۲۸/۶‬

۶/‏۱۲۸، ۱۲۸/۸‬ و ۲۵۶/۸

شیائومی POCO M3 PRO مشخصات بسیار خوبی در سخت افزار خود دارد این گوشی مجهز به تراشه Dimensity ۷۰۰ ۵G که از فناوری هفت نانومتری ساخته شده است که موجب شارژ بهینه خواهد شد. پردازنده گرافیکی Mali-G۵۷ MC۲ تکمیل کننده این قسمت است.

نقطه قوت POCO M3 PRO قطعاً قدرت و پردازنده آن است. گوشی POCO M3 PRO در دو نسخه با رم چهار گیگابایتی و یک نسخه با رم شش گیگابایتی در بازار عرضه شده است. از طرفی POCO F3 تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ از نوع ۵G را در بطن خود جای داده است که براساس معماری هفت نانومتری ساخته شده و یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای خواهد داشت.

این پردازنده از یک هسته‌ی Kryo ۵۸۵ با فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز، سه هسته‌ی Kryo ۵۸۵ با فرکانس ۲.۴۲ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی Kryo ۵۸۵ با فرکانس ۱.۸۰ گیگاهرتز برخوردار خواهد بود. POCO F3 جز اولین گوشی‌هایی است که از این تراشه استفاده کرده و حداکثر فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز را ارائه داده است. از نظر حافظه نیز POCO F3 در دو نسخه ۱۲۸/۶ و ۲۵۶/۸ گیگابایت عرضه خواهد شد این گوشی قابلیت افزایش حافظه از طریق کارت حافظه را ندارد. همچنین جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز ندارد. POCO F3 به منظور تجزیه و تحلیل داده‌های گرافیکی از پردازنده‌ی گرافیکیAdreno ۶۵۰ استفاده می‌کند.

از نظر نرم افزاری هر دو گوشی از اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI ۱۲ معروف شرکت چینی استفاده می‌کنند. POCO M3 PRO از قابلیت اتصال ۵G نیز برخوردار است و سازگاری نرم افزار و سخت افزار آن بسیار عالی است.

مقایسه شیائومی POCO M3 PRO وPOCO F3 از نظر صفحه نمایش

POCO M3 PRO

POCO F3

نوع نمایشگر

IPS

AMOLED

سایز

۶.۵ اینچ

۶.۶۷ اینچ

رزولوشن

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

تراکم پیکسلی

۴۰۵ پیکسل در هر اینچ

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

صفحه نمایش گوشی POCO M3 PRO از جنس IPS LCD و با قدرت روشنایی ۴۰۰ نیت در حالت نرمال و حداکثر ۵۰۰ نیت در صورت وجود نور زیاد است که این میزان ممکن است استفاده از POCO M3 PRO را زیر آفتاب دشوار کند، البته در این هنگام اگر از حالت تیره رابط کاربری استفاده کنید، برای دیدن نمایشگر مشکلی نخواهید داشت. POCO M3 PRO مجهز به نمایشگر با اندازه ۶.۵۳ اینچی و رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ است که لذت وب گردی و فیلم دیدن را برای کاربران دو چندان می‌کند. گوریلاگلس سه مسئولیت محافظت از نمایشگر شیائومی POCO M3 PRO را بر عهده دارد.

شیائومی POCO F3 از یک نمایشگر سوپرآمولد ۶.۶۷ اینچی بهره خواهد برد که رزولوشن ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل است و نسبت تصویر ۲۰:۹ و تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل بر اینچ را ارائه خواهد داد. نمایشگر گوشی POCO F3 از ویژگی‌های منحصربه‌فردی نظیر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، +HDR۱۰ و حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیت برخوردار است که آن را به یکی از نقاط قوت این نسخه تبدیل کرده و تجربه‌ی بصری عالی برای کاربر رقم می‌زند.

POCO F3 از نظر میزان روشنایی نیز یکی از گوشی‌های بی‌رقیب بازار محسوب خواهد شد به این دلیل که حداکثر روشنایی که ارائه می‌دهد ۱۳۰۰ نیت است در حالی که اکثر میان‌رده‌ها تاکنون میزان روشنایی تقریباً ۳۰۰ تا ۴۰۰ نیت را ارائه داده‌اند. از نظر نمایشگر می‌توان POCO F3 را یکی از بهترین‌های شیائومی در نظر گرفت که تاکنون راهی بازار شده است.

مقایسه شیائومی POCO M3 PRO وPOCO F3 از نظر طراحی ظاهری

POCO M3 PRO

POCO F3

ابعاد

۱۶۱.۸x۷۵.۳x۸.۹ میلی‌متر

۱۶۳.۷x۷۶.۴x۷.۸ میلی‌متر

وزن

۱۹۰ گرم

۱۹۶ گرم

صدای استریو

ندارد

دارد

شیائومی POCO M3 PRO از لحاظ کیفیت ساخت و متریال با مدل قبلی خود تقریباً در یک رده است و فریم و پنل پشتی از پلاستیک ساخته شده است و ماژول اندکی کوچک‌تر شده است قاب هم رنگ با فلز روی دو تا از لنزهای POCO M3 PRO را پوشانده که در نوع خود یک تنوع به حساب می‌آید. حالت هول پانچ دوربین سلفی و حاشیه‌های کم کنار آن باعث شده نمای جلوی گوشی موبایل شیائومی POCO M3 PRO بسیار زیبا به نظر برسد و تقریباً یک دست باشد.

سنسور اثر انگشت POCO M3 PRO با کلید پاور ادغام شده است و در کناره گوشی جای گرفته است. همچنین جک ۳.۵ میلی متری محبوب علاقمندان به موسیقی هم سر جای خود باقی است و شیائومی اقدامی برای حذف آن در POCO M3 PRO انجام نداده است. ابعاد POCO M3 PRO برابر است با ۸.۹ × ۷۵.۳ × ۱۶۱.۸ میلی‌متر و وزن آن ۱۹۰ گرم است و نسبت به نسخه قبلی، سبک‌تر بوده و دست گرفتن آن راحت‌تر است و کاربران در هنگام در دست گرفتن آن احساس سنگینی نخواهند کرد.

شیائومی POCO F3 ساخته شده از فریم آلومینیومی است که باعث استحکام این گوشی شده است و پنل پشت و جلو POCO F3 از جنس شیشه گوریلاگلس نسخه پنج ساخته شده است. سنسور اثر انگشت POCO F3 هم در کنار جای داده شده است تا دسترس‌پذیری این قابلیت را بهبود دهد. ماژول دوربین‌ها هم طراحی متفاوتی با بقیه گوشی‌های این خط تولید دارد. ابعاد این محصول ۱۶۳.۷×۷۶.۴×۷.۸ میلی متر و وزنی برابر با ۱۹۶ گرم دارد. پس با این وزن و این ابعاد می‌توان گفت ایده‌آل کسانی است که به دنبال یک گوشی جمع‌وجور و کاربردی هستند.

پنل پشت POCO F3 انحنای خاصی داشته به علاوه زوایای POCO F3 هم تا حدودی منحنی ساخته شده که به ارگونومی بودن هر چه بیشتر آن کمک کرده است. از نظر آپشن‌های رنگی POCO F3 در سه رنگ آبی، مشکی و سفید یخی به بازار عرضه خواهد شد.

مقایسه شیائومی POCO M3 PRO وPOCO F3 از نظر باتری

POCO M3 PRO

POCO F3

ظرفیت

پنج هزار میلی‌آمپر

چهار هزار و ۵۲۰ میلی‌آمپر

فست شارژ

۱۸ وات

۳۳ وات

شیائومی POCO M3 PRO مجهز به یک باتری قدرتمند پنج هزار میلی آمپر است به همراه یک فست شارژ معمولی ۱۸ واتی به بازار عرضه شده است. در طرف دیگر POCO F3 از یک باتری چهار هزار و ۵۲۰ میلی‌آمپر استفاده می‌کند. POCO F3 روی بهینه‌سازی‌های تراشه به کار گرفته خود حساب زیادی باز کرده است و به پشتیبانی این تراشه از باتری چهار هزار و ۵۲۰ میلی‌آمپر استفاده کرده است. فست شارژ آن هم ۳۳ واتی است و طبق گفته شرکت شیائومی POCO F3 می‌تواند در مدت ۵۰ دقیقه ۱۰۰ درصد شارژ شود.

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی POCO M3 PRO و POCO F3

تا اینجا به مقایسه POCO M3 PRO با POCO F3 از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر پرداختیم. POCO M3 PRO نسبت به قیمتی که برای آن در نظر گرفته شده است و سخت افزار فوق‌العاده‌ای که به کاربران ارائه می‌دهد واقعاً مناسب است. اگر برای شما بازی کردن با گوشی در اولویت است POCO M3 PRO گزینه مناسبی است و آن هرگز پشیمان نخواهید شد. در نهایت این شما هستید که با توجه به این مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره کردم باید تصمیم خود را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیاز بگیرید.

کد خبر 508407

منبع: ایمنا

کلیدواژه: قیمت گوشی poco m3 خرید گوشی شیائومی POCO M3 شیائومی poco m3 64 قیمت شیائومی POCO M3 قیمت گوشی شیائومی poco m3 گوشی شیائومی poco m3 ظرفیت 128 گیگابایت گوشی شیائومی poco m3 قیمت گوشی موبایل شیائومی poco m3 مشخصات شیائومی POCO M3 مقایسه poco m3 با note 9 pro مقایسه poco m3 با note 9s مقایسه poco m3 با a30s مقایسه poco m3 با a71 مقایسه دوربین poco m3 با a21s مقایسه poco m3 با a20s مقایسه poco m3 با a31 مقایسه poco x3 با poco m3 مقایسه گوشی a12 با poco m3 مقایسه گوشی a32 با poco m3 مقایسه گوشی poco m3 با note 8 قیمت poco f3 Poco f3 pro قیمت خرید poco f3 قیمت poco f3 pro قیمت گوشی poco f3 pro قیمت گوشی شیائومی poco f3 مشخصات poco f3 pro Poco f3 pro مشخصات Poco f3 مشخصات بررسی poco f3 شیائومی Poco F3 قیمت گوشی poco f3 شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مقایسه شیائومی POCO M3 PRO شیائومی POCO M3 PRO و POCO F3 شیائومی POCO F3 دوربین سلفی POCO F3 از نظر سخت افزار ساخته شده میلی آمپر میلی متر خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۶۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقایسه مرسدس بنز ایی کیو اس 2024 و 2025 (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مقایسه مرسدس بنز ایی کیو اس 2024 و 2025 (عکس)
  • مقایسه دوربین وان پلاس 12 در مقابل آیفون 15 پرو! (فیلم)
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • رقیب مستقیم ردمی توربو ۳ با پردازنده پرقدرت و نمایشگر ۱۴۴ هرتز رونمایی شد
  • شیائومی نیامده رکورد زد!
  • گوشی اوپو A3 چه مشخصاتی دارد؟
  • (ویدیو) غوغای دوربین گوشی پی ۷۰ هواوی؛ سامسونگ و اپل گرفتار شدند
  • غوغای دوربین گوشی پی70 هواوی / سامسونگ و اپل گرفتار شدند (فیلم)
  • 5 دلیل برای خرید میان رده های شیائومی
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ چقدر است؟