Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی مدیر امور بهره‌ برداری و نگهداری سد و سامانه انتقال آب سد کمال صالح شازند گفت: در حال حاضر حجم سد کمال صالح ۶۷ میلیون متر مکعب است که البته نسبت به سال گذشته که ۹۱ میلیون متر مکعب بوده کاهش ۲۴ میلیون متر مکعبی داشته است.

محسن بهادری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه سد کمال صالح به منظور تامین آب شرب اراک، در کیلومتر ۷۸ جنوب غربی شهر اراک احداث شده است، اظهار کرد: ظرفیت کلی سد حدود ۱۰۰ میلیون مترمکعب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر ارتفاع سطح مخزن در وسعت ۵ مترمربع ۹ متر کاهش پیدا کرده و هم اکنون ورودی سد حدود ۱۵۰ لیتر در ثانیه و خروجی به منظور تامین آب شرب اراک و صنایع در حدود ۱۶۰۰ لیتر بر ثانیه است.

مدیر امور بهره‌ برداری و نگهداری سد و سامانه انتقال آب سد کمال صالح شازند با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد آب شرب شهر اراک از این سد تامین می شود، تصریح کرد: در صورت تکمیل رینگ جنوبی، این میزان تامین آب به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

بهادری اضافه کرد: با توجه به مشکلات موجود، مردم باید نهایت صرفه جویی را در مصرف آب داشته باشند چراکه در غیر این صورت با توجه به کاهش ۴۰ درصدی بارندگی و سطح حجم مخازن با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد و در پاییز و زمستان جاری شرایط مناسبی از لحاظ تامین آب نخواهیم داشت. مسئولین نیز باید راهکارها و مسائل مربوط به صرفه جویی آب را همواره به مردم گوشزد کنند.

وی ادامه داد: در منتهی الیه این دریاچه دو رودخانه تیره و قلعه‌نو آورده ها را وارد دریاچه سدکمال صالح می کنند و در کنار آن، شفت آبگیر، انتقال آب را به ایستگاه‌های پمپاژ انجام می دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سد کمال صالح بحران کم آبی اراك سد کمال صالح میلیون متر تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۷۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،کاظمی در جلسه کارگروه جلوگیری از هدر رفت منابع ابی این شهرستان با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی و عملکرد کشت پاییزه، گفت: اولین مرحله رها سازی آب سد اول خرداد به روی اراضی کشاورزی اجرا میشود.    رییس شورای حفاظت از منابع اب سلماس افزود: این امر به جهت تامین حق آبه کشاورزان صورت می‌گیرد تا با توجه به خشکسالی، سال زراعی جاری بهترین استفاده در کشت محصول‌های جو، گندم و دانه‌های روغنی را دارد.   وی در ادامه با اشاره به اهمیت مصرف بهینه آب، اظهار کرد: ۲۶میلون متر مکعب اب برای ابیاری اراضی کشاورزی از سد زولا در نظر گرفته است    کاظمی گفت؛ این میزان اب نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲٠درصد افزایش دارد    او گفت: اب حدود ۱۲هزار هکتار اراضی این شهرستان از سد‌های زولا و دریک تامین میشوند

دیگر خبرها

  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • مصاف اراکی‌ها در اردکان با حریف لیگ یکی
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • قدردانی از کارگران بسیجی نمونه اراکی
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • شب فراموش نشدنی اراکی‌ها با ۱۹ گل تاریخی
  • درس بزرگ اراکی‌ها به فوتبال ایران
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • روزگار متفاوت زنان اراکی