Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@19:08:51 GMT

معرفی انواع سختی گیر تصفیه آب

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۷۸۹۸۲

معرفی انواع سختی گیر تصفیه آب

سختی گیر که به آن رسوب زدا یا رسوب گیر گفته می‌شود، یکی از مهم ترین و کاربردی ترین دستگاه‌های تصفیه آب است که با عبور دادن آب سخت و دارای املاح از درون رزین های خود، ترکیبات معدنی معلق، املاح محلول، یون هایی مانند کلسیم و منیزیم و برخی کاتیون های فلزی موجود در آب را از بین می برد و حذف می‌کند. سختی گیر به اصطلاح سختی آب را برطرف می‌کند و مانع از رسوب کردن ترکیبات و املاح درون آب در سطوح تبادل حرارت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام صنایع برتر، سختی گیر انواع مختلفی دارد و براساس جنس بدنه و عملکرد دسته بندی می‌شود. در زیر به انواع این دستگاه پرکاربرد اشاره شده است.

سختی گیر فلزی
سختی گیر فلزی از جنس استیل یا گالوانیزه می‌باشد و از ورق هایی با ضخامت استاندارد ساخته می‌شود. فشاری که سختی گیرها می توانند تحمل کنند بین 4 تا 7 بار می‌باشد اما این دستگاه می‌تواند تا 20 بار فشار را تحمل کند. از سختی گیر فلزی بیشتر در تصفیه خانه‌های بزرگ و محیط های صنعتی استفاده می‌شود زیرا مقاومت بسیار بالایی دارد و در ظرفیت های بالا تولید می‌شود. دقت داشته باشید اگر بدنه این سختی گیر را با رنگ های مخصوص بدنه رنگ نکنید، خیلی سریع دچار خوردگی و زنگ زدگی می‌شود.

سختی گیر فایبرگلاس
سختی گیر فایبرگلاس یکی از پرکاربردترین و پرمصرف ترین مدل های این سیستم است که از ورق های فایبرگلاس ساخته می‌شود. ورق های فایبرگلاس خود ترکیبی از اپوکسی، الیاف شیشه و ونیل استر هستند و در برابر فشار بالا، ضربه، خوردگی و مواد اکسید کننده موجود در آب بسیار مقاوم می باشند. این دستگاه می‌تواند تا 6 بار فشار را تحمل کند و رنگ بدنه آن معمولا سفید یا آبی است.

از سختی گیر فایبرگلاس بیشتر در مجتمع های مسکونی استفاده می‌شود زیرا نسبت به سختی گیر فلزی مقاومت کمتری در برابر ضربه و فشار دارد. بهتر است بدانید سختی گیرهای فایبرگلاس در برابر یخ زدگی مقاومت خوبی ندارند و کاهش دمای زیاد باعث ترکیدگی بدنه آنها می‌شود.

سختی گیر رزینی
سختی گیر رزینی به کمک رزین و از طریق تبادل یونی، سختی آب را برطرف می نماید و آب بدون رسوب و نرم تولید می‌کند. رزین های این سیستم، یون سدیم را با یون کلسیم و منیزیم در آب مبادله می‌کنند و باعث می شوند سختی آب از بین برود. بعد از اتمام کار، سیستم با محلول آب و نمک بک واش می‌شود تا رزین ها دوباره احیا شوند.

سختی گیر رزینی دارای 2 نوع تک مخزنه و دوبلکس می‌باشد و امکان ساخت آن با مخازن فلزی و فایبرگلاس وجود دارد. ظرفیت این دستگاه براساس ظرفیت تبادل مورد نیاز طراحی و تولید می‌شود. از سختی گیر رزینی در صنایع غذایی، صنعت چرم سازی، صنعت نساجی، بتن ریزی، ساختمان سازی، قالیشویی، صنایع نفت و پتروشیمی استفاده می‌گردد.

سختی گیر مغناطیسی
سختی گیر مغناطیسی با ایجاد میدان مغناطیسی و یک جریان القایی، کریستال های کلسیم و کلسیم کربنات موجود در آب سخت را خنثی می‌کند و آنها را به کریستال های کلسیت آرگونیت تبدیل می‌کند. این دستگاه به طور کامل سختی آب را از بین نمی برد و فقط باعث می‌شود رسوب گذاری کمتر شود. سختی گیر مغناطیسی انتقال حرارت در مبدل ها را افزایش می‌دهد، رسوبات موجود در جداره ها را دفع می‌کند، عمر تجهیزات را بالا می برد و خوردگی در تجهیزات را کاهش می‌دهد.

سختی گیر الکترونیکی
سختی گیر الکترونیکی با ایجاد امواج الکترونیکی و از طریق آنتن هایی که به دور لوله آب پیچانده می شوند، سختی آب را از بین می‌برد و نمک های محلول موجود در آب را به شکل بلورهای ریز و معلق در می آورد. سختی گیر الکترونیکی از تشکیل رسوب روی جدار داخلی لوله ها و تجهیزات داخلی جلوگیری کرده و رسوب های قبلی موجود در آب را حل می‌کند و آنها را به بلورهای معلق در آب تبدیل می نماید.

سختی گیر کربنی و اسمز معکوس از دیگر انواع این سیستم می باشند.

سختی گیر از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده است. اجزای تشکیل دهنده این دستگاه پرکاربرد عبارت است از:

- مخزن اصلی: مخزن اصلی سختی گیر از جنس فلز یا فایبرگلاس می‌باشد و در قسمت بالایی و پایینی داخل خود نازل هایی برای پاشش آب روی رزین دارد. مخزن فایبرگلاس اصلی همچنین دارای دریچه‌های بازدید برای پر و خالی کردن سیلیس و رزین می‌باشد.

- مخزن نمک: مخزن نمک از جنس پلی اتیلن می‌باشد و برای احیای رزین های دستگاه سختی گیر از آن استفاده می‌شود.

- رزین: رزین ها اصلی ترین بخش سختی گیر هستند و یون ها را از آب جدا می‌کنند و از این طریق سختی آب را از بین می برند.

- نازل: نازل ها به 2 نوع تقسیم می شوند: نازل های پخش کننده آب و نازل های جمع کننده آب.

- شیر: شیرها در دستگاه سختی گیر 3 نوع هستند: شیر سولو ولو، شیر پلی اتیلن دستی و شیر پلی اتیلن اتوماتیک.

قیمت سختی گیر با توجه به عوامل و پارامترهایی مانند نوع، مدل، جنس بدنه، ضخامت بدنه، مقدار و جنس رزین، ظرفیت، متریال به کار رفته در ساخت قطعات، نوع نازل و شیر کنترلی تعیین می‌شود. هنگام انتخاب و خرید سختی گیر حتما به محیط و فضایی که قرار است دستگاه در آنجا نصب شود، دقت داشته باشید. همچنین هنگام خرید به دبی آب ورودی، نوع رزین به کار رفته در داخل مخزن، میزان سختی موجود در آب، ظرفیت مخزن، چرخه به کار رفته برای احیا و شست و شوی رزین ها و حجم مخزن توجه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صنایع برتر تصفیه آب سختی گیر رزینی آب را از بین موجود در آب سختی آب نازل ها رزین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۸۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعی کردیم به واقعیت وفادار باشیم / فیلم دفاع مقدس باید برای نسلی که جنگ را یک روز هم ندیده جذاب باشد

حبیب‌الله والی‌نژاد گفت: ما سعی کردیم راوی باشیم و امانت‌دار اگرچه امانت‌داری سخت است چرا که می‌خواهیم درست بگوییم و البته جذاب که این کار سختی است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حاج حبیب والی‌نژاد که در کارنامه هنری خود آثاری چون «پایان انتظار»، «نیمه پنهان ماه»، «ایستاده درغبار»، «بادیگارد» را ثبت کرده خاطراتش را از عهد اخوت و صیغه برادری رزمندگان آغاز کرد. او در شب خاطره حوزه هنری برای حاضران در سالن سوره شرح داد: پیش از عملیات‌ها عهد و پیمانی بسته می‌شد تا بازماندگان ماموریت‌ها حتی یک ثانیه از لحظات جنگ را برای مردم بازگو کنند. یکی وفای به عهد را با روایتگری  یکی با تصویر باید رویت می‌کرد. من سعی کردم وقایع را به تصویر بکشم ولی اینکه چقدر توانسته‌ام عهد اخوت، برادری و توکل را نشان نشان دهم، نمی‌دانم.

 

او افزود: همه قهرمانان کشورمان فقط توکل کردند و هرکس توکل کرد و به ماجرای کربلا ایمان داشت در این مسیر موفق شد چون مسیر، مسیر سختی است و حتی انتخابش هم سخت است.

حاج حبیب والی‌نژاد اظهار کرد: من توفیق داشتم که در حوزه هنری فیلمبرداری را آموختم بنابراین سعی می‌کردم در میدان لحظات را ثبت کنم. و اما سینما، قاب سینما برای امروز است که به گفته مقام معظم رهبری ما تکلیف داریم به تصویر بکشیم. سختی کار تا اینجاست که چطور آن را تبدیل به فیلمنامه جذاب و دیدنی کنیم. کار ساخت فیلم دفاع مقدس و «آسمان غرب» خیلی کار سختی بود و خیلی از افراد برای تولید آن کمک کردند. من به عنوانسرباز در ارتش با دوستان هوانیز خواستم با عهد اخوتی که بسته‌ایم تنها سه روز از انتخاب، توکل و نبرد شهید شیرودی و دوستانی را که به او کمک کردند، نشان دهیم.

وی ادامه داد: در شرایطی که ارتش عراق از چندمرز سعی کرد وارد کشور شود، شهید شیرودی و همرزمانش عهد اخوت بستند. در آن زمان شرایط سختی وجود داشته و انتخاب حضور در میدان هم انتخاب سخت بوده است. از طرفی عراق محل اسکان نیروهای ایرانی را هم بمباران می‌کرد تا به سرپل ذهاب نروند.

وی با اشاره به اینکه برای ما هم از این دست تصمیم‌ها خیلی زیاد است به زیاد بودن قهرمانان بی‌ادعایی که از جانفشانی‌هایشان صحبت نمی‌کنند و قهرمانان کشور هستند، پرداخت.

تهیه کننده «آسمان غرب» خطاب به حاضران در سالن تاکید کرد: ماجراها و رشادت‌هایی در سینه همرزمان و افرادی که در جنگ حضور داشته‌اند وجود دارد که رفتن سراغ آنها و یددن و شنیدن آنها کار شما است. ما با ساخت «آسمان غرب» قدم اول را برداشتیم و قدم‌های بعد را شما باید بردارد. تمام آنچه در سینه مبارزان و مردان جنگ وجود دارد یک درس برای نسل امروز است تا برای آینده عبرت بگیرید. برای همین هم مقام معظم رهبری فرمودند درباره قهرمان‌ها بگوییم و فیلم درباره آنها بسازیم. شهید شیرودی این قهرمانی را برای سه روز در منطقه سرپل انجام می‌دهد و خوب است که پس از آن را شما بخوانید، ببینید و بگویید.

وی درادامه به خاطرات نیروهای هوانیروز در پادگان ابوذر و شهید شدن هزار ایرانی در یک روز سخن گفت. وی همچنین یادآور شد: فیلم سینمایی «آسمان غرب» درباره سه روز عملیات قهرمانه شهید علی اکبر شیرودی و همرزمانش است.

والی نژاد در ادامه به شرایط سخت ساخت فیلم «آسمان غرب» اشاره کرد و در ادامه از شهید مرتضی آوینی یاد کرد.

وی در پایان سخنانش گفت: با مرتضی آوینی در حوزه هنری و در دوره بعد از جنگ همکاری کردم. آنچه شهید آوینی ساخت در دوره‌ای بود که در بخش تولید روایت فتح بودم و برخی آثار ساخته شد. ما سعی کردیم راوی باشیم و امانت‌دار. اگرچه امانت‌داری سخت است چراکه می‌خواهیم درست بگوییم و البته جذاب که این کار سختی است. ما سعی کردیم وفادار به واقعیت باشیم. فیلم باید برای نسلی که جنگ را یک روز هم ندیده جذاب باشد و در عین حال واقعیت داشته باشد. من از شهید آوینی آموختم و در روایت فتح مستندسازی کردم.

دیگر خبرها

  • خدمتی سخت اما دوست‌داشتنی
  • معرفی آوین شاپ فروشگاه تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی
  • سختی دوست‌داشتنی
  • بانک رفاه دستگاه برتر در پیشبرد برنامه‌های تحولی معرفی شد
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • سعی کردیم به واقعیت وفادار باشیم / فیلم دفاع مقدس باید برای نسلی که جنگ را یک روز هم ندیده جذاب باشد