Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که لغو تحریم‌های یکجانبه علیه ایران منوط به این است که یک فرآیند دیپلماتیک طی شود و مذاکرات وین برای احیای برجام به نتیجه مطلوب برسد.

ساعاتی قبل نشریه آمریکایی وال‌استریت ژرونال به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت بایدن در راستای تحت فشار قرار دادن ایران برای پذیرش توافق مد نظر آمریکا در مذاکرات احیای برجام در وین، برنامه تحریمی جدیدی را در دست بررسی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منابع آگاه که وال‌استریت ژرونال به نام و سمت آنها اشاره نکرده است، گام‌های تحریمی جدید در صورتی اتخاذ خواهند شد که مذاکرات احیای برجام شکست بخورد. آنها در گفتگو با وال‌استریت ژورنال اعلام کرده‌اند که برنامه جدید شامل اجرای سرسختانه تحریم‌های کنونی و یا اتخاذ تحریم‌های جدید و اقدامات قانونی است که هرگونه ارتباط با صنعت نفت و کشتیرانی ایران را ممنوع می‌کند.

منابع آگاه به وال‌استریت ژورنال گفته‌اند که یکی از برنامه‌هایی که پیش‌نویس آن در حال تهیه شدن است، این است که فروش نفت ایران به چین –که بزرگترین مشتری نفت ایران به شمار می‌رود- از طریق اعمال تحریم‌های جدیدی علیه خطوط کشتیرانی که به صادرات نفت ایران به چین کمک می‌کنند، متوقف شود.

یکی از این منابع آگاه با اذعان به اینکه بخش‌های زیادی در اقتصاد ایران باقی نمانده که هدف تحریم‌های آمریکا قرار نگرفته باشد و آمریکا گزینه‌های زیادی برای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران ندارد، اظهار داشت: «[ممانعت از] فروش نفت ایران به چین یک غنیمت است.»

آمریکا در حالی همچنان روی سیاست شکست‌خورده موسوم به فشار حداکثری علیه ایران برای دستیابی به اهداف خود در مذاکرات وین حساب می‌کند که به گفته کارشناسان و نهادهای بین‌المللی، اثرات تحریم‌ها بر اقتصاد ایران کاملاً تخلیه شده است و تحریم‌های جدید اثر چندانی بر اقتصاد ایران نخواهند داشت.

آمارهای رسمی نهادهای بین‌المللی از جمله صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی نشان می‌دهد که نرخ رشد اقتصادی ایران در سال گذشته میلادی علی‌رغم تحریم‌های آمریکا و بحران کرونا  مثبت بوده و انتظار می‌رود که اقتصاد ایران سال جاری را نیز با نرخ رشد مثبت پشت سر بگذارد؛ این در حالی است که بسیاری از کشورها جهان در سال گذشته میلادی تحت تأثیر همه‌گیری کرونا شاهد کوچکتر شدن اقتصاد خود بوده‌اند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1103774 برچسب‌ها آمریکا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آمریکا تحریم های جدید اقتصاد ایران نفت ایران وال استریت منابع آگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۶۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ سید ابراهیم رئیسی شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با بیان این‌که «این نمایشگاه فضای رقابتی و یک کنش جمعی ایجاد می‌کند تا برای رفاه اجتماعی از مسیر توسعه تجارت، صادرات و گسترش تعاملات اقتصادی عمل شود»، اظهار کرد: این نمایشگاه موجب ارتقای اقتصادی در کشور، منطقه و برای همه جهان است. این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

وی تاکید کرد: این نمایشگاه نشان‌دهنده این است طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران تاکنون به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نمی‌رسد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در روزهای ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه به‌طور ویژه بر ۶ حوزه شامل «صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات»، «صنعت»، «فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری»، «دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی»، «صنعت ساختمان و خدمات فنی - مهندسی» و «گروه پتروشیمی» متمرکز است.

در حال تکمیل ...

کد خبر: 1228552 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • رئیسی : ایران تحریم ناپذیر است
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • تحریم‌ها در ایران هرگز به نتیجه نخواهد رسید
  • فیلم/ رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید
  • فیلم| رئیسی: تحریم‌ِ ایران به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است
  • هرگز تحریم‌ها در ایران به نتیجه نخواهد رسید
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله