Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@23:13:10 GMT

اقامه نماز عید قربان در ۱۰ شهرستان خراسان‌جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۷۸۵۸۳

اقامه نماز عید قربان در ۱۰ شهرستان خراسان‌جنوبی

حجت‌‌الاسلام حامد شاهبیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، عید سعید قربان را عید بندگی و خلوص انسان‌های صالح و عابد دانست و اظهار داشت: در این روز انسان با اظهار و بیان بندگی خدا  از پیروی شیطان و نفس رهایی می‌یابد.

وی با اشاره به برگزاری نماز عید سعید قربان در استان، بیان داشت: نماز عید قربان در تمامی شهرستان‌های استان به جز مرکز استان (بیرجند) اقامه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نماز عید سعید قربان در ۱۰ شهرستان خراسان‌جنوبی با اولویت فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اقامه خواهد شد، افزود: طبق ابلاغیه ستاد کرونا حداکثر تعداد نمازگزاران در فضای باز باید ۱۰۰ نفر باشد.

شاهبیگی با اشاره به شهرستان‌های قرمز کرونایی، تبیین کرد: شهرستان نهبندان و طبس جزو نقاط قرمز است و نماز عید قربان در این شهرستان‌ها در فضای باز و با پذیرش حداکثر ۷۰ نفر در زمان ۳۰ دقیقه اقامه خواهد شد.

وی مدت زمان تعیین‌شده برای اقامه نماز در مابقی شهرستان‌ها را ۴۰ دقیقه اعلام و مطرح کرد: نمازگزاران به منظور رعایت نکات بهداشتی مهر و سجاده شخصی به همراه داشته باشند ضمن اینکه استفاده از ماسک و دستکش الزامی است.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه فاصله‌گذاری برای هر نفر در مکان‌های نماز جمعه ۴ متر مربع باید در نظر گرفته شود، گفت: بهتر است افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند برای حفظ سلامتی خود و دیگران در نماز عید قربان حضور پیدا نکنند.

شاهبیگی خاطرنشان کرد: تمامی افرادی که برای حضور در اجتماع نمازگزاران عید سعید قربان حاضر می‌شوند در مبادی ورودی مصلی‌ها تب‌سنجی شده و مفاد و ضوابط فاصله‌گذاری اجتماعی به‌صورت سختگیرانه در فضای فیزیکی مصلی‌ها و در صفوف نمازگزاران اعمال می‌شود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی فاصله گذاری اجتماعی نماز عید قربان اقامه نماز نماز عید قربان عید سعید قربان خراسان جنوبی عید قربان شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۸۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع) در حرم شاهچراغ

به‌مناسبت ٢٥ شوال، سالروز شهادت رئیس مکتب تشیع، مراسم سوگواری در سوّمین حرم اهل‌ بیت(ع) برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

امیرعباس حقیقی‌نیک مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم از شیراز اظهار داشت: به مناسبت سالروز شهادت امام صادق(ع) روزهای پنج‌شنبه و جمعه، 13 و 14 اردیبهشت‌ماه، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین آقامیری پیرامون فضائل و مناقب این امام همام به ایراد سخن خواهد پرداخت و مهدی سروری، ضمن قرائت دعای کمیل، مرثیه‌سرایی می‌کند.

وی افزود: شنبه 15 اردیبهشت‌ماه نیز، همزمان با سالروز شهادت شیخ الائمه، امام جعفر صادق(ع)، ارادتمندان اهل‌ بیت عصمت و طهارت ساعت 9 صبح، در قالب دسته‌جات عزاداری به سمت این بارگاه منور، حرکت و در ساعت 11 در شبستان امام خمینی(ره) به سوگواری می‌پردازند.

سخنران و مداح این مراسم حجت‌الاسلام محمدحسین حدائق و سیدحسین فتح اللهی هستند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع)گفت: در ظهر شهادت، بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، اکبر افخمی و در شام شهادت بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، سیدمحسن رسولی، مرثیه‌سرایی خواهند کرد.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع )در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • ویژه‌ برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در شاهچراغ اعلام شد
  • خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز
  • ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع) در حرم شاهچراغ
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود