Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا "مصطفی زبردست" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در راستای جمع آوری دام در مرکز استان و عرضه مجاز ۲ میدان دام راه اندازی شده است و فضای کافی برای نگهداری و عرضه دام به مردم استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه شهرداری ها همکاری لازم  برای جمع آوری میادین غیرمجاز دام در استان را ندارند، افزود: براساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون جامع شهرداری‌ها مکلف است که نسبت به ایجاد مزاحمت شهری و تجمع حشرات و آلودگی اقدام کنند ولی متاسفانه شهرداری ها در این راستا کم کاری می کنند و دیگر دستگاه های اجرایی را درگیر این معضل کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زبردست ادامه داد: نگهداری و ذبح غیرمجاز دام در حاشیه شهرها باعث ایجاد آلودگی و انتقال بیماری های مشترک انسان و دام به افراد جامعه می شود و همچنین مبلمان شهری را دچار مشکل می کند.

وی اضافه کرد: مقابله با عرضه و کشتار غیرمجاز دام در حاشیه شهرهای استان از عید قربان که بالاترین حجم کشتار انجام می‌شود در دستور کار قرار گرفته است و تلاش شده دام هایی که در میادین و کشتارگاه استان در اختیار هم استانی‌ها قرار می گیرد بالاترین کیفیت گوشت را داشته باشد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: به همین منظور افراد مشهور به کشتار دام در سطح استان شناسایی شده و تذکرات لازم به این افراد جهت پرهیز از کشتار دام در سطح شهرها را دریافت کرده اند.

وی افزود: میادین دام خرم آباد هر کدام دارای ظرفیت ۲ هزار راس دام سبک و ۵۰۰ راس دام سنگین دارد و دارای الگوی ساخت لازم و امکانات مورد نیاز در این میادین مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: کشتار دام در حاشیه شهرهای استان تهدید سلامت عمومی محسوب شده و جرم تلقی می‌شود.

وی اظهار داشت: باتوجه به قرار گرفتن در آستانه عید قربان نذورات و ذبح دام افزایش می یابد که مردم و دامداران باید توجه کنند کشتار دام تنها در مراکز تحت نظر دامپزشکی مجاز است.

وی با بیان اینکه ۱۷ متخلف کشتار غیرمجاز دام در این استان براساس ماده ۸۸ قانون مجازات اسلامی به مراجع قضایی معرفی شدند، افزود: با توجه به قرار داشتن در فصل گرم سال و شیوع بیماری های مشترک انسان و دام هرگونه کشتار دام در میدان و حاشیه شهرها ممنوع است که این معضل باید با آگاه‌سازی مردم برطرف شود.

زبردست ادامه داد: روز عید قربان نیز تمام کشتارگاه های سطح استان با حضور دامپزشکان فعال هستند و ۲۹ تیم ثابت و سیار نظارت بر کشتار دام را بر عهده دارند.

برچسب‌ها عید سعید قربان سازمان دامپزشکی کشور لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید قربان سازمان دامپزشکی کشور لرستان عید سعید قربان سازمان دامپزشکی کشور لرستان غیرمجاز دام کشتار دام عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۸۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از پیشکسوتان فوتبال استان کرمان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ، در مراسمی به همین منظور رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در تلاش هستیم که برخی از بازی‌های بین‌المللی فوتبال در کرمان برگزار شود و زیرساخت‌های لازم وجود دارد.

مهدی تاج  با بیان اینکه سهم استان کرمان بخش بسیاری از تیم‌های ملی است و امروز پنج تیم لیگ برتری دارد، گفت: چهار ورزشگاه استاندارد در استان کرمان وجود دارد و در استان کرمان اولین جایی بود که بانوان به ورزشگاه آمدند.

وی افزود: فوتبال استان کرمان افتخاری برای فوتبال و فوتسال کشور است و کرمان زمینه پیشرفت در فوتبال ساحلی را هم دارد.

تاج با بیان اینکه کرمان می‌تواند یک پایه خوب برای فوتبال ایران باشد، گفت: در تلاش هستیم که برخی از بازی‌های بین‌المللی فوتبال در کرمان برگزار شود و زیرساخت‌های لازم وجود دارد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از پیشکسوتان فوتبال استان کرمان
  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم
  • محور اصلی کار خود را توجه به کسب‌وکار و اشتغال مردم گذاشته‌ام
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • خودداری شهروندان ازخریدتخم‌مرغ‌های نگهداری شده در یخچال واحد‌های عرضه
  • سطح رفاه اجتماعی در لرستان را ارتقا دهیم
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • جلوگیری از فعالیت یک اتاق غیر مجاز کشتار دام در تیران و کرون
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد