Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:56:02 GMT

زن کلاهبردار توسط پلیس آگاهی کرمانشاه دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۷۹۶۵۶

زن کلاهبردار توسط پلیس آگاهی کرمانشاه دستگیر شد

سردار علی‌اکبر جاویدان روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا اعلام کرد: پس از وصول یک مورد پرونده کلاهبرداری با ارزش میلیاردی به پلیس آگاهی استان، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: فرد شاکی پرونده به ماموران اعلام کرد پس از درج آگهی فروش ۹۰ گرم طلا در شبکه‌های مجازی، زن جوانی با وی تماس گرفته و پس از توافق بر سر قیمت به مبلغ ۹۷۰ میلیون ریال آنها را تحویل داده و فرد کلاهبردار نیز به ظاهر مبلغ ۹۷۰ میلیون ریال به کارت بنده واریز و پس از چند لحظه پیامک واریزی نیز ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: فرد مال باخته پس از مراجعه به بانک جهت دریافت وجه نقد متوجه می‌شود هیچ پولی به حسابش واریز نشده و مورد کلاهبرداری قرار گرفته و طلاهایش به سرقت رفته است.

سردار جاویدان تاکید کرد: با دریافت این گزارش، کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تحقیقات گسترده خود را آغاز و در خلال آن متوجه شدند شخص دیگری نیز شکایت مشابهی در پلیس فتا علیه متهم مطرح کرده است.

وی گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی در ادامه و با همکاری ماموران پلیس فتا محل سکونت فرد کلاهبردار را که با شناسایی طعمه‌های خود پس از جلب اعتماد آنها، اقدام به دریافت طلاجات و سکه هایشان می‌کرد و سپس در برنامه‌ای جعلی روی گوشی تلفن همراه وانمود می‌کرد مبلغ را به حسابشان واریز کرده شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در عملیاتی ضربتی وی را دستگیر کردند.

رییس پلیس استان کرمانشاه تاکید کرد: همچنین در بازرسی‌های انجام شده ۸۸ گرم طلا، ۱۵ عدد سکه تمام بهار و ۲۰ عدد ربع سکه سرقتی که طبق نظر کارشناسان ارزش آن به ۳۵ میلیارد ریال می‌رسد، کشف شد.

سردار جاویدان با اشاره به اعتراف کلاهبردار دستگیر شده به جرایم خود، از شهروندانی که با این روش مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند خواست برای شکایت به پلیس آگاهی کرمانشاه مراجعه کنند.

برچسب‌ها سرقت کلاهبرداری پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرقت کلاهبرداری پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سرقت کلاهبرداری پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران کرمانشاه پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۹۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ متهم به قتل در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس پوریانی در این خصوص اظهار کرد: طبق تحقیقات انجام شده، متهمین، بامداد روز حادثه وارد ویلایِ شخصیِ مقتول در یکی از روستاهای شهرستان بابلسر شده و مقتول که یک مرد ۵۲ ساله بوده را به قتل رساندند.

وی ادامه داد: متهمان در ادامه مقتول را با خودروی شخصی اش به یکی از مناطق جنگلی آمل منتقل و پس از رها کردن خودروی وی در پرتگاه از محل متواری شدند.

رئیس کل دادگستری مازندران اظهار کرد: پس از کسب خبر، مأمورین پلیس آگاهی با بررسی محل و نحوه سقوط و محل قرار گرفتن جسد متوجه ساختگی بودن تصادف شده و دریافتند محل فوت در مکان دیگری بوده است.

پوریانی افزود: با پیگیری‌های ویژه دادستانی شهرستان آمل و تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی، خودروی متهمین با رصد دقیق اطلاعاتی و استفاده از سامانه‌های پلیس، شناسایی و در عملیات‌های جداگانه دو متهم به قتل و سه نفر دیگر که انگیزه‌های این قتل را فراهم نموده بودند، دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه متهمین صراحتاً به بزه انتسابی اقرار کرده‌اند، انگیزه عنوان شده از سوی متهمین را اختلافات خانوادگی و مالی عنوان کرد و افزود: امروز یکی از متهمین به اتهام مباشرت در قتل و متهم دیگر به اتهام معاونت در قتل، با صدور قرار مناسب قانونی به زندان معرفی و جهت ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.

لازم به ذکر است مقتول، ۱۵ سال پیش از دستگاه قضائی منفک شده و سال‌ها به عنوان وکیل رسمی مشغول به فعالیت بوده است.

کد خبر 6089536

دیگر خبرها

  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • ۲۲ نفر از اعضای شرکت هرمی در نوشهر دستگیر شدند
  • کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد
  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/کلاهبردار به دام پلیس افتاد
  • دو متهم به قتل وکیل بابلی دستگیر شدند
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • ۲ متهم به قتل در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند