Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، طاهر رستمی در این رابطه اظهار داشت: نحوه برگزاری مراسم مذهبی بر اساس دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی کرونا انجام می شود بر این اساس این مراسم در فضای باز و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود.

وی با اشاره به روند افزایشی ابتلا به کرونا در خراسان شمالی افزود: باید با تمام توان و با هم افزایی تلاش کنیم تا از روند صعودی مبتلایان در استان پیشگیری شود و در این زمینه نیاز به همکاری مردم و تمامی دستگاه ها داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول از تمامی شرکت‌کنندگان در این مراسم معنوی خواست تا کتاب دعا و سجاده به همراه داشته باشند و برای حفظ سلامتی خود و دیگران تا پایان برنامه‌ها از ماسک استفاده کنند.

وی اظهارداشت: با همکاری هیات امنای اماکن مذهبی و مساجد تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری مناسب و باشکوه دعای عرفه طبق شیوه‌نامه‌های بهداشتی و رعایت مقررات ابلاغی فراهم است.

نظارت بر ذبح دام

 رییس کمیته نظارت و ارزیابی ستاد مدیریت کرونا در خراسان شمالی گفت: با توجه به دستور استاندار مبنی بر پیش بینی نقاط متعدد عرضه دام به جهت جلوگیری از تجمع افراد، شهرداری ها و دامپزشکی اطلاع رسانی لازم در خصوص محل های عرضه دام را انجام دهند.

وی از دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی خواست تا با تشکیل اکیپ های ناظر بهداشتی نظارت مستمر بر نحوه عرضه دام، ذبح بهداشتی و رعایت پروتکلهای بهداشتی را در روز عید قربان داشته باشند.

روز عرفه، ۹ ذی‌الحجه، یک روز پیش از عید قربان است و بنابر فقه شیعه، حج‌گزاران باید از ظهر تا غروب شرعی این روز را در عرفات وقوف کنند.

دعای امام حسین (ع) در روز عرفه از بی نظیرترین مناجات ها و دعاهایی است که در روز عرفه و در صحرای عرفات (در ۲۰ کیلومتری مکه) توسط امام حسین (ع) و همراهانش در بیرون خیمه‌ها خوانده شد.

استان خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سرگذاشت و از اوایل هفته جاری وارد موج پنجم بیماری کووید ۱۹ و سوه جدید آن ویروس کرونای دلتایی موسوم به هندی شد.
براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۳۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان خراسان شمالی جان خود را از دست دادند.

برچسب‌ها عید سعید قربان اعیاد مذهبی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید قربان اعیاد مذهبی خراسان شمالی عید سعید قربان اعیاد مذهبی خراسان شمالی خراسان شمالی عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۷۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست

به گزارش قدس خراسان، حسن عبدالله‌زاده با بیان اینکه در راستای افزایش دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی، اتمام طرح‌های بهداشتی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: این طرح‌های بهره‌برداری شده شامل هفت خانه بهداشت، یک پایگاه سلامت، سه مرکز خدمات جامع سلامت و یک ستاد شبکه در شهرستان خواف است.

مدیر توسعه و ارتقا شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ۷۳ طرح بهداشتی دیگر نیز در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبار، ۴۳ پروژه دیگر در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: پروژه‌های بهداشتی با همکاری این دانشگاه و فرمانداری ساخته خواهد شد تا عموم مردم دسترسی خوبی به خدمات حوزه بهداشت و درمان داشته باشند.

دیگر خبرها

  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • پایان مسابقات شنای کارگران خراسان شمالی در هفته کار و کارگر
  • زنگ سپاس معلم در خراسان شمالی به صدا درآمد
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت