Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار به گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، می‌گویند درد را از هر طرف که بخوانی درد است. این واژه را مردم سرزمین نخل‌های استوار با جان و دل لمس کرده اند. چند روزی است که در برخی از شهر‌های خوزستان شاهد اعتراضات مردم به بی آبی هستیم و این اعتراضات کماکان ادامه دارد.

مطالبه گری مردم خوزستان به حق و به جاست، اما راه را برای کسانی که از آب گل آلود ماهی می‌گیرند نباید باز کرد چرا که ضدانقلاب‌ها و رسانه‌های خارجی در کمین نشسته اند تا مطالبات به حق مردم را به انحرافاتی که خواسته خودشان است بکشانند که این هوشیاری همه جانبه از سوی مردم را می‌طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه برگرمای طاقت فرسای این روز‌های خوزستان، بی آبی نیز با آن اضافه شده است، مردم با شرایطی روبه رو هستند که تصور یک دقیقه اش برای مرفه‌های بی درد و کسانی که قدرت را بر خدمت ترجیح داده اند، ممکن نیست.

اما قصه پر غصه بی آبی در خوزستان قهرمان دست به دست می‌چرخد و دادخواهی مردمان این دیار غریب را همه فریاد می‌زنند از خود خوزستانی‌های همیشه در رکاب انقلاب گرفته تا سلبریتی‌های همچون محسن چاووشی، جواد عزتی، مژده لواسانی، مهدی قایدی و .... همه  دغدغه‌مند درد  این مردم شده اند.

اما هشتگی که این روز‌ها در فضای مجازی بیشتر به چشم می‌خورد  #خوزستان آب ندارد، است که بر #خوزستان هوا ندارد افزون شده است. برخی در اعتراض به بی آبی با راه اندازی هشتگ‌هایی مانند #کارون جان ماست و #خوزستان آب ندارد در صدد حمایت از خوزستان برآمدند. بعضی نیز عبارت کارون جان ماست را در صفحه‌های اینستاگرام و  واتساپ بارگذاری کردند تا شاید از این طریق بتوانند مرهمی باشند بر درد این روز‌های خوزستان.

اما تصویری در فضای مجازی نظرم را به خود جلب کرد تصویری که تفسیرش از زبان یک هموطن این است؛ خوزستان جان ندارد از بس که محمد نداشت! اما امروز خوزستان جان داد از بس که آب نداشت!  آه ای محمد باز هم نیستی که ببینی و اما بار دیگر دنیا شرمنده رخ زرد خوزستانی ها شد.

به ظن برخی کارشناسان تنش گسترده آبی در خوزستان در وهله اول نتیجه سوء مدیریت مسئولان است مسئولانی که خواب زمستانه آنها گویا پایان ندارد. دست روی دست گذاشته اند، تا کارون زیبا ی دیروز را به کارون خشک و بی روح امروز برسانند. نوشتن از درد بی آبی مردم  دردناک است چون نمی توان این درد را منتقل کرد.حق خوزستانی نیست که در پی جرعه ای آب باشد هر چند که در اقداماتی طی روزهای اخیر برای رفع موقتی این تنش اقداماتی انجام شده است.

قاسم سلیمانی‌دشتکی  استاندار خوزستان در خصوص حل مشکلات آب در خوزستان اظهار داشت: در مصوباتی که تصویب شد یک هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان کمک‌های نقدی بود که قرار شد از اعتبارات تنش آبی وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو، ۱۵ درصد به استان داده شود، همچنین اعتبارات این ۲ وزارتخانه ۱۰۰ درصد در خوزستان تخصیص داده می‌شود و علاوه بر این، قرار شد صندوق بیمه دامداران خسارت‌ها را پرداخت کند.

واریز اعتبار ۵۷۵ میلیارد تومانی برای رفع تنش آبی در خوزستان

امید حاجتی رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز گفت: براساس مصوبه هیات دولت یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکلات آبی به خوزستان اختصاص یافت که ۵۰ درصد این اعتبار شامل ۵۷۵ میلیارد تومان به صورت نقد واریر شده است و مابقی آن پس از اجرای طرح‌ها پرداخت خواهد شد و منابع مالی آن نیز کاملا مشخص شده است.

او افزود: این اعتبار برای اجرای طرح‌هایی همچون آبرسانی به مناطق روستایی و عشایری، تامین آب برای نهال‌های کاشته شده در کانون‌های ریزگرد‌ها، پرداخت خسارت‌ها و جلوگیری از انتقال آب دریا به زمین‌های کشاورزی هزینه می‌شود.

۱۰۰ دستگاه تانکر آبرسان راهی روستاهای تشنه خوزستان می شود

روز گذشته نیز محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از اختصاص حدود ۱۰۰ دستگاه تانکر آبرسان سیار به منظور تامین آب آشامیدنی به روستا‌های دارای تنش آبی خبر داد و گفت:  بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مقرر شد که با تخصیص اعتبار حدود ۵۰ میلیارد تومانی  به ۴۷۱ روستای دارای تنش آبی در خوزستان آبرسانی صورت گیرد.

همچنین در  خوزستان ۸۰۰ گروه جهادی سازماندهی شده اند و بر حسب نیاز اقداماتی از جمله توزیع آب شرب با تانکر و آب خام برای احشام در مناطق دچار تنش آبی را انجام می‌دهند که شهرستان‌های هویزه، دشت آزادگان، حمیدیه، رامشیر و آبادان از جمله این شهرها هستند.

رفع مشکلات تنش آبی در  برخی روستاهای خوزستان

نبوتی سرپرست فرمانداری ایذه  با اشاره به این نکته که هم اکنون  طرح انتقال آب دریاچه سد کارون ۳ به دهدز و ۴۰ روستای آن مورد بررسی قرار گرفته و آماده برگزاری مناقصه بوده که پس از مشخص شدن پیمانکار، عملیات اجرای آن آغاز و اعتبار اجرای آن ۳۵ میلیارد تومان است، اظهار داشت: به صورت کوتاه مدت  با استفاده از تانکر آب این مناطق نیز تامین می‌شود.

 سعید عوده زاده معاون عمرانی فرمانداری شهرستان دشت آزادگان گفت: ۴۴ روستا از ۲ شهرستان هویزه و دشت آزادگان به وسیله تاسیسات امام علی آبرسانی می‌شوند که آب این تاسیسات از رودخانه میسان تامین می‌شود، با کاهش دبی این رودخانه و افزایش آلایندگی کیفیت آب شرب این روستا‌ها کاهش یافته است به همین دلیل با پیگیری‌هایی که انجام گرفت مقرر شد آبگیری این تاسیسات از خط انتقال آب غدیر انجام شود.

خوزستان نبض کشور است  جایی است که مردمش روی لوله‌های نفت راه می‌روند، اما در اصل از لحاظ  اقتصادی زیر خط فقرند حالا هم که دیگر رنج بی آبی نیز به آن اضافه شده است، به داد مردمش برسید.خوزستان مسئولانی می‌خواهد مانند مرد همیشه در میدان، سردار دلها. راستی چقدر این روز‌ها جای خالی اش بیشتر احساس می‌شود.

اقداماتی که در خوزستان در حال انجام است به صورت موقتی مشکل بی آبی را برطرف می کند  که این علاج کار نیست به فکر راه حل های اصولی باشید که نتیجه اش دائمی باشد نه موقتی. به گفته امام راحل خوزستان دینش را به کشور ادا کرده است آن را دریابید. 

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تنش آبی بی آبی خوزستان میلیارد تومان روز ها تنش آبی بی آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۹۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی گسترده مردم یمن در صعده در حمایت از غزه

راهپیمایی‌های گسترده در حمایت از مردم فلسطین در شهر صعده و مناطق مختلف استان صعده صبح امروز-جمعه- با شعار «همراه با غزه باعزت... بسیج و آمادگی» برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مردم یمن با برافراشتن پرچم‌های یمن و فلسطین و پرچم‌های آزادی و برائت از دشمنان خدا، خواهان تحریم کالاهای آمریکایی و صهیونیستی شدند و فریاد خشم و انزجار خود را از آمریکا و دشمن صهیونیستی به دلیل جنایات و تجاوزات علیه مردم فلسطین برآوردند.

همزمان با راهپیمایی مرکزی در شهر صعده، این استان شاهد راهپیمایی‌های گسترده در بیش از ۲۲ نقطه شهر از جمله میدان رهبر شهید، شعاره، بنی صیاح، الحجله، برازح، آل سالم، جمعه بنی بحر، عرو در بنی بحر، العین در غافره در الظاهر، القهره در الظاهر، ذویب در حیدان، ربوع الحدود در مجز، شهر جاوی، بوصان و بنی عباد در شهرستان مجز، میدان الجرشا در غمر، مرکز منطقه قطابر، مرکز منطقه کتاف بود درحالیکه همچنین راهپیمایی در میدان الخمیس در منبه، میدان مرکز شهرستان شدا، میدان عظله در شهرستان الحشو در بعدازظهر جمعه خواهد بود.

شرکت کنندگان در راهپیمایی‌ها شکست عربی و اسلامی و همدستی رژیم‌ها در قساوت و جنگ نسل کشی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین در طول بیش از ۲۰۰ روز نبرد را با حمایت بی‌حد و حصر آمریکا و غرب محکوم کردند.

آنان با سردادن شعارهای آزادی و برائت از دشمنان ملت، بر آماده باش و آمادگی کامل برای مبارزه (نبرد فتح موعود و جهاد مقدس) در برابر سه گانه خبیث آمریکا، انگلیس، دشمن و مزدورانشان تاکید کردند.

از جمله شعارهایی که داده شد می‌توان به «یمن سرزمین انصار است و فلسطین سرزمین آزادگان است»، «تنها نیستید ما تا پیروزی با شما هستیم»، «در حقوق آمریکا... برای انسان آزادی وجود ندارد»، «آمریکا مادر تروریسم است... و شاهد زندانی شدن دانشجویان»، «آمریکا و فرزندان صهیونیست... جنایتکار هستند»، «جهاد، جهاد... همه مردم آماده هستند» و «ای غزه، ای فلسطین... همه یمنی‌ها با شما هستند» اشاره کرد. 

در بیانیه راهپیمایی (با غزه با عزمت... بسیج و آمادگی) بر پایداری افسانه‌ای ملت فلسطین درود فرستاده شد و به تلاش‌های مقاومت فلسطین تبریک گفته شد و جنایات شنیع علیه مردم فلسطین محکوم شد.

در این بیانیه بر اهمیت تداوم رویدادها و فعالیت‌های مردمی و رسمی در حمایت از مردم فلسطین در همه سطوح تاکید شد.

مردم یمن بر ادامه بسیج عمومی و آمادگی گسترده و فارغ التحصیل شدن ده‌ها هزار رزمنده آموزش دیده برای آمادگی در نبرد پیش رو تاکید کردند و بار دیگر خواستار گشایش گذرگاه‌های امنی شدند که امکان دسترسی و مشارکت مستقیم در نبرد را فراهم می‌کند.

در این بیانیه مردم ین ضمن تبریک به نیروهای مسلح یمن به دلیل تداوم و عملیات موثر در نبرد فتح موعود و جهاد مقدس، خواستار ادامه این حملات ویرانگر علیه دشمن شدند.

مردم یمن همچنین تداوم عملیات مجاهدین در داخل سرزمین‌های فلسطینی توسط مبارزان فلسطین و جنبش‌های مقاومت در لبنان و عراق را تبریک گفتند و از ملت‌های عرب و مسلمان و همه آزادگان جهان خواستند تا سلاح تحریم اقتصادی را به دلیل تأثیر آن بر موجودیت دشمن صهیونیستی فعال کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بر قطع روابط اقتصادی و دانشگاهی با اسرائیل اصرار داریم
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • نقی معمولی، ستاره میدان اراک!
  • میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • راهپیمایی‌های گسترده مردم یمن در حمایت از غزه
  • راهپیمایی گسترده مردم یمن در صعده در حمایت از غزه
  • ستاره لیورپول تحمل دیدن باخت را نداشت (عکس)
  • کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت