Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین غفرانی کجانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تعدادی از کارت‌های هوشمند ملی صادرشده و یا در آستانه تحویل است و تعدادی از درخواست‌ها نیز در صف رسیدگی قرار دارد و برخی از درخواست دهندگان نیز باوجود ارسال پیامک تحویل، هنوز برای دریافت اقدام نکردند.

وی با اشاره به اینکه هیچ مشکلی در ارائه خدمات صدور کارت ملی برای باقیمانده جامعه هدف در استان وجود ندارد، از افرادی که تاکنون برای دریافت کارت ملی اقدام نکرده‌اند خواست تا  هرچه سریع‌تر برای ثبت درخواست خود به ادارات ثبت‌احوال و دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ثبت‌احوال اصفهان افزود: کسانی که برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت‌نام کرده اما هنوز کارت خود را دریافت نکرده‌اند می‌توانند با استفاده از رسید ثبت‌نام کارت و همچنین یک مدرک معتبر دیگر در دفاتر دولتی و غیردولتی خدمات موردنیاز را دریافت کنند.

جمعیت استان اصفهان بالغ‌بر پنج میلیون نفر است که در زمان حاضر حدود چهار میلیون و یک‌صد هزار نفر از افزادی که به سن ۱۵ سالگی رسیده‌اند مشمول دریافت کارت ملی هوشمند هستند.

کارت هوشمند ملی که صدور آن از سال ۹۳ در کشور آغاز شد با سه کاربرد اصلی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال، این امکان را فراهم می‌کند تا از آن به‌عنوان یک ابزار چندمنظوره استفاده شود.

قانون، تغییر سن را ممنوع کرده است

غفرانی بابیان اینکه ثبت‌احوال تنها خدماتی که انجام‌شدنی است و منع قانونی ندارد را ارائه می‌دهد گفت: قانون تغییر سن را ممنوع کرده است و این دستگاه در این زمینه متولی نیست.

وی تصریح کرد: تغییر سن، تنها در شرایط خاص و باصلاحیت مراجع قضایی ممکن است.

غفرانی همچنین یادآور شد: برای نام‌گذاری یا تغییر نام ، اسامی باید بر اساس جدول فراوانی و مورد تائید ثبت‌احوال باشد و در صورت اصرار متقاضی، درخواست باید در مرجع قضایی بررسی و تصمیم‌گیری شود.

وی تصریح کرد: ثبت اسامی خارجی، مغایر با جنس و ارزش‌های دینی و اسلامی، زننده و همچنین القاب و مواردی از این قبیل برابر قانون ناممکن است.

مدیرکل ثبت‌احوال اصفهان بیشترین فراوانی نام پسر در استان را در سه‌ماهه امسال امیرعلی، علی، امیرحسین، حسین و محمدحسین،  دختران نیز فاطمه، زهرا، حلما، آوا و نازنین زهرا عنوان کرد.

وی تعداد ولادت‌های امسال را ۱۴ هزار و ۲ نفر در سه‌ماهه عنوان کرد و گفت: بیشترین تعداد متولدین امسال پسر هستند.

 مدیرکل ثبت‌احوال اصفهان با اشاره به مراجعات بسیار مردم به این دستگاه گفت: با افتتاح ساختمان ثبت‌احوال شهرستان اصفهان در صورت تأمین اعتبار در آینده‌ای نزدیک، تا حدودی بار ترافیکی مراجعات به اداره کل کاهش می‌یابد.

وی به شهروندان توصیه کرد که تنها در صورتی برای تعویض شناسنامه به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند که مشخصات آن‌ها قابل‌رؤیت و خواندن نباشد و امکان ابراز هویت آن‌ها وجود نداشته باشد و  در غیر این صورت شناسنامه‌های قدیمی جلد قرمز همچنان از اعتبار برخوردار است.

برچسب‌ها سازمان ثبت احوال كشور كارت هوشمند ملی اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ثبت احوال كشور كارت هوشمند ملی اصفهان سازمان ثبت احوال كشور كارت هوشمند ملی اصفهان هوشمند ملی ثبت احوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۹۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن

به گزارش خبرگزاری مهر، کارت ورود به جلسه آزمون مرحله اول نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم منتشر شد.

حافظان قرآن کریم که در این دوره از آزمون‌ها شرکت کرده اند می‌توانند کارت ورود به آزمون مرحله اول خود را با وارد کردن کد ملی داوطلب از اینجا دریافت کنند.

آزمون مرحله اول نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه به صورت همزمان در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و بر همین اساس، قبول‌شدگان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ می‌توانند از مزایایی همچون اعطای مدرک همتراز کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، مزایای درجات هنری، امتیازات اداری، استخدامی و اعطای کمک‌هزینه تحصیلی برخوردار شوند؛ لذا به کسانی که در رشته‌های این دوره حائز امتیاز لازم شده و قبول شوند در پنج درجه، مدرک تخصصی با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی صادر و اعطا خواهد شد.

کد خبر 6090077 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • در مقابل هر ۱۰۰ زن فوت شده در ایران چند مرد سال گذشته فوت کردند؟
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران