Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن قاسمپور روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا ، با اشاره به اینکه این طرح از فروردین ماه و همزمان با نشاء اراضی کشاورزی آغاز شده افزود: حدود ۱۵۰ نفر از کشاورزان منطقه امسال در زمینه کشت توام برنج و ماهی فعالیت دارند.

وی زمان برداشت ماهیان گرم آبی در این طرح را اواخر  آبان ماه اعلام و پیش بینی کرد امسال حدود ۲۰۰ تن از انواع ماهیان گرم آبی شامل بیگ هد ، فیتوفاگ ، کپور و آمور در این شهرستان تولید و به بازارهای مصرف عرضه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته قاسمپور ، ماهیانی که در این طرح پرورش می یابند با تغذیه کرم های ساقه خوار برنج موجب کاهش جمعیت آنها می شود.

رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه، مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج ، کاهش مصرف کود و سم ، افزایش تولید در واحد سطح ، افزایش درآمد اقتصادی کشاورزان و تولید محصولات ارگانیک را از اهداف اجرای این طرح عنوان و تصریح کرد: کشت توام برنج و ماهی موجب می شود تا کشاورزان علاوه بر تولید برنج ، در زمینه تولید ماهیان گرم آبی نیز فعالیت داشته باشند ، که این امر موجب افزایش درآمد آنان می شود.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان ، با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است. این شهرستان از وجود ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار از اراضی زیر کشت برنج برخوردار است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گیلان وزارت جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گیلان آستانه اشرفیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۹۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب موجب زیر آب رفتن اراضی دیم منطقه نهرعنبر موسیان شد

دریافت 5 MB کد خبر 6095241

دیگر خبرها

  • مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در آستانه اشرفیه
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • سیلاب موجب زیر آب رفتن اراضی دیم منطقه نهرعنبر موسیان شد
  • تجلیل مردم آستانه اشرفیه از پلیس در حمایت اجرای «طرح نور»
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه