Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@16:26:37 GMT

دولت موقت و پارلمان مسئول انفجار بغداد هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۷۹۸۳۳

دولت موقت و پارلمان مسئول انفجار بغداد هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر اطلاع رسانی «نجباء»، این جنبش مقاومت اسلامی طی بیانیه‌ای انفجار تروریستی در بغداد را محکوم و خاطرنشان کرد: ما از چندین ماه قبل درباره قصد گروهک‌های تروریستی برای هدف قرار دادن مردم بی‌گناه در شهرهای مقدس و مناطق پرجمعیت هشدار داده بودیم، اما گوش شنوایی نیافتیم.

بر اساس این گزارش، در این بیانیه با اظهار اندوه فراوان از قربانی شدن زنان و کودکان مظلوم در شهرک صدر، آن‌هم در ماه حرام، آمده است: متأسفانه امروز کشور پس از ایثارگری‌ها و تقدیم شهدای بسیار، به نقطه اول بازگشته و صحنه درگیری و کشتارهای خونین برای رسیدن به پست و مقام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نُجَباء در ادامه با تأکید بر اینکه اجازه نخواهیم داد خون پاک مردم برای تبلیغات انتخاباتی برخی افراد ضعیف‌النفس و بیمار هزینه شود، اعلام کرد: ما در مقاومت اسلامی پیش از آنکه دولت موقت را به‌ طور کامل مسئول ناامنی و مصیبت‌های خونین بدانیم، پارلمان عراق را مسئول کوتاهی پرسش‌برانگیز در انجام وظیفه، عدم نظارت و بی‌ عملی در قبال این دولت می‌دانیم.

در پایان بیانیه ضمن هشدار در خصوص عواقب سکوت مقامات مسئول در برابر این مصائب بزرگ، تصریح شده است: مردم به سکوت رضایت نخواهند داد و ما نیز مانند آنها سکوت را جایز نمی‌دانیم.

گفتنی است، شب گذشته شهرک صدر عراق شاهد وقوع یک انفجار مهیب بود. به دنبال این انفجار حداقل ۳۵ نفر شهید و ۵۷ تَن دیگر زخمی شدند. در همین ارتباط، واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق بیانیه‌ای درباره انفجار در سوق الوحیلات شهرک صدر بغداد صادر کرد.

این واحد در بیانیه خود اعلام کرد: اقدامی تروریستی با انفجار بمبی دست ساز در بازار الوحیلات در شهرک صدر در شرق بغداد صورت گرفت. انفجار منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از شهروندان شد.

در پی این انفجار «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق دستور بازداشت فرمانده پلیس مسئول حوزه استحفاظی مذکور و انجام تحقیقات در رابطه با این حمله را صادر کرد.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت عراق از بسیج همه مؤسسات درمانی برای کمک به درمان زخمی شدگان در شهرک صدر بغداد خبر داد.

کد خبر 5262237 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: مقاومت اسلامی نجباء عراق شهرک صدر ایالات متحده امریکا افغانستان عراق رژیم صهیونیستی لبنان فلسطین طالبان روسیه سوریه ایران مسجدالاقصی ترکیه اتحادیه اروپا عربستان سعودی شهرک صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۹۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد

او به خاطر انتشار ویدیو‌هایی در حال رقص با موسیقی عراقی و پوشیدن لباس‌های چسبان و تنگ در شبکه اجتماعی تیک‌تاک معروف بود و ده‌ها هزار دنبال کننده داشت.

به گزارش بی بی سی، وزارت کشور عراق هم در بیانیه‌ای تایید کرد «زنی که در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است، توسط ضاربان ناشناس» کشته شده است.

در این بیانیه گفته شده است که «یک تیم ویژه» برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.

این اینفلوئنسر سال گذشته به دلیل انتشار ویدیو‌هایی که به گفته دادگاه برخلاف «عفت و اخلاق عمومی» بود به شش ماه زندان محکوم شد.

عراق سال گذشته کمیته‌ای دولتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و بررسی محتوای توهین آمیز و مجازات مسببین آن تشکیل داد.

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
  • بیانیه مقاومت عراق درباره حمله به هدف حیاتی در حیفا
  • بیانیه مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به هدف حیاتی درحیفای اشغالی
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • پسکوف: پارلمان اروپا «ماشین روس هراسی» است