Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از  پایگاه خبری پلیس، «سردار مجید کریمی» در نشست دوجانبه روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران و روسیه (ویدئو کنفرانس) اظهار کرد: امیدوارم با همکاری متقابل اقدامات مطلوب و مناسبی را در راستای مقابله با قاچاق مواد مخدر، در سطح دو کشور و منطقه شاهد باشیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در ادامه به حجم بسیار بالای تولید مواد مخدر در کشور افغانستان اشاره و تصریح کرد: حدود دو سال است در کشور افغانستان علاوه بر تولید مواد مخدر سنتی از جمله تریاک، مرفین و هروئین متاسفانه شاهد تولید مواد روانگردان متامفتامین(شیشه) به علت به صرفه بودن و قیمت پایین تولید در این کشور و بازار مناسب آن در کشورهای اروپایی، جنوب غرب و شرق آسیا هستیم؛ به طوری که در سال ۲۰۲۰ توانستیم ۲۱ تن متامفتامین(شیشه) تولید شده در افغانستان را در مرزهای شرقی جمهوری اسلامی ایران، کشف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش ۲۵ درصدی آمار کشفیات مواد مخدر در سال ۲۰۲۰ میلادی در مقایسه با سال ۲۰۱۹ میلادی توسط جمهوری اسلامی ایران اشاره و خاطر نشان کرد : در سال ۲۰۲۰ میلادی با جانفشانی و از خودگذشتگی مثال زدنی همکارانم در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، علیرغم مجهز بودن قاچاقچیان به سلاح های پیشرفته خوشبختانه موفق به کشف بیش از ۱۰۰۰تن انواع مواد مخدر در ایران اسلامی شدیم که این در نوع خود یک رکورد بی سابقه محسوب می شود.

وی در ادامه به وجود بیش از ۱۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان و پاکستان اشاره و اضافه کرد: بخش زیادی از مشکلات جمهوری اسلامی ایران مربوط به مرزهای مشترک با کشور افغانستان است که متاسفانه به دلایل مختلف از طرف کشور افغانستان رها شده و این مشکلات پلیس جمهوری اسلامی ایران را در عرصه مقابله با ترانزیت مواد مخدر از افغانستان به ایران، دو چندان کرده است.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت افزایش همکاری های متقابل و دو جانبه، به اهمیت تبادل سریع اطلاعات بین پلیس های تخصصی دو کشور پرداخت و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای مبارزه بی امان با این بلای خانمان سوز و انجام تحقیقات جنایی و مهندسی معکوس نیازمند همکاری های نزدیکتر کشور های منطقه و همسایه است و همواره سعی نموده ایم روابط خودمان را با کشور های منطقه توسعه و ارتقاء بخشیم.

سردار مجید کریمی همچنین خاطر نشان کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا آمادگی کامل خود را جهت تبادل آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به سرشبکه های قاچاق و ترانزیت مواد مخدر در منطقه، دانش مربوط به تجهیزات بومی شناسایی و کشف مواد مخدر، انتقال تجربیات مربوط به تربیت مربیان سگ های مواد یاب و ... اعلام می دارد و پیشنهاد می کنم به منظور بازنگری و بررسی مجدد شیوه ها و فرآیندهای همکاری های متقابل ، نشست همکاری کشورهای حاشیه دریای خزر را در آینده ای نزدیک در کشور ایران برگزار کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با تاکید بر نقش افسران رابط مبارزه با مواد مخدر دو کشور در زمان همه گیری ویروس کرونا به ضرورت تبادل سریع اطلاعات بین دو کشور اشاره و اضافه کرد: اگر تبادل اطلاعات آنلاین و به موقع بین دو کشور برقرار گردد، در انهدام باندها و سرشبکه های اصلی ترانزیت مواد مخدر می توان به موفقیت بیشتری دست یابیم.

از تلاش و جدیت  ایران قدردانی می کنیم

در ادامه ژنرال« اُسمورُف» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر روسیه ضمن ابراز خرسندی از فرصت پیش آمده به علاقه مندی کشور روسیه بر ارتقاء سطح همکاری های پلیسی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و افزود: مقابله با ترانزیت و قاچاق مواد مخدر از افغانستان به روسیه یکی از مهمترین اهداف کشور روسیه است و همواره از تلاش و جدیت جمهوری اسلامی ایران در ممانعت از قاچاق مواد مخدر تولید شده توسط افغانستان به دیگر کشورها، قدردانی می کنیم.

وی همچنین اضافه کرد: از زمان همه گیری ویروس کرونا به علت بسته بودن مرزهای زمینی و هوایی، شاهد افزایش قاچاق مواد مخدر از راه دریا هستیم و افزایش هماهنگی اقدامات دو کشور روسیه و جمهوری اسلامی ایران  جهت ممانعت از قاچاق مواد مخدر می تواند به عنوان یک هدف مشترک دنبال شود.

" اُسمورُف " در ادامه به نقش، جایگاه و تلاش های  پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه اشاره و بیان کرد: به دنبال ارتقاء همکاری های دوجانبه به منظور مبارزه با قاچاق مواد مخدر با پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هستیم و امیدواریم با اتمام شرایط جهانی متاثر از شیوع ویروس کرونا، در آینده ای نزدیک شرایط ملاقات های حضوری بین دو کشور فراهم شود.

در خاتمه "رضا ملکی" معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو ضمن قدردانی از پیگیری های پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در تشکیل نشست تخصصی بین ایران و روسیه اظهار کرد: اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران در مبارزه بی وفقه با اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در سطح منطقه و جهان ستودنی است؛ به طوری که در این راه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران متحمل هزینه های مادی و معنوی بسیاری از جمله شهادت ۳۸۳۰ نفر از نیروی خود در سراسر کشور شده است.

منبع: الف

کلیدواژه: پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا جمهوری اسلامی ایران قاچاق مواد مخدر کشور افغانستان مواد مخدر دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۹۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه

 امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در حاشیه اجلاس سران اسلامی در بانجول، با هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش تسنیم، مذاکرات وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه بر روند تحولات منطقه بویژه تحولات غزه، همچنین تبادل نظر در خصوص آخرین تلاش ها و تحرکات برای توسعه و گسترش مناسبات دوجانبه تهران و آنکارا بویژه بر نتایج سفر دکتر رئیسی به آنکارا متمرکز بود‌.

 امیرعبداللهیان ضمن تقدیر از تصمیم اخیر دولت ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری  با رژیم صهیونیستی، این اقدام را مهم توصیف کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، ضرورت ایفای نقش نیرومندتر و فعال تر کشورهای اسلامی به‌ خصوص ایران و ترکیه در حمایت از مساله فلسطین را یادآور شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از این دیدار مواضع کشورمان را در روند عملیات مقتدرانه وعده صادق در چارچوب دفاع مشروع نیروهای مسلح ایران و در  تنبیه رژیم صهیونیستی تبیین کرد.

امیرعبداللهیان در خصوص دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در آنکارا تاکید کرد: ارزیابی ما از مذاکرات روسای جمهور ایران و ترکیه و توافقات و پیگیری های صورت گرفته مثبت است، اما باید نتایج کامل توافقات محقق شود.

 وزرای امور خارجه ایران و ترکیه همچنین دیدگاه مشترکی در مورد لزوم پیگیری مستمر توافقات سفر دکتر رئیسی به ترکیه داشتند و  بر لزوم فعال تر شدن کمیته‌های مشترک همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کردند.

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، سفر موفقیت آمیز دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورمان به ترکیه را حائز اهمیت دانست و از نتایج آن ابراز خرسندی نمود.

 هاکان فیدان توسعه روابط با ایران در همه زمینه‌ها را از اولویت‌های مهم ترکیه دانست و از تقویت همکاری های دو کشور در مجامع منطقه ای و بین المللی استقبال نمود.

وزیر خارجه ترکیه با تشریح رویکرد و مواضع کشورش در قبال تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین بعنوان مهم ترین مساله جهان اسلام، موضع‌ همتای ایرانی خود مبنی بر ضرورت ایفای نقش فعال و پویاتر کشورهای اسلامی به خصوص ترکیه و ایران در سازمان همکاری اسلامی را مورد تاکید قرار داد.

دو وزیر همچنین در خصوص وضعیت فلسطین و راههای پایان بخشیدن به جنگ و جنایات سبوعانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری تبادل نظر کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • کشف ۱۸۵ کیلو مواد افیونی در دو عملیات ضربتی پلیس هرمزگان
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • از دستگیری قاچاقچی هروئین تا کشف ۳۰ فقره موبایل‌قاپی در مشهد
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی ‌/ بایدها ‌و نبایدهای حجاج
  • دستگیری قاچاقچی با ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک و حشیش در تفت