Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@07:50:57 GMT

مراسم قسامه، 3 متهم را نجات داد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۷۶۶۹۰

مراسم قسامه، 3 متهم را نجات داد

سه مرد که به اتهام قتل 2 کارگر محاکمه شده بودند با اجرای مراسم قسامه از اتهام قتل عمد تبرئه شدند.

به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از یک سال قبل با آتش‌سوزی مرگبار یک کانکس در منطقه شهرری آغاز شد. پس از اطفای حریق اعلام کردند که 2 مرد در داخل کانکس سوخته و فوت کرده‌اند. در ادامه مأموران پلیس ماجرا را پی گرفتند و مشخص شد که دست و پای اجساد نیز قطع شده است و با دستور قضایی اجساد به پزشکی قانونی منتقل شد اما آنجا نیز به علت شدت سوختگی نتوانستند علت تامه مرگ را تشخیص دهند و مأموران تلاش خود را برای شناسایی هویت مقتولان آغاز کردند و در نهایت موفق شدند آنها را که 2 کارگر به‌نام‌های سجاد و صمد بودند، شناسایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه تحقیقات 3 متهم به نام‌های حسن، مصطفی و اسماعیل نیز به‌عنوان مظنون بازداشت شدند و در نهایت پرونده هر 3 نفر برای محاکمه به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در نخستین جلسه دادگاه هر 3 متهم اتهام‌شان را رد کردند و قرار شد شاهدانی را برای اثبات بی‌گناهی‌شان به دادگاه معرفی کنند و صبح روز گذشته دومین جلسه دادگاه متهمان با حضور شهود برگزار شد.
در ابتدای جلسه اولیای دم دو قربانی درخواست قصاص کردند. در ادامه حسن به جایگاه رفت و گفت: من دوسال قبل از کشته شدن سجاد تعدادی در و پنجره از او خریدم و سر همین موضوع با هم اختلاف حساب داشتیم. اما اختلاف حسابمان حل شد و من مشکلی با او نداشتم. تا اینکه شنیدم او کشته شده است. حالا هم بی‌دلیل بازداشت شده ام.
سپس مصطفی به دفاع از خودش پرداخت و گفت: من آن شب اتفاقی در حوالی کانکسی که به آتش کشیده شد رفته بودم. من اصلاً قربانی‌ها را ندیده و آنها را نمی‌شناختم و هیچ خصومتی هم با آنها نداشتم. اسماعیل هم عنوان کرد: چون هنگام آتش‌سوزی من در آن حوالی حضور داشتم پلیس بی‌دلیل مرا بازداشت کرد. من بی‌گناه هستم و دستی در این ماجرا ندارم.
سپس شاهدانی که در محل کانکس شعله ور حضور داشتند روبه روی قضات ایستادند و گفتند: 3 متهم را ندیده‌اند که از کانکس خارج شوند. به این ترتیب قضات دادگاه پرونده را از موارد لوث تشخیص داده و حکم به برگزاری مراسم قسامه دادند. ولی چون اولیای دم دو قربانی اعلام کردند نمی‌توانند 50 نفر از بستگان نسبی خود را برای ادای سوگند به دادگاه معرفی کنند آنها قسم را به متهمان واگذار کردند.
به این ترتیب 3 متهم به بی‌گناهی خود قسم خوردند و حکم تبرئه آنها صادر شد. اما با توجه به اینکه هنوز راز قتل این دو جوان فاش نشده، قضات دادگاه پرونده را به دادسرا برگرداندند تا تحقیقات برای افشای راز قتل دو کارگر جوان از سر گرفته شود.قس

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۶۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئت منصفه دادگاه مطبوعات مدیرمسئول رویداد۲۴ را مجرم دانست

سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: دادگاه رسیدگی به پرونده‌های مجله ادبی ناداستان و پایگاه خبری رویداد۲۴ با حضور اعضای منصفه در شعبه نهم دادگاه کیفری یک تهران برگزار شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اکبر نصراللهی؛ سخنگوی هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی اظهار کرد: اتهام محمد حیدری؛ مدیرمسئول رویداد 24 در شکایت مهدی قدیمی؛ مدیرعامل شرکت واسپاری ملت "نشر مطالب خلاف واقع" در مطلبی با عنوان حقوق 170 میلیون تومانی مدیرعامل شرکت لیزینگ ملت با دستور مدیر بانک ملت! در نوزدهم تیر 1402 بود که در آن گفته شده است «مهدی قدمی» مدیرعامل شرکت واسپاری ملت، از شرکت‌های زیرمجموعه بانک ملت، «نجومی بگیر» است.

وی افزود: هیئت منصفه بعد از شنیدن دفاعیات متهم محمد حیدری؛ مدیرمسئول رویداد 24 را با اکثریت آراء مجرم دانست و مستحق تخفیف ندانست.

نصراللهی ادامه داد: پرونده دیگری که مورد بررسی گرفت مربوط به آرش صادق‌بیگی؛ مدیرمسئول و صاحب امتیاز مجله ناداستان و مهدی طلوعی؛ سردبیر مجله مذکور به اتهام اشاعه منکرات و اشاعه تصاویر و مطالب خلاف عفت عمومی بود که هیئت منصفه در این پرونده هم با اکثریت آرا متهمان را مجرم شناخت اما مستحق تخفیف دانست.

نصراللهی در پایان گفت: رای دادگاه رسیدگی به پرونده اتهامات محمد حیدری؛ مدیرمسئول رویداد 24، آرش صادق‌بیگی؛ مدیرمسئول و صاحب امتیاز مجله ناداستان و مهدی طلوعی؛ سردبیر مجله مذکور که به ریاست قاضی کریمی در شعبه 9 دادگاه کیفری یک برگزار شد، متعاقباً صادر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • ماجرای قتل غزاله و اعدام آرمان؛ رابطه‌ای بی فرجام
  • هیئت منصفه دادگاه مطبوعات مدیرمسئول رویداد۲۴ را مجرم دانست
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • بابک زنجانی امکان استفاده از آزادی مشروط را دارد
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • ماجرای عجیب قتل حسین به دست «ع» گدا
  • دستگیری عاملان توهین به وینیسیوس در ال‌کلاسیکو
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟