Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشورهای عربی و اسلامی انفجار در شرق بغداد را که به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن منجر شد، محکوم کردند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، سفارت ترکیه در بغداد در فیسبوک حمله تروریستی در بازار شهرک صدر در شرق بغداد را محکوم و برای زخمی شدگان این انفجار شفای عاجل درخواست کرد.

این انفجار روز دوشنبه در آستانه عید قربان رخ داد که به کشته زدن دستکم ۳۰ تن و زخمی شدن ۶۰ تن دیگر منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داعش مسؤولیت حمله شهر صدر را برعهده گرفته است.

وزارت خارجه مصر نیز انفجار بغداد را به شدت محکوم و اعلام کرد: ما به دولت و مردم عراق و قربانیان این حمله بزدلانه که عاملانش حتی در این روزهای مبارک از ارتکاب آن خودداری نمی‌کنند، تسلیت می‌گوییم.

الازهر نیز در بیانیه‌ای به شدت این انفجار را محکوم و بر همبستگی با دولت و مردم عراق در برابر تروریسم تأکید کرد.

وزارت خارجه عربستان نیز در بیانیه‌ای این انفجار تروریستی را محکوم و بر حمایت و همبستگی خود با عراق علیه تمام مظاهر خشونت و تروریسم تأکید کرد.

وزارت خارجه اردن نیز این انفجار را محکوم کرد. ضیف الله علی الفایز، سخنگوی رسمی این وزارتخانه اعلام کرد: عربستان از عراق در برابر آنچه ثبات و امنیتش را تهدید کند حمایت می‌کند.

یکی از مسؤولان اتحادیه عرب نیز ضمن محکوم کردن این انفجار بر همبستگی کامل با دولت عراق برای تقویت امنیت و ثبات این کشور تأکید کرد.

سازمان همکاری اسلامی این انفجار تروریستی را محکوم و با خانواده‌های قربانیان و دولت و مردم عراق در برابر تروریسم و خشونت ابراز همبستگی کرد.

وزارت خارجه قطر نیز ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی بر همبستگی با ملت و دولت عراق و موضع ثابت این کشور در مخالفت با تروریسم و خشونت تاکید کرد.

سه شنبه برهم صالح، رئیس جمهور عراق در توییتی اعلام کرد: در یک جنایت شنیع و بیرحمانه غیرنظامیان در شهر صدر قبل از عید قربان هدف قرار گرفتند. ما تنها زمانی آرام خواهیم گرفت که تروریسم را ریشه کن کنیم.

رئیس جمهوری عراق نسبت به انفجار امروز در شهرک صدر واکنش نشان دادند.

برهم صالح با انتشار توییتی گفت: در جنایتی فجیع و بی‌رحمانه که کم سابقه است، شهروندان غیرنظامی ما را در شهرک صدر در شب عید قربان هدف قرار می‌دهند. آنها راضی نمی‌شوند مردم حتی برای لحظه‌ای امنیت و شادی داشته باشند.

رئیس جمهوری عراق افزود: تا زمانی که تروریسم کینه توز بزدل را ریشه کن نکنیم، آرام نخواهیم گرفت.

صالح در ادامه گفت که مسلما اراده عراقی‌ها جلوی جنایت و شرارت آنها را می‌گیرد.

از طرفی دیگر محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق نیز در توییتی گفت: در حالی که عراقی‌ها به استقبال از عید سعید قربان می‌روند، تروریسم شادی آنها را هدف قرار می‌دهد تا خوی وحشیانه خود نسبت به ملت صبور ما را ثابت کند.

وی افزود: بر لزوم محاکمه و ایجاد تغییرات در برخی مناصب امنیتی که تقصیر آنها ثابت شود و طی سال‌های گذشته اقدامی در حوزه‌های استحفاظی خود نکرده باشند، تاکید می‌کنیم.

الحلبوسی همچنین تاکید کرد که از این تخلفات نباید بدون بازپرسی واقعی عبور کرد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزارت خارجه عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۷۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از واکنش برخی کشورهای عربی بعداز حمله سپاه به اسرائیل (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ببینید | فارس: حمله سپاه به مقر‌ احزاب مسلح کرد در اقلیم کردستان عراق واکنش سردار حاجی زاده به سوالی درباره واکنش به حمله احتمالی اسرائیل: بزند 100 درصد می زنیم (فیلم)

دیگر خبرها

  • انتقاد از واکنش برخی کشورهای عربی بعداز حمله سپاه به اسرائیل (فیلم)
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • خیزش دانشجویی حمایت از غزه به کشور عربی رسید
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • رسانه‌های عبری: السنوار قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شده است