Web Analytics Made Easy - Statcounter

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه درباره وقفه به وجود آمده در مذاکرات درخصوص برنامه هسته ای ایران تصریح کرد که توقف این رایزنی ها آژانس را در موقعیت نامطلوبی قرار داده است.

وی ادامه داد: ما هنوز یک سری سوالات داریم،  مسائلی با ایران هست که در تلاشیم آنها را روشن کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما مجبوریم صبر کنیم و کار را با تیم جدیدی که بر سر کار می‌آید از نو شروع کنیم.

گروسی خاطرنشان کرد: اینکه مذاکرات وین قرار است پس از روی کار آمدن دولت رئیسی (در تهران) از سر گرفته شود، ما را در موقعیت نامطلوبی قرار داده است.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: من درباره آژانس حرف می زنم. از دیگران اطلاع ندارم اما تصور می کنم که بهتر است آنها به جای صبر کردن، به مذاکره ادامه دهند.

گروسی که در یک سفر رسمی در برزیل به سر می برد همچنین اظهار داشت: ایران می گوید که اطلاعات ضبط‌شده توسط تجهیزات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را هنوز نگه داشته است اما مقامات تا زمانی که مذاکرات احیای توافق هسته ای ٢٠١٥ به نتیجه نرسد، اجازه دسترسی به آنها را به بازرسان آژانس نمی دهند.

وی در ادامه گفت: این وضعیت برای ما نامطلوب است، چراکه این ضمانت‌ها غیررسمی هستند و ما نمی‌دانیم این اتفاق می‌افتد یا خیر اما چاره‌ دیگری نداریم.

به گزارش ایسنا، عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد کشورمان در رایزنی های وین اخیرا در اظهاراتی گفت که دور بعدی مذاکرات وین باید منتظر دولت جدید در تهران بماند و این اقتضای هر دموکراسی است.

وی افزود: آمریکا و انگلیس باید این نکته را درک کرده و ایجاد ارتباط بین یک تبادل انسانی - که آماده اجرا می باشد - با برجام را متوقف کنند.

این دیپلمات ارشد ایران تصریح کرد: تبادل (زندانیان) را گروگان اهداف سیاسی قرار دادن،  باعث از دست دادن هم تبادل و هم توافق می شود. ده فرد زندانی از همه طرف ها می توانند همین فردا آزاد شوند، به شرط آنکه آمریکا و انگلیس به تعهدات خود در توافق به عمل آمده، عمل کنند.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز در نشست خبری این هفته خود گفت: مذاکرات مربوط به احیای برجام در شش دور در وین با دقت و جدیت جلو رفت.

وی با بیان اینکه مردم سالاری دینی در ایران حاکم است، افزود: این گفت وگو ها به دلیل عدم اجرای آن توسط آمریکا با تاخیرهایی روبرو شد. به تازگی نیز انتخابات در ایران برگزار شده و باید به دلیل اقتضائات مردم سالاری و دموکراسی اجازه دهیم دولت جدید مستقر شود و کار را به جلو ببرد.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه دولت مجری و وزارت خارجه اجرا کننده تصمیمات و سیاست های کلان نظام است که از سوی مقام معظم رهبری و دیگر نهادهای بالادستی تعیین می شود گفت: این موضوع در مسیر عادی ادامه خواهد یافت و مهم این است که منافع مردم و تصمیمات عالیه نظام اجرا شود.

خطیب زاده تاکید کرد: لحظه ای که آمریکا به تعهدات خود ذیل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل برگردد و ما این موضوع را راستی آزمایی کنیم ایران نیز از سرگیری اجرای تعهدات خود را به صورت کامل خواهد داشت.

وی همچنین افزود: باید صبر کنیم تا انشاءالله دولت جدید مستقر شود.

310 310

کد خبر 1536975

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: رافائل ماریانو گروسی آژانس بین المللی انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۷۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: روابط ما با قطر در وضعیت عادی است

منبعی در جنبش حماس تاکید کرد روابط این جنبش با قطر در وضعیت عادی است و تغییری در آن ایجاد نشده است.

به گزارش ایسنا، یک منبع در جنبش حماس گفت: روابط ما با قطر در وضعیت عادی است و تغییری در آن ایجاد نشده است. هیچ خبری از قطری‌ها درباره بستن دفتر سیاسی ما در دوحه به ما نرسیده است.

این منبع در مصاحبه با عربی۲۱ گفت: رهبری حماس چند روز پیش به دوحه بازگشت و فعالیت خود را در آنجا به صورت عادی ادامه می‌دهد. قطر همچنان میانجی اصلی در مذاکرات با اشغالگران است.

این در حالی است که پیش از این رویترز به نقل از یک منبع آگاه ادعا کرده بود «قطر ممکن است دفتر حماس را به عنوان بخشی از بازنگری در میانجیگری خود درباره جنگ غزه ببندد.»

این منبع آگاه گفت: قطر در حال بررسی این موضوع است که آیا به حماس اجازه ادامه فعالیت دفتر سیاسی‌اش در دوحه را بدهد یا خیر. قطر همچنین می‌خواهد در موضوع میانجیگری خود در مذاکرات برای توقف جنگ غزه بازنگری کند.

منابعی به واشنگتن پست گزارش داده بودند ایالات متحده در موضعی مداخله جویانه از قطر خواسته است تا در صورت امتناع حماس از توافق با اسرائیل بر سر معامله تبادل اسرا، حماس را از خاک خود اخراج کند.

یک مقام آمریکایی در مصاحبه با این روزنامه اشاره کرد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا آوریل گذشته پیامی را در این زمینه به محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر ابلاغ کرد.

پیشتر یک مقام قطری اعلام کرد این کشور از حملات مکرر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تلاش‌های دوحه خسته شده است.

نتانیاهو از نقش قطر در مذاکرات انتقاد کرده و از دوحه خواسته بود بر جنبش حماس فشار بیشتری بیاورد این درحالی است که لجاجت خود نتانیاهو مانع پیشرفت در مذاکرات بوده است.

ظهر شنبه دور نخست مذاکرات آتش‌بس در مقر سازمان اطلاعات مصر در قاهره با حضور هیئت حماس و هیئت‌های قطر، مصر و آمریکا آغاز شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات دیدار و گفتگوی گروسی با امیرعبداللهیان
  • تاکید معاون وزیر خارجه بر ضرورت بی‌طرفی و حرفه‌ای گری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
  • در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟
  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ مدیریت بحران، محتمل‌ترین نتیجه سفر
  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ ماموریت دیپلماتیک مدیرکل آژانس در روزهای طوفانی منطقه/ مدیریت بحران؛ محتمل ترین نتیجه سفر
  • سفر گروسی به اصفهان مهر تاییدی بر حمایت آژانس اتمی از مجموعه‌های علمی ایران است
  • بررسی ابعاد سفر گروسی به ایران/ حل چالش موضوع بازرسان/ خنثی‌سازی سیاست هدفمند تبلیغاتی
  • حماس: روابط ما با قطر در وضعیت عادی است
  • از اولین کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته ای در اصفهان چه می دانیم؟/ رافائل گروسی؛ مهمان ویژه ایران در «نصف جهان»
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق