Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@13:05:06 GMT

نکاتی که قبل از خرید کفش چرم باید بدانید!

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۷۶۸۱۰

جمله‌‌ی پا قلب دوم ماست را بارها شنیده اید، اما تاکنون برای حفاظت از این عضو مهم چه کارهایی را انجام داده‌اید؟

انسان از دیر باز تاکنون برای محافظت از پا در برابر اجسام خارجی طراحی‌های متفاوتی داشته است تا در نهایت به آنچه که امروزه کفش می‌نامیم منتهی شده است.

اگر به تاریخچه‌ی کفش نگاهی بیندازیم، می‌بینیم  که استفاده از پوست حیوانات به دلیل دسترسی آسان، دوام و راحتی تحولی عظیم را در پیدایش چرم و صنعت تولید کفش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صنعت مد، تنوع کفش‌ها را نیز افزایش داد و سبب توجه ویژه به این محصول پرکاربرد شد. امروزه کفش حرف اصلی را در استایل و مد می‌زند. در این مقاله شما را با نکاتی که قبل از خرید کفش چرم باید بدانید آشنا می‌کنیم.

چرا کفش چرم؟

به طور کلی چرم به دو دسته‌ی طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شود. چرم طبیعی بهترین گزینه برای تولید کفش است. چرم طبیعی از پوست حیواناتی مثل گاو، شتر، بز و ...به دست می‌آید.

از بارز‌ترین خصوصیات چرم طبیعی می‌توان به کیفیت بالا، استحکام، ظرافت و راحتی آن اشاره کرد. سالیان زیادی است که برخی برندها مانند کفش چرم البرز مفتخر به استفاده از مرغوبترین نوع چرم موجود در بازار هستند، که همین امر باعث شده کفش‌های چرم البرز در میان مشتریان از محبوبیت خاصی برخوردار باشد.

چرم مصنوعی بر خلاف چرم طبیعی، به واسطه‌ی استفاده از پلاستیک در مواد آن، از کیفیت پایین‌تر، طول عمر کمتر و در نتیجه قیمتی کمتر برخوردار است.

نکاتی که قبل از خرید کفش چرم باید بدانیم:

آیا پاهایتان راحت است؟

مهمترین نکته در انتخاب کفش، راحتی پا است. با کفش چرم حس سبکی و پرواز را خواهید داشت.

کفش‌های چرم معمولا به دلیل استفاده از مواد مرغوب و طبیعی از راحتی بسیار زیادی برخوردار هستند و همین امر سبب شده در طول استفاده هوا به راحتی در کفش‌ها جریان داشته باشد، این همان مفهوم تنفس چرم است.

آیا چرم کیفیت و دوام دارد؟

دوام و ماندگاری چرم زبانزد است. به طور کلی یکی از علت‌های انتخاب چرم ویژگی طول عمر بالای آن است. دقت نمایید که کفش چرم اصل باشد تا چندین سال به راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

آیا کفش چرم زیباست؟

درست است که در انتخاب کفش اول حفظ سلامت پا اهمیت دارد، اما نمی‌توان زیبایی را نیز به طور کل حذف کرد. کفش‌ با چرم طبیعی به دلیل ظرافت و زیبایی خاصی که دارد، نظر هر خاص پسندی را در نگاه اول به خود جلب می‌کند.

زیره کفش چرم

زیره کفش باید به قدری ضخامت داشته باشد که بتواند از پا در مقابل فشار ناشی از حرکت و گام برداشتن محافظت کند. زیره‌های دندانه دار یکی از بهترین نوع زیره‌ها هستند.

پاشنه کفش چرم

کفش‌ها با پاشنه‌های متفاوت در بازار موجود هستند اما معمولا برای کفش‌هایی که به طور روزمره استفاده می‌شوند پاشنه استاندارد بهترین گزینه است.

آیا برند چرم معتبر است؟

به هنگام خرید کفش چرم به سوابق گذشته برند توجه نمایید. به عنوان مثال چرم البرز یکی از برندهای باسابقه در تولید کفش‌های چرم است.

چگونه چرم اصل بخریم؟

چند نکته مهم برای تشخیص چرم اصلی از چرم مصنوعی وجود دارد که اگر آنها را بدانید می توانید مانند یک کارشناس چرم تشخیص درستی داشته باشید.

زیبایی و ظرافت چرم طبیعی : آنچه که تولید و طراحی انسان است، هرگز نمی‌تواند ظرافتی که در پوست طبیعی حیوانات وجود دارد را خلق کند. ظرافت مهمترین وجه تمایز چرم طبیعی از مصنوعی است.

بوی چرم: بوی بدن حیوانات در چرم طبیعی به راحتی قابل حس است. در چرم مصنوعی بوی پلاستیک به مشام می‌رسد. چرم طبیعی قطعا حس زنده بودن را به شما انتقال می‌دهد.

نرمی  و لطافت چرم: نرمی و لطافت مهر تایید استفاده از چرم طبیعی در کفش است. پرز داخل چرم را در آستر کفش را ببینید تا خیالتان راحت شود که چرم اصل را خریداری می‌کنید.

مقاومت در برابر حرارت و آتش: کفش‌های چرم طبیعی دیرتر آتش می‌گیرند و موقع سوختن نیز بویی شبیه به سوختن موی انسان را از خود متصاعد می‌کنند. همین امر مهر تاییدی بر کیفیت و طبیعی چرم است. بنابراین چرم یک گزینه مناسب برای تابستان است و کفش زیر نور آفتاب داغ نمی‌شود.

تست آب: چرم طبیعی به علت جاذب بودن در برابر آب، به راحتی قابل تشخیص است. کفش چرم را خیس کنید، اگر آب جذب کفش شد، می‌توانید بگویید که چرم طبیعی را درست تشخیص داده‌اید.

سخن آخر این است که اگر شما یک کفش چرم اصل را خریداری کنید، می‌توانید مدعی شوید که برای حفاظت از پاهایتان یک گام مهم برداشته‌اید.

چرم به دلیل دوام بالا، راحتی پا و... یک انتخاب صحیح است. در هنگام خرید چرم حتما موارد مربوط به اصل بودن چرم را بررسی و از مراکز معتبر خرید کنید، تا تجربه‌ای شیرین از خرید کفش چرم داشته باشید.

منبع: الف

کلیدواژه: چرم طبیعی خرید کفش چرم کفش های چرم چرم اصل کفش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۶۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟

نحوه نگه داشتن طولانی‌مدت گل طبیعی چیست؟ آیا رازورمزی وجود دارد که برخی‌ها همیشه در خانه‌شان یک دسته ل طبیعی روی میز دارند و شما نه؟!

زی‌سان: یک گلدان گل طبیعی علاوه بر رایحه مطبوع، به فضای منزل یا محل کار طراوت و شادابی می‌بخشد، اما به خاطر این که گل‌های طبیعی عمر کوتاهی دارند معمولاً از پرداخت هزینه برای خرید آنها منصرف می‌شوید. اگر به گل طبیعی علاقه دارید، اما نمی‌دانید چگونه می‌توانید آنها را به مدت طولانی نگهداری کنید، این مطلب را حتماً بخوانید؛ زیرا در ادامه ترفند‌هایی برای نگهداری طولانی مدت گل‌های طبیعی به شما آموزش داده‌ایم.

نگهداری گل با اسپری مو

برای تازه نگه داشتن گل‌های طبیعی با اسپری مو، اسپری مو را با فاصله روی گلبرگ‌های گل اسپری کنید. اسپری مو کمک می‌کند گل‌ها تازه‌تر بمانند.

نگهداری گل طبیعی با مایع سفید کننده (وایتکس)

شاید عجیب باشد، اما مایع سفید کننده برای نگهداری گل‌های طبیعی معجزه می‌کند. در این روش باید ۴/۱ قاشق چای خوری مایع سفید کننده را به ۱ لیتر آب اضافه کنید تا گل‌های طبیعی شما عمر طولانی‌تری داشته باشند.

نگهداری گل‌ها به دور از میوه‌ها 

گاز اتیلنی که توسط میوه‌ها منتشر می‌شود، می‌تواند باعث پژمرده شدن گل‌های طبیعی شود؛ پس گ‌های طبیعی را کنار یک سبد میوه نگذارید.

نگهداری از گل‌های طبیعی با محلول سرکه سفید و شکر

در این روش مقداری آب گرم در یک گلدان بریزید سپس به آن به آن مقداری شکر و سرکه سفید اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا شکر و سرکه سفید در آب حل شوند. مقدار شکر و سرکه بستگی به نوع و حجم گلدان دارد، برای یک گلدان متوسط ۱ قاشق غذاخوری سرکه سفید و ۲ قاشق غذاخوری شکر کافی است.

تازه نگه داشتن گل‌های طبیعی با نوشابه

به گزارش زی‌سان، شکر موجود در نوشابه باعث می‌شود گل‌ها آب بیشتری جذب کنند و مدت طولانی‌تری تازه و شاداب بمانند. در این روش باید مقداری نوشابه به آب گلدان اضافه کنید. اگر گلدان شما شفاف است و نمی‌خواهید رنگ آب تغییر کند از نوشابه‌های بی‌رنگ مانند سون آپ استفاده کنید.

*نکته: در این روش باید هر روز آب گلدان را تعویض کنید.

نگهداری طولانی مدت گل‌های طبیعی با آسپرین

در این روش شما باید چند قرص آسپرین را پودر کنید و درون آب گلدان حل کنید سپس گل‌ها را درون گلدان بگذارید.

*نکته: فراموش نکنید که هر روز آب گلدان را عوض کنید.

روش نگهداری از گل‌های طبیعی با قند و سکه

انداختن دو حبه قند و چند سکه تمیز در آب گلدان باعث می‌شود گل‌ها دیرتر پژمرده شوند؛ چون سکه مانع رشد باکتری‌ها می‌شود.

سخن پایانی

در این مطلب ترفند‌هایی برای نگهداری طولانی مدت گل‌های طبیعی به شما آموزش دادیم، اما از نکاتی که در نگهداری گل‌های طبیعی باید به آن توجه کنید، این است که از گلدان تمیز برای نگهداری گل استفاده کنید و برای عوض کردن آب گلدان از آب ولرم استفاده کنید.

tags # خانه داری سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • اعضای شورای شهر اصفهان سال گذشته روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز داشتند؟
  • زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود
  • موتور برق ویژه مسافرت و کمپینگ | باغ ویلا
  • چگونه یک تخت خواب دنج برای چیدمان رویایی بسازیم
  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • اعجاز سنگ نمک را بدانید تا از بلای مختلف و انرژی‌های منفی به دور باشید | خود را به آرامش دعوت کنید
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • میگل: ایران پادشاه فوتسال آسیاست اما به‌راحتی قبل نمی‌برد
  • علت چرخش مچ پا چیست؟