Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، علی جهانگیری در حاشیه بازدید از کشتارگاه مرند در گفتگو با خبرنگاران در ارتباط با وضعیت بازار مرغ در استان  اظهار داشت: در حال حاضر مشکل خاصی در تامین مرغ در استان وجود ندارد و در بازدید از کشتارگاه جهان مرغ به برنامه ریزی و بررسی شرایط برای بهبود و افزایش کیفیت مرغ تولید شده در استان پرداخته شد چرا که محصول تولید شده باید هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی مورد تایید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه با همت هیئت مدیره کشتارگاه و برنامه ریزی و تلاش سازمان جهادکشاورزی استان این مجموعه به صورت استاندارد در حال فعالیت بوده و امید است بازار از لحاظ فرهنگی- مصرفی توان استفاده از محصولات نظیر تولیدات این مجموعه را داشته باشد.

جهانگیری با تاکید بر ایجاد رقابت بین واحد های تولیدی گفت: اگر مردم به کیفیت محصول توجه داشته باشند، رقابت بین واحدهای تولید کننده افزایش خواهد یافت و این زمانی عملی خواهد شد که از لحاظ کمی با مشکل یا کمبود مواجه نباشیم.

موفقیت واحدهای اقتصادی در قالب کار گروهی و تیمی دو چندان خواهد بود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: موفقیت واحدهای اقتصادی در قالب کار گروهی و تیمی دو چندان خواهد بود.

جهانگیری در حاشیه بازدید از کشتارگاه صنعتی جهان مرغ مرند ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی واحدهای مطابق استاندارد گفت: همکاری و فعالیت در قالب کار گروهی فرصتی مغتنم برای شرکا و سرمایه گذاران به شمار می آید که باید ارج نهاده شود.

وی موفقیت و سود دهی چنین واحدهایی را در گرو همکاری های تیمی دانست و گفت: حمایت های مادی از این واحدها نیز سهل تر امکان پذیر می گردد.

وی ضمن اشاره به شرایط دشوار کنونی بازار و اقتصاد کشور بیان داشت: تنها در صورتی می توان جایگاه خود را در بازار حفظ کرده و ماندگار شد که خللی در کیفیت محصولات تولیدی پیش نیاید زیرا قطعاً مصرف کننده به تمایز کیفیت آن با دیگر محصولات واقف خواهد بود.

جهانگیری بر حفظ کیفیت محصولات علیرغم وضعیت نامساعد بازار و برخی عدم همراهی های ارگان های زیربط تاکید کرد و گفت: بالا بردن استانداردهای موجود از سوی یک واحد تولیدی قطعاً دیگران را نیز به ارتقاء استاندارد تولید وادار خواهد نمود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی ضمن اشاره به تلاش های سازمان جهادکشاورزی استان در جهت برآوردن خواسته های این صنف و همچنین با یادآوری وضعیت اقتصادی کشور که تولید به ویژه تولید بخش کشاورزی را در شرایط بسیار دشواری قرار داده است بر تلاشهای مضاعف بخشهای تولیدی تاکید نمود.

وی با اشاره به قیمت محصولات تولیدی و اینکه اصرار بر قیمت یکسان به ایجاد  اقتصاد بیمار می انجامد گفت: کیفیت متفاوت محصولات تولیدی قطعاً تفاوت قیمت را در پی خواهد داشت از این رو بر پیگیری ارائه قیمت های متفاوت در ستاد تنظیم بازار تاکید نمود که در سطح استان قابل انجام است و حتی قابل انعکاس به مرکز نیز است.

جهانگیری در مورد استمهال وام های بخش کشاورزی گفت: این موارد یا با رایزنی با رئیس بانک کشاورزی قابل حل است و یا در صورت لزوم می تواند در سامانه ثبت شده و با گرفتن مصوبه رسمی قابل حل خواهد بود.

وی با بیان اینکه معمولاً مجموعه های اقتصادی استان از لحاظ مسائل مالی و مدیریت مالی(متخصص مالی غیر از حسابدار) دچار ضعف هستند، گفت: جدی انگاری مسائل فنی و تکنولوژیکی تنها بخشی از مسئله است اما بحث مدیریت، بازار و مدیرت مالی از دیگر بخشهایی هستند که باید مورد توجه دقیق قرار گیرند. متخصص مالی می تواند در مورد گردش وجوه و زمان اخذ و پرداخت وام یا زمان پیگیری استمهال آن اطلاعات بهنگامی در اختیار بهره برداران قرار دهد که گاهاً بی توجهی به آن منجر به مشکلاتی آتی با بانک در دریافت وام و برگشت خوردن چک و مشکلات بزرگتر خواهد شد.

انتهای پیام/60001

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کیفیت آذربایجان شرقی رقابت تولید مرند علی جهانگیری فارس تبریز تخم مرغ مرغ خبرگزاری فارس محصولات تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۶۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد

محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره ارائه لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم از طرف دولت به مجلس و تمرکز این لایحه بر کاهش مالیات بر تولید و تشویق مردم به مشارکت در تولید و تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم گفت: مسیر رسیدن به توسعه، سرمایه‌گذاری مولد و رشد اقتصادی از محل افزایش جذابیت پروژه‌های تولیدی خواهد بود که در این میان مهم‌ترین مشوق در دسترس دولت برای توسعه اقتصادی، اعطای مشوق‌های مالیاتی است که تاکنون اثرگذاری موفقیت‌آمیزی در تحریک سرمایه‌گذاری مولد نداشته است.

وی بیان کرد: یکی از معدود روش‌های مشارکت دادن مردم در تولید و تشویق آنها روی آوردن به اقدامات شفاف و مولد اقتصادی و حمایت جدی دولت از بازار سرمایه است.

نماینده مردم سپیدان در مجلس اظهار کرد: مالیات‌های بالا، نبود انگیزه برای توسعه زنجیره ارزش و مالیات سنگین بر کار افراد، مانع از جهش تولید و سرمایه‌گذاری خرد مردم در اقتصاد مولد شده در حالی که تغییرات حاصل شده در این لایحه موجب افزایش جذابیت تولید و کاهش ریسک آن خواهد شد. 

علیزاده ادامه داد: مردم بخش خردی از سهامی که در اختیار دارند را می‌توانند از طریق بازار سرمایه در مسیر تولید تزریق کنند تا به این وسیله سرمایه آنها به بخش شفاف اقتصاد وارد شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم گفت: می‌توانیم با جذب واقعی سرمایه‌هایی که در دست مردم است در بخش تولید اقدام به سرمایه‌گذاری در حوزه مولد کنیم و باعث خروج رکود از چرخه تولید شویم.

نماینده مردم سپیدان در مجلس با بیان اینکه معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد، افزود: کاهش مالیات‌های تولید نه‌تنها به کسب‌وکار‌های موجود انگیزه می‌دهد تا فعالیت‌های خود را افزایش دهند، بلکه بازیگران جدید را برای ورود به بازار تشویق می‌کند و رقابت و نوآوری را تقویت می‌کند. 

علیزاده بیان کرد: از طرف دیگر تغییر پایه‌های مالیاتی مبتنی بر اخذ مالیات از مجموع درآمد به جای اخذ مالیات از نیروی کار موجب خواهد شد که تولید بیشتر از قبل رقابت‌پذیر شود و به این ترتیب سرمایه به این سمت جریان خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • نخبگان جوان برای افزایش قدرت رقابت محصولات تولیدی استان هرمزگان وارد میدان شوند
  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری