Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، علی کیانی درباره آزمایشگاه صنعت ۴ اظهار کرد: چنین آزمایشگاه‌هایی تحت عناوینی چون «دیجیتال لب»، «آزمایشگاه دیجیتال» یا «آزمایشگاه صنعت ۴.۰» شناخته می‌شوند و تاکنون چندین دانشگاه معتبر جهانی از جمله دانشگاه لیون فرانسه و دانشگاه پلی تکنیک  میلان اقدام به راه‌اندازی آن کرده‌اند.

وی افزود: چنین آزمایشگاه‌هایی باید سه مولفه اصلی داشته باشد؛ هوشمندی، کارآمدی و ایمنی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سه مولفه همواره باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

رییس دفتر پروژه تحول دیجیتال شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: آزمایشگاهی هوشمند است که در آن از فناوری های مولد مانند اینترنت اشیا، واقعیت افزوده، پهبادها، هوش مصنوعی و رباتیک در آن به منظور شبیه سازی و فعالیت‌های آزمایشی و تحقیقاتی استفاده شود.

کیانی ادامه داد: رمز موفقیت در پروژه‌های هوشمند سازی این است که سازمان ها و بنگاه های کسب و کار  بلند پروازانه و آینده نگرانه فکر کرده و ایده های خود را در قالب برنامه ریزی های کوتاه مدت اجرا کنند و بعد از بررسی نتایج کسب شده توسعه پروژه ها را در سایر حوزه های مرتبط گسترش دهند. از آنجا که بسیاری از پروژه های تحولی ممکن است منجر به شکست شود، باید مکانی وجود داشته باشد که ایده‌ها و محصولات قبل از اجرای نهایی در صنعت، تست و شبیه سازی شود و پس از ایجاد اطمینان خاطر و رفع محدودیتها و مشکلات احتمالی با بیشترین احتمال موفقیت نسبت به اجرا در محیط عملیاتی صنعت اقدام گردد تا بیشترین بهره وری و کمترین حادثه تجهیزاتی و انسانی به دنبال داشته باشد.

وی اظهار کرد: آنچه فولاد مبارکه به عنوان یک شرکت سرآمد دنبال می‌کند، خلق ارزش پایدار و مشترک با همه ذی نفعان است که دانشگاه یکی از این ذی‌نفعان در حوزه جامعه محسوب می‌شود. در این مسیر اگر بخواهیم صنعت به سمت هوشمندی حرکت کند در حالی که دانشگاه همراه ما نباشد چندان موفق نخواهیم بود.

رییس دفتر پروژه تحول دیجیتال شرکت فولاد مبارکه گفت: باید در دانشگاه‌ها افرادی را تربیت کنیم که نه تنها باعث پیشرفت و توسعه علم در محیط دانشگاه شوند بلکه محرک رشد و توسعه در صنعت نیز گردند و صنعت به پشتوانه علمی ایجاد شده و  ایجاد شبکه های دانش محور بتواند مسیر هوشمند سازی را با موفقیت  و سرعت بیشتری دنبال نماید.

کیانی خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم در صنایع مختلف مانند صنعت فولاد که صنعتی مادر محسوب می‌شود به سمت تحول دیجیتال حرکت کنیم در حالی که زیرساخت‌های لازم در محیط های دانشگاهی و دانشجویی و رشته های تحصیلی مرتبط آماده نباشد.

پربیننده ترین حمله رانت‌ خواران به تولیدکنندگان سیمان سیمان ۱۰۰ هزار تومان شد!؟ پرواز قیمت سیمان؛ قطعی برق و کاهش تولید مشکل کمبود سیمان طی روزهای آینده حل می شود عرضه سیمان در بورس کالا تیر خلاص بر قلب دلالان

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فولاد مبارکه اصفهان فولاد مبارکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۹۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مهدیار اسماعیلی رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن از ورود این صندوق به بازار خرید سیمان از طریق بورس در آینده نزدیک خبر داد، گفت: در ادامه حمایت‌های این صندوق از سازندگان مسکن، پس از اجرایی شدن خرید فولاد در سال گذشته، امسال خرید سیمان به منظور تزریق به پروژه‌های مسکن کشور در برنامه صندوق ملی مسکن قرار دارد.

رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان سازی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس صورت می‌گیرد، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: فولادهای خریداری شده در سال گذشته توسط این صندوق به زودی به پروژه‌های مسکن در نقاط مختلف کشور تزریق خواهد شد. بر اساس مصوبه هیئت امنای صندوق ملی مسکن در اجرای تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۱۳ قانون جهش تولید مسکن به این صندوق اجازه داده شده تا نسبت به خرید سیمان و فولاد از طریق بورس کالا یا سایر طرق مصوب در شورای‌عالی مسکن اقدام کند.

کد خبر 6090244 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • برد پرگل هندبال سپاهان در مصاف با پلیمر خرم آباد
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است