Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- بازی در پارک‌ها و شهربازی‌ها برای کودکان با توجه به برقراری ارتباط‌های اجتماعی با هم سن‌ و سال‌های خود و فعالیت‌های بسیار، موردعلاقه کودکان است، به همین دلیل والدین سعی می‌کنند زمانی را برای تفریح و بازی کودکان خود در پارک‌ها بگذرانند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام؛ بدون شک در راستای ایجاد محیطی شاد و سرگرم‌کننده برای کودکان باید استانداردسازی وسایل بازی جهت جلوگیری از آسیب‌دیدگی کودکان موردتوجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متأسفانه عدم استاندارد وسایل بازی در پارک‌های ایلام هرازچندگاه سبب بروز حوادثی برای کودکان می‌شود که این امر نگرانی والدین کودکان را در پی داشته‌ است.

جابجایی مدیران در کشور سیاسی و جناحی است /ضرورت استاندارد سازی رفتار مدیران کشور85 درصد مراکز اقامتی بهبود یافتگان اعتیاد استاندارد سازی شده استوسایل بازی مهدهای کودک در استان مرکزی استاندارد سازی می‌شود

تأثیر بازی در روحیه کودکان

معصومه فتحی کارشناس علوم تربیتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: بازی کردن در دوره کودکی از لذت‌بخش‌ترین کارها برای کودکان است و پارک‌ها جزو مکان‌هایی هستند که کودکان از بازی در آنجا بسیار لذت می‌برند، اما متأسفانه پارک‌های بسیاری در سطح شهرها وجود دارند که ازنظر امنیتی و وسایل بازی مناسب نیستند.

وی بابیان این‌که باید اجازه دهیم کودکان در پارک‌ها به بازی و تفریح بپردازند افزود: بدون شک بازی و تفریح در پارک‌ها تأثیرات مثبتی بر روحیه و اعتمادبه‌نفس کودکان خواهد داشت.

فتحی بابیان این‌که متأسفانه وجود برخی معتادان و افراد بی‌خانمان و همچنین وسایل بازی غیراستاندارد به یک معضل در پارک‌های سطح شهر تبدیل‌شده است افزود: مسئولان مربوطه باید هرچه سریع‌تر چاره‌ای برای حل مشکلات موجود بیندیشند و والدین نیز باید در پارک‌ها مراقب کودکان خود باشند و از استفاده‌ کودکان از وسایل خطرناک جلوگیری نمایند.

لزوم استانداردسازی وسایل بازی

فاطمه سعادت یکی از مادران ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام بابیان این‌که رعایت استاندارد کف‌پوش پارک‌ها یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید موردتوجه شهرداری و نهادهای نظارتی قرار گیرد، گفت: تجهیزات زمین‌بازی باید از استاندارد لازم برخوردار باشند تا شاهد بروز حادثه‌ای برای کودکان نباشیم.

وی اضافه کرد: متأسفانه هرازچندگاه شاهد بروز برخی حوادث در پارک‌ها و شهرهای بازی شهر ایلام هستیم که جهت جلوگیری از این اتفاقات باید نهادهای مربوطه نظارت‌های بیشتری را انجام دهند.

زهرا بخشی یکی دیگر از مادران ایلامی به خبرنگار تسنیم گفت: با توجه به زندگی اکثر خانواده‌ها در واحدهای آپارتمان‌های و عدم دسترسی کودکان به فضای باز مجبوریم کودکان را در ساعاتی از روز برای تفریح و بازی در محیط باز به پارک‌ها ببریم و باید محیط و وسایل بازی از استاندارد لازم برخوردار باشد اما متأسفانه آن‌گونه که باید به این مهم توجه نشده است.

بی‌توجهی شهرداری‌ها به استانداردسازی وسایل بازی

مهناز همتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: باوجود پیگیری‌ها و تذکرات متعددی که به شهرداری‌ها در خصوص استانداردسازی زمین و وسایل پارک‌ها داده‌شده، متأسفانه کماکان شاهد استفاده از وسایل غیراستاندارد در این اماکن تفریحی هستیم.

مدیرکل استاندارد ایلام بابیان اینکه مدت‌هاست شهرداری‌ها به بهانه شیوع کرونا و تعطیلی پارک‌ها استانداردسازی وسایل بازی را به تأخیر می‌اندازند، افزود: با توجه به استانداردسازی باجان افراد در ارتباط است باید مسئولان مربوطه هرچه سریع‌تر نسبت به استانداردسازی وسایل پارک‌ها اقدام نمایند.

وی در پایان بابیان این‌که مکاتباتی با شهرداری‌های سطح استان جهت ایمن‌سازی وسایل پارک‌ها انجام‌شده افزود: متأسفانه در برخی از مناطق آن‌گونه که باید به این مهم توجه نشده‌ و قطعاً در صورت بروز حادثه مسئولیت حادثه با متولیان است.

انتهای پیام/180/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداردسازی وسایل بازی استاندارد سازی خبرنگار تسنیم برای کودکان شهرداری ها پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۰۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج

شهردار سنندج از کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج، سیدانور رشیدی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نشست مدیران و معاونان شهرداری سنندج با اعضای شورای اسلامی شهر سنندج که به مناسبت روز ملی شوراها برگزار شد، اظهار کرد: حوزه کاری در شهرداری‌ها به‌دلیل محدودیت‌های مالی و همچنین گستره انتظارات مردم بسیار سخت است.

وی افزود: اقدامات و برنامه‌های شهرداری در سال‌جاری را بر ۳ مبنای امور کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت تعریف کرده‌ایم که امیدواریم با اجرای آن‌ها زمینه خدمت‌رسانی بیشتر به شهر و شهروندان را فراهم سازیم. شهردار سنندج خاطرنشان کرد: برخی اقدامات شهرداری در راستای ایجاد زیرساخت‌ها مانند اجرای ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در راستای هوشمندسازی شهر، هدایت آب‌های سطحی، احداث سوله برای ساماندهی بازیافت و سگ‌های بلاصاحب انجام شده است که شاید برای مردم مشهود نباشد، اما این‌ها اقدامات زیرساختی هستند که در آینده نتایج آن به نفع شهر و شهروندان خواهد بود. رشیدی با بیان اینکه پروژه شهرداری الکترونیک به‌صورت ۱۰۰ درصدی انجام شده است، ادامه داد: همگام‌سازی و به‌روز رسانی اقدامات در شهرداری الکترونیک جزو اولویت ما بود که آغاز شد و در حال حاضر ۱۰۰ درصد جلو رفته که قطعاً تحقق شهرداری الکترونیک گام بلندی در شفاف‌سازی و کاهش فساد اداری خواهد بود. وی گفت: با تلاش تمام مجموعه مدیریت شهری و همراهی شوراها شاخص‌های خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف از جمله آسفالت، سرانه فضای سبز، شهرداری هوشمند، برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی، ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و غیره ارتقا پیدا کرده و می‌توانیم با سند کاملاً ارائه کنیم. شهردار سنندج تصریح کرد: ساماندهی وانت‌های میوه فروش را در سال ۱۴۰۱ در سطح قابل قبول اجرا کردیم و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از پانزدهم اردیبهشت ماه جاری ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر اجرا خواهد شد. رشیدی افزود: در این راستا ۵ نقطه‌ای که در راستای استقرار وانت‌های میوه فروش قبلاً در نظر گرفته شده بود به ۱۰ نقطه افزایش یافته و امیدواریم شاهد اجرای قابل قبول این طرح در سنندج باشیم. وی با اعلام اینکه در راستای افزایش سرانه فضای سبز طی سال گذشته کارهای خوبی انجام گرفت که امسال نیز استمرار خواهد داشت، گفت: اجرای پارک‌های بزرگ مقیاس و پارک‌های درون محلی در سال گذشته انجام شد و پارک ۳۶ هکتاری پیرچنار، ۲۰ هکتاری نیشتمان و سه هکتاری نایسر و۲۰ پارک درون محلی دیگر برای امسال برنامه‌ریزی شده است. شهردار سنندج اضافه کرد: کلنگ‌زنی دو پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی هسته مرکزی شهر و چندین پروژه عمرانی را در سال جاری انجام خواهیم داد. کد خبر 748851

دیگر خبرها

  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • کلنگ اولین پارک بانوان شهریار به زمین زده شد
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود