Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-08@22:42:16 GMT

نخستین حکم حمله به ساختمان کنگره آمریکا صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۷۷۳۱۰

نخستین حکم حمله به ساختمان کنگره آمریکا صادر شد

آفتاب‌‌نیوز :

پل آلارد هوچکین عذرخواهی کرد و گفت که از عمل خود شرمسار است. وی به قاضی گفت: «اگر من تصور می کردم که این اعتراض تشدید می‌شود به آن شکلی که اتفاق افتاد… هرگز به جلوتر از پیاده رو خیابان پنسیلوانیا قدم نمی‌گذاشتم.» وی افزود: «این تصمیم احمقانه‌ای از طرف من بود.»

به گزارش یورونیوز، دادستان‌ها درخواست ۱۸ ماه زندان را برای پل آلارد هوچکین کرده بودند و گفته بودند که او «مانند هر آشوبگری، در تهدید جمعی دموکراسی سهیم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

حمله ششم ژانویه که از سوی معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری به ساختمان کنگره صورت گرفت دست کم پنج کشته برجای گذاشت.

راندولف ماس، قاضی این پرونده گفت که هوچکین اگر نه به اندازه دیگر اما در یکی از بدترین بخش‌های تاریخ آمریکا نقش داشته است. این قاضی در نهایت تصمیم گرفت تا حکم کمتر از یک سال زندان را برای هوچکین صادر کند.

ماس گفت: «این به هیچ وجه یک اعتراض نبود. این حمله به دموکراسی بود.» وی افزود: «این موضوع لکه‌ای بر جای گذاشته که برای ما باقی می‌ماند… برای سال‌های آینده در کشور.»

این حکم می‌تواند مانع مجازات صدها نفر دیگر از متهمان شود زیر آن‌ها تصمیم می‌گیرند که آیا معامله بر مجرمیت را قبول کنند یا به دادگاه بروند. هوچکین و برخی دیگر به جرایم جدی متهم شده‌اند اما مانند افراد دیگر به نقش در توطئه‌های بزرگ متهم نمی‌شوند.

هوچکین متهم به حمله به کسی یا خسارت به اموال عمومی نشده است و دادستان‌ها گفتند که او به دلیل پذیرفتن فوری مسئولیت و اعتراف به جرم مستحق نوعی نرمش است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حمله کنگره آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۷۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت و شنود/ عین حقیقته!

سران آمریکا و اروپا درآشوب‌های پائیز ۱۴۰۱ که به بهانه فوت یک زن برپا شده بود،فریاد وا حقوق بشرا سر می‌دادند.اما،حالا اعتراض به قتل‌عام چندین هزار زن و کودک را برنمی‌تابندو معترضان را لت و پار می‌کنند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت:

گفت: آمریکا و کشورهای اروپایی که ادعای حقوق بشر و آزادی بیان آنها زمین و زمان را پُر کرده بود، این روزها تظاهرات مسالمت‌آمیز دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی را با حمله وحشیانه سرکوب می‌کنند!

گفتم: علاوه ‌بر ضرب و شتم اساتید و دانشجویان و شکستن سر و دست آنان، هزاران نفر را هم بازداشت کرده‌اند ولی تظاهرات همچنان ادامه دارد و توده‌های عظیم مردم هم به تظاهرات ضدصهیونیستی پیوسته‌اند.

گفت: در آشوب‌های پائیز ۱۴۰۱ که به بهانه فوت یک زن برپا شده بود، در حالی که آشوبگران آمبولانس حامل بیمار را آتش می‌زدند، آدم می‌کشتند، با اسلحه سرد و گرم به جان مردم افتاده بودند و... همین سران آمریکا و اروپا در حمایت از آشوبگران چه سر و صدایی به راه انداخته بودند و فریاد «‌وا حقوق بشرا» سر می‌دادند! اما، حالا اعتراض به قتل‌عام چندین هزار زن و کودک را برنمی‌تابند و معترضان را لت و پار هم می‌کنند!

گفتم: در عوض، این‌جا فلان استاد دانشگاه آشکارا از آمریکا و جنایات اسرائیل حمایت می‌کند و با آشوبگران فالوده می‌خورد و کسی هم با او کاری ندارد و از بیت‌المال هم به پاس این وطن‌فروشی به او حقوق می‌دهند!

گفت: تازه دو قورت و نیمشون هم باقیه! و شکایت می‌کنند که چرا به آنها می‌گویند کاسه‌لیس وطن‌فروش!

گفتم: قاضی به شاکی گفت؛ در پرونده ثبت‌ شده شما از این آقا شکایت کرده‌اید که به شما گفته احمق بی‌شعور. شاکی

گفت؛ بله قربان عین حقیقته! قاضی گفت؛ اگر عین حقیقت را گفته پس چرا از او شکایت کرده‌اید؟!

دیگر خبرها

  • واشنگتن‌پست: دلیل تعلیق رابرت مالی نگه‌داری اسناد محرمانه در تلفن شخصی و به سرقت رفتن آنها از طریق حمله سایبری بود/ اعضای ارشد کنگره آمریکا خواستار توضیح شدند
  • اظهارات عجیب تتلو در دادگاه پایانی ؛ برای مشروبات الکلی جایگزین گیاهی معرفی کردم !
  • اعلام ختم رسیدگی به پرونده امیرحسین مقصودلو/ تتلو: اشتباهم را می‌پذیرم + عکس
  • ختم رسیدگی به پرونده تتلو با یک اشتباه کردم ساده | آموزش مناسبی ندیدم!
  • آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات «تتلو» برگزار شد
  • آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو برگزار شد/ تتلو: اشتباه کردم، هیچ دفاعی ندارم
  • تتلو: اشتباه کردم، هیچ دفاعی ندارم/به دنبال معرفی جایگزین گیاهی برای مواد مخدر بودم!
  • نخستین کنگره ملی ایران‌شناسی برگزار می‌شود
  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • گفت و شنود/ عین حقیقته!