Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،   علی بیانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ترکمن از دستگیری متخلف حرفه‌ای پرندگان شکاری در غرب گلستان خبر داد و گفت: در عملیات مشترک محیط بانان و ماموران پلیس اطلاعات شهرستان ترکمن ماموران موفق شدند در بازرسی از مخفیگاه متخلف در یکی از واحد‌های صنعتی متروکه حاشیه بندرترکمن، تعداد ۳۵ قطعه پرنده کوکر شکم سفید کشف و ضبط کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بر اساس قرائن و مشاهدات ماموران پلیس، تعداد ۵ بهله پرنده شکاری خانواده شاهین سانان نیز در این مخفیگاه نگهداری می‌شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن گفت: مجموع ضرر و زیان وارده ناشی از شکار و زنده گیری پرندگان شکاری و کوکر شکم سفید بیش از ۱۰ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال برآورد شده است که متهم باید آن را پرداخت کند.

بیانی ادامه داد: همزمان با آغاز حضور پرندگان شکاری گشت‌های موتوری و خودرویی بازدارنده و کنترلی برای صیانت از این پرنده‌ها، تشدید یافته و گشت‌های حفاظتی از نخستین ساعات بامداد در زیستگاه‌های منطقه در حال انجام است.

او افزود: تاکنون ۴ گروه متخلف فعال در حوزه شکار پرندگان در این شهرستان متلاشی شده اند.

بیانی از مردم منطقه تقاضا کرد در صورت مشاهده تحرکات مشکوک و غیر قانونی در بخش حیات وحش و محیط زیست مراتب را به شماره شبانه روزی و رایگان ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

او گفت: همراهی پلیس با مجموعه محیط زیست شهرستان، موجب تقویت سپر حفاظتی حیات وحش مقابل فعالیت شکارچیان غیر مجاز شده است.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرندگان شکاری شکارچی متخلف محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۷۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب

کیانوش احسانی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب هنگام پایش، گشت و کنترل زیستگاه‌ها و منابع آبی سطح حوزه استحفاظی موفق به کشف و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری شدند.

وی افزود: این چندمین بار طی هفته‌های اخیر است که مأموران نسبت به جمع آوری تورهای پهن شده توسط صیادان غیر مجاز در سد تنگ حمام شهرستان سرپل ذهاب اقدام می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب بیان کرد: مناطق و زیستگاه‌های تحت مدیریت این شهرستان به صورت شبانه روزی توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پایش و کنترل می‌شود.

احسانی پور تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان برابر ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد قانونی خواهد شد.

کد خبر 6090776

دیگر خبرها

  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان