Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم دریافت استوارنامه «یون کانگ هیون» سفیر جدید کره جنوبی در تهران با بیان اینکه دو کشور روابط تجاری و بانکی بسیار خوبی در گذشته داشتند و کره جنوبی در بسیاری از پروژه‌های مهم ایران حضور داشت، اظهار داشت: در سال‌های اخیر بخاطر تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا، روابط دو کشور با مشکل مواجه شد که ضرورت دارد اینگونه مشکلات هر چه زودتر برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی گفت: جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی از روابط بسیار خوبی برخوردار بودند که متأسفانه در سال‌های اخیر با مشکلاتی مواجه شده که امیدواریم هر چه زودتر این مشکلات حل و فصل شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه برغم وعده‌هایی که کره جنوبی داده همچنان مشکلات بانکی و مالی بین دو کشور پابرجا است، گفت: در زمینه خرید تجهیزات و امکانات پزشکی و دارویی و حتی واکسن کرونا در استفاده از اموال خودمان در بانک‌های سئول باز هم با مشکل مواجه هستیم. در حالی که استفاده ایران از ذخایر مالی خود در بانک‌های کره جنوبی حق روشن و واضح ایران است.

روحانی اضافه کرد: مشکل مالی موجود بین ایران و کره جنوبی تأثیر بسیار بدی در اعتماد مردم ایران به کره جنوبی گذاشته است چرا که در دوران شرایط سخت کرونا مردم ایران نتوانستند از اموال خود در بانک‌های کره استفاده کنند. لذا امیدوارم کره جنوبی در فرصت‌های آینده بتواند با تلاش‌های مضاعف این مسأله را جبران کند.

«یون کانگ هیون» سفیر جدید کره جنوبی نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان، با بیان اینکه از دلسردی دوستان ایرانی خود از روابط تهران و سئول به خوبی آگاه است، اظهار داشت: شرایط اعمال شده که خارج از کنترل ما هم بوده است، روابط تهران و سئول را تحت تأثیر قرار داده است اما امروز مأموریت ویژه دارم تا نهایت تلاش خود را برای تقویت روابط دو جانبه بکار بگیریم.

کانگ هیون گفت: اگر چه چشم‌انتظار نتایج خوب مذاکرات مرتبط با برجام هستیم اما کره جنوبی زمان را از دست نخواهد داد و در حال مهیا کردن شرایط و آماده شدن برای توسعه هر چه بیشتر روابط دو جانبه هستیم.

کد خبر 5262247 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: رئیس جمهور ایالات متحده امریکا کره جنوبی حجت الاسلام حسن روحانی برجام مجلس شورای اسلامی صحن مجلس شورای نگهبان برجام سیدابراهیم رئیسی محمد باقر قالیباف مجلس ایران افغانستان ویروس کرونا هادی طحان نظیف دولت سیزدهم وزارت امور خارجه حجت الاسلام حسن روحانی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۹۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس منتظر معرفی عضو هیئت مدیره جدید

به گزارش "ورزش سه"، با وجود اینکه قرار است بعد از پایان فصل جاری ترکیب هیئت مدیره پرسپولیس تغییر کند و سیت‌های در نظر گرفته شده برای مالکان جدید باشگاه به نماینده‌های بانک‌های صاحب سهام در این باشگا برسد اما قرار شد فعلا یک سیت خالی در هیئت مدیره فعلی هم با نماینده بانک شهر پر شود.

روز پنجم اردیبهشت ماه و بعد از جلسه رسمی واگذاری 85 درصد سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی از سوی مدیرعامل بانک شهر اعلام شد به‌زودی یک نماینده از این کنسرسیوم به‌عنوان نظر مالی وارد هیئت مدیره خواهد شد. در حال حاضر هیئت مدیره پرسپولیس چهار عضو دارد و لازم است که تعداد این هیئت فرد باشد تا تصمیم گیری‌ها رسمیت یابد به همین دلیلی فعلا قرار است یک نماینده از کنسرسیوم بانکی وارد این هیئت مدیره شده و تغییرات بعدی پس از پایان فصل جاری فوتبالی صورت بگیرد.

قرار بود فردی به نام فروزنده که گفته می‌شد عضو جدید هیئت مدیره سرخ‌ها خواهد بود از روز گذشته معارفه و شروع به کار کند که ظاهرا این مسئله به تعویق افتاده یا مشمول بروکراسی اداری شده است. در حال حضر و با وجود پرداختی ده درصدی به اعضای تیم پرسپولیس همچنان درباره مسائل و مباحث مالی باقی‌مانده نوعی ابهام و سردرگمی وجود دارد و به نظر می‌رسد تا زمانی که عضو جدید هیئت مدیره به باشگاه اضافه نشود این سردرگمی ادامه داشته باشد.

در حال حاضر باشگاه پرسپولیس منتظر حضور نماینده کنسرسیوم بانکی در هیئت مدیره است تا به امور مالی باشگاه سر و سامان دهد.

دیگر خبرها

  • کاپیتان ایران در رده سوم رنکینگ جهانی شمشیربازی
  • ادعای بدون سند حجاریان درباره روحانی/ سخنی که خاندوزی باید تکذیب کند
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم / لیتیوم می‌تواند صنعت استان را به نحو چشمگیری ارتقا دهد
  • پرسپولیس منتظر معرفی عضو هیئت مدیره جدید
  • مدل جدید اعتبار سنجی بانک ها برای دریافت وام ؛ خلافی خودرو هم تاثیرگذار شد؟
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم