Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@20:49:08 GMT

فعالیت ۴۴ گروه ناظر ذبح دام در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۷۷۲۳۳

فعالیت ۴۴ گروه ناظر ذبح دام در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان مرکزی، محسن شانقی اظهار کرد: این گروه‌ها متشکل از ۶۱ نفر دامپزشک، بازرس بهداشت گوشت و ناظر ذبح شرعی وظیفه کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام‌ها در روز عید قربان را در استان مرکزی برعهده دارند.

وی ادامه داد: ذبح دام در روز عید قربان امسال تنها در کشتارگاه‌های استان مرکزی انجام شده و ناظران ذبح شرعی برای بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی در روز عید قربان از ساعت هفت صبح تا ۱۳ ظهر در این محل‌ها مستقر و آماده خدمت رسانی به مردم استان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از تجمع‌ها و انتشار بیماری‌های مشترک خطرناک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تب مالت، نیاز است مردم از هرگونه ذبح دام در منزل، معابر و خارج از کشتارگاه به شدت خودداری کرده و ذبح دام‌ها در کشتارگاه‌ها و زیر نظر بازرسان شرعی و بهداشتی این اداره کل انجام شود.

شانقی تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده تمامی کشتارگاه‌های دام در شهرستان‌های استان مرکزی در روز عید قربان از ساعت هفت صبح تا ۱۳ فعال و آماده ذبح دام‌های قربانی خیرین به صورت رایگان هستند.

وی محل استقرار گروه‌های ثابت ناظر بهداشتی و شرعی را در کشتارگاه‌ها و میادین دام و ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها عنوان کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی افزود: با توجه به احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو(CCHF ) توصیه می‌شود مردم قبل از مصرف، گوشت دام‌های قربانی را به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری کنند.

شانقی گفت: مردم می‌توانند در صورت نیاز با شماره تلفن ۱۵۱۲ (سامانه اطلاع رسانی و پاسخگویی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی) و یا شماره تلفن اداره دامپزشکی شهرستان‌ها تماس حاصل کنند.

کد خبر 5262049

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل دامپزشکی استان مرکزی اراک عید سعید قربان ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا گرگان ایلام سیلاب خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان عکس استانها شیوع کرونا اردبیل بارش باران دامپزشکی استان مرکزی روز عید قربان کشتارگاه ها ذبح دام دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۷۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال طغیان رودخانه‌ها در غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری آب ایران فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی صادره در خصوص فعالیت سامانه بارشی در سطح اغلب استان‌های کشور از روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت تا جمعه ۱۴ اردیبهشت، احتمال وقوع بارش‌های رگباری شدید و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد.

وی افزود: براین اساس، ضروری است از حضور و فعالیت در بستر و حاشیه رودخانه‌های استان‌های غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور اجتناب شود.

سخنگوی صنعت آب کشور بیان داشت: مناطق تحت پوشش سامانه بارشی موضوع هشدارهای هواشناسی اخیر به‌طور عمده عبارتند از استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر، ایلام، لرستان، کرمان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اصفهان، یزد و خراسان جنوبی است.

وی خاطرنشان کرد: البته احتمال فعالیت سامانه در استان‌های همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، اردبیل، گیلان، مازندران و قم نیز وجود دارد و با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاره، احتمال طغیان رودخانه‌ها وجود دارد.

قاسم‌زاده تأکید کرد: با توجه به تقارن ایام بارشی با تعطیلات پیش‌رو و احتمال مسافرت هموطنان عزیز در سطح کشور، لذا توجه ویژه به هشدارهای سازمان هواشناسی کشور و رصد وضعیت بارشی مقصد سفرها و اجتناب از ورود به بستر و حاشیه رودخانه‌ها ضروری است.

کد خبر 6092985 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است
  • خریداری ۳ سری دستگاه سیستم برودتی پیش سرد، ویژه کشتارگاه دام
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • ۵۲ گروه راهداری در جاده‌های استان همدان فعالیت دارند
  • معمای کف و سقف مجاز حجاب
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود
  • از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه