Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله دوم» شاه اردن بامداد امروز (سه‌شنبه) با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار و رایزنی کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، شاه اردن که اولین مقام عالی کشورهای منطقه غرب آسیا است که با حضور در کاخ سفید، با بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا دیدار کرده گفت: «منطقه ما دارای چالش‌های بسیاری است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایدن در این دیدار با «دوستی خوب و وفادار» خواندن عبدالله دوم، اظهار داشت: «شما همیشه در مواقع نیاز حضور داشتید و همواره برای اردن باقی خواهید ماند».

بر اساس این گزارش، وی با بیان اینکه می‌خواهد چیزهای بیشتری درباره تحولات منطقه غرب آسیا از زبان شاه اردن بشنود، گفت:‌ «شما در منطقه پرتنشی زندگی می‌کنید».

به نوشته رویترز، عبدالله دوم نیز به رئیس‌جمهور آمریکا وعده داد: «شما همیشه می‌توانید روی من، کشور من و بسیاری از همکاران ما در منطقه حساب کنید».

طبق بیانیه کاخ سفید که در این‌باره منتشر شده، بایدن در این دیدار اعلام کرد که ۵۰۰ هزار دُز واکسن «کووید۱۹» به اردن تحویل می‌دهند و دو طرف درباره روابط نظامی امان-واشنگتن و همچنین بحران سوریه صحبت کردند.

در این بیانیه آمده است که رئیس‌جمهور آمریکا ضمن تقدیر از نقش اردن در ثبات منطقه غرب آسیا، بر حمایت واشنگتن از راهکار دو دولتی برای پایان دادن به مناقشات فلسطین-اسرائیل تاکید کرد.

عبدالله دوم قرار است امروز دیدارهایی با «کمالا هریس» معاون رئیس‌جمهور و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا داشته باشد.

پیشتر گفته شده بود که دیگر موضوعاتی که به احتمال زیاد در این دیدار مطرح می‌شود شامل توافق‌های سازش بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی، مذاکرات با ایران درخصوص برنامه هسته‌ای و بحران سوریه خواهد بود (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: عبدالله دوم شاه اردن رئیس جمهور آمریکا راهکار دو دولتی عبدالله دوم رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۸۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!

ترامپ به اعتراضات حمایت از فلسطین در تجمعات دانشجویی اخیر در آمریکا واکنش نشان داد و خواستار توقف آن شد.   به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در رسانه اجتماعی خود با نام «تروث سوشال» به تجمعات اخیر حمایتی از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پرداخت.   به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، وی در یک مطلب که در این رسانه اجتماعی منتشر کرد، نوشت: «همین الان اعتراضات را متوقف کنید!»   این مطلب در حالی منتشر شده که تعدادی از دانشجویان در جریان اعتراضات سراسری به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه دستگیر شده‌اند.   همچنین این گفته‌ها در حالی مطرح شده که ترامپ در مطلبی دیگر به «جو بایدن حقه باز» پرداخته و او را بدترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده توصیف کرده است. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه واکنش عباس عبدی به اعتراضات دانشجویان در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان پخته نمی‌شود نقشه جهانی اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی (+عکس)

دیگر خبرها

  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم
  • بلینکن وارد اراضی اشغالی شد
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا