Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - ​​​​​​​مایکروسافت برای بستن دامنه‌های هموگلیف مخرب متعدد که برای فریب دادن مشتریان آفیس ۳۶۵ و کلاهبرداری استفاده شده اند، از یک دادگاه آمریکایی حکم گرفت.

این غول نرم افزاری پس از کشف فعال مخرب سایبری که مشتریانش را هدف گرفته بود، اوایل ماه میلادی جاری پرونده شکایتی را تنظیم کرد. مایکروسافت پس از این که شکایت یک مشتری درباره هک شدن یک ایمیل کاری را دریافت کرد، تحقیقاتی را آغاز کرد و دریافت یک گروه مجرمانه ناشناس ۱۷ دامنه مخرب ایجاد کرده که با استفاده از اطلاعات مسروقه مشتریان و دسترسی و کنترل حسابهای آفیس ۳۶۵ تلاش کرده اند به کلاهبرداری از تماسهای مشتریان این شرکت بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، مایکروسافت در یک پست وبلاگ تایید کرد که یک قاضی در منطقه شرقی ویرجینیا حکمی را صادر کرده است که ثبت نام کنندگان دامنه را ملزم می کند خدمات برای دامنه‌های مخرب را غیرفعال کنند.

دامنه‌های هموگلیف از شباهت بعضی از حروف برای ایجاد دامنه‌های فریبنده که مشروع به نظر می رسند، بهره برداری می کنند. به عنوان مثال در یک مورد مجرمان یک ایمیل معتبر از یک حساب هک شده آفیس ۳۶۵ را شناسایی کرده بودند که درباره مسائل پرداخت پول بود. با استفاده از اطلاعات مذکور ایمیلی از یک دامنه هموگلیف با استفاده از نام ارسال کننده ایمیل و تقریبا دامنه شبیه آن ارسال کرده بودند. موضوع و فورمت ایمیل هم مثل ایمیل واقعی بود اما ادعای دروغی را مطرح کرده و خواستار دریافت هر چه سریعتر پول شده بودند. خلافکاران سایبری با ارسال اطلاعاتی که معتبر به نظر می رسیدند و در آنها از لوگوی جعلی شرکت استفاده شده بود، تلاش کرده بودند به کلاهبرداری الکترونیکی دست بزنند.

بر اساس گزارش تِک کرانچ، اگرچه این خلافکاران بمحض شناسایی شدن، زیرساخت مخربشان را از اکوسیستم مایکروسافت خارج می کنند اما مایکروسافت با دریافت حکم دادگاه مانع از جابجایی این دامنه ها می شود.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: مایکروسافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۷۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد

ایسنا/مازندران سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۵ هزار و ۷۰۰ تن مرکبات و کیوی از مبدأ استان به خارج از کشور صادر شد.

بابک مؤمنی امروز در گفت‌و با خبرنگاران از صادرات مرکبات و کیوی از مبدأ استان مازندران خبر داد و افزود: امسال ۷۶ هزار و ۵۷۷ تن پرتقال در قالب ۳ هزار و ۶۳۴ محموله و ۲۵ هزار و ۱۲۱ تن نارنگی در قالب هزار و ۳۱۹ محموله از مبدأ مازندران صادر شد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۰۱ هزار و ۷۰۰ تن مرکبات در قالب ۴ هزار و ۹۵۳ محموله از استان صادرات داشتیم، گفت: ۲۴ هزار و ۲۰ تن کیوی نیز در قالب یک هزار و ۵۵ محموله صادرات انجام شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات ۱۰ هزار و ۲۵۶ تن کیوی با ۴۲۵ محموله طی سال گذشته از مازندران به کشور هند خبر داد.

مؤمنی با اشاره به اینکه سال قبل ۴۸ هزار و ۹۱۲ تن با ۲ هزار و ۴۵۱ محموله پرتقال از استان مازتدران صادرات انجام شد، ادامه داد: در این مدت ۱۳ هزار و ۲۸۷ تن نارنگی با ۷۳۵ محموله صادر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • داشتن مردمانی آشنا به علوم جدید می‌تواند در دامنه وقف قرار گیرند
  • بستن پرونده نقاط پرحادثه همدان
  • چند درصد جریمه های رانندگی اشتباهی است؟ ؛ توضیحات مهم رئیس پلیس راهور
  • جریمه میلیاردی برای پزشک متخلف در اردبیل صادر شد
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد
  • سند ۱۱۰ هکتاری نهضت ملی مسکن اشکذر صادر شد
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • سند ۱۱۰هکتاری نهضت ملی مسکن اشکذر صادر شد
  • واژگونی خودروی پژو پارس در «صفی‌آباد» یک مجروح برجا گذاشت