Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@10:13:43 GMT

امر به معروف و نهی از منکر سلبی نیست

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۷۹۵۶۰

امر به معروف و نهی از منکر سلبی نیست

ایسنا/فارس مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس، با تاکید براینکه این دو فریضه، یک فعالیت سلبی نیست، گفت: امر به معروف و نهی از منکر زیبایی و خوبی‌ها را به دنبال دارد. این باید به یک گفتمان عمومی بدل شود.

حجت الاسلام محرابی سه‌شنبه ۲۹ تیر در دیدار با دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس، گفت: در راستای انجام این رسالت دینی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر بیش از هر چیزی نیاز به رویکرد تبیینی است، چرا که امر به معروف و نهی از منکر یک فعالیت سلبی نیست بلکه نشر زیبایی ها و خوبی ها را به دنبال دارد و این باید تبدیل به گفتمان عمومی در جامعه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محرابی با بیان اینکه نیازمند باز تعریف چرخه امر به معروف و نهی از منکر به لحاظ ساختار و محتوا، هستیم، از احیای موقوفات امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از مهمترین معروفات یاد کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس نیز گفت: چارچوب و ساختار این ستاد، به گونه‌ایست که برای پیشبرد اهداف آن نیاز به همکاری و همیاری سازمان ها و نهادهایی همچون سازمان تبلیغات اسلامی با ظرفیت عظیم مردمی و مذهبی است.

حجت‌الاسلام علی کرم‌عباسی خاطرنشان کرد: اگر زیبایی ها و فواید انسانی و اجتماعی این فریضه الهی برای مردم به خصوص جوانان تبیین شود آنگاه اقبال بیشتری را در این زمینه شاهد خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه پیش‌نویس تفاهمنامه همکاری و مطالبی پیرامون گردهمایی مبلغین با رعایت پروتکل های بهداشتی در صورت فراهم شدن شرایط و بهره مندی از ظرفیت روحانیون مستقر و ائمه جماعات ادارات، هیئات مذهبی و مجموعه های قرآنی ارائه و مصوب شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری سازمان تبلیغات اسلامی امر به معروف و نهي از منكر امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۹۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر دوربین مداربسته از تعقیب و آزار دختران نوجوان توسط اوباش | صحنه مجروح شدن جوان با غیرت کاشمری با چاقو | ویدئو

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، جوان باغیرت کاشمری در جریان درگیری و دفاع از سه دختر نوجوان در برابر مزاحمت دو راکب یک موتور سیکلت، مجروح شد.

ساعت ۱۹ روز جمعه و همزمان با شب شهادت شهید غیرت شهید الداغی یک جوان با غیرت کاشمری شاهد مزاحمت دو نفر راکبان یک موتور سیکلت با حالتی غیرطبیعی برای سه دختر نوجوان می شود. این جوان با غیرت برای دفاع از سه دختر نوجوان وارد عمل شده و به صورت لسانی به اراذل و اوباش تذکر داده و نهی از منکر می‌کند که مورد حمله اراذل و اوباش قرار می گیرد.

پیگیری ها حاکی است این جوان کاشمری در جریان درگیری اراذل و اوباش با ضربه چاقو ار ناحیه گردن مصدوم و با کمک مردم به بیمارستان منتقل می شود.

متهمان نیز توسط مردم دستگیر و تحویل عوامل گشت پلیس شده اند.

فیلم این درگیری را در ادامه ببینید.

کد خبر 847503 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهید اوباشگری اراذل و اوباش زنان

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • تصاویر دوربین مداربسته از تعقیب و آزار دختران نوجوان توسط اوباش | صحنه مجروح شدن جوان با غیرت کاشمری با چاقو | ویدئو
  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد