Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، سفارت ترکیه در بغداد در فیسبوک حمله تروریستی در بازار شهرک صدر در شرق بغداد را محکوم و برای زخمی شدگان این انفجار شفای عاجل درخواست کرد.

این انفجار روز دوشنبه در آستانه عید قربان رخ داد که به کشته زدن دستکم ۳۰ تن و زخمی شدن ۶۰ تن دیگر منجر شد. داعش مسؤولیت حمله شهر صدر را برعهده گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه مصر نیز انفجار بغداد را به شدت محکوم و اعلام کرد: ما به دولت و مردم عراق و قربانیان این حمله بزدلانه که عاملانش حتی در این روزهای مبارک از ارتکاب آن خودداری نمی‌کنند، تسلیت می‌گوییم.

الازهر نیز در بیانیه‌ای به شدت این انفجار را محکوم و بر همبستگی با دولت و مردم عراق در برابر تروریسم تأکید کرد.

وزارت خارجه عربستان نیز در بیانیه‌ای این انفجار تروریستی را محکوم و بر حمایت و همبستگی خود با عراق علیه تمام مظاهر خشونت و تروریسم تأکید کرد.

وزارت خارجه اردن نیز این انفجار را محکوم کرد. ضیف الله علی الفایز، سخنگوی رسمی این وزارتخانه اعلام کرد: عربستان از عراق در برابر آنچه ثبات و امنیتش را تهدید کند حمایت می‌کند.

یکی از مسؤولان اتحادیه عرب نیز ضمن محکوم کردن این انفجار بر همبستگی کامل با دولت عراق برای تقویت امنیت و ثبات این کشور تأکید کرد.

سازمان همکاری اسلامی این انفجار تروریستی را محکوم و با خانواده‌های قربانیان و دولت و مردم عراق در برابر تروریسم و خشونت ابراز همبستگی کرد.

فرحان حق، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: این حمله وحشیانه قبل از تعطیلی عید قربان به همگی ما یادآوری می‌کند که آفت تروریسم حد و مرزی نمی‌شناسد. گوترش بر لزوم محاکمه جنایتکاران در نزدیک ترین زمان ممکن تأکید کرد. وی این حمله تروریستی را محکوم و به خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گوید.

سفارت آمریکا در عراق نیز انفجار تروریستی شهرک صدر را محکوم و اعلام کرد: ما به خانواده های قربانیان این انفجار تسلیت می گوییم و به حمایت از شرکای عراقی خود برای ایجاد آینده باثبات و سالم و شکست دائمی داعش ادامه خواهیم کرد.

وزارت خارجه قطر نیز ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی بر همبستگی با ملت و دولت عراق و موضع ثابت این کشور در مخالفت با تروریسم و خشونت تاکید کرد.

سه شنبه برهم صالح، رئیس جمهور عراق در توییتی اعلام کرد: در یک جنایت شنیع و بیرحمانه غیرنظامیان در شهر صدر قبل از عید قربان هدف قرار گرفتند. ما تنها زمانی آرام خواهیم گرفت که تروریسم را ریشه کن کنیم.رئیس جمهوری عراق نسبت به انفجار امروز در شهرک صدر واکنش نشان دادند.

برهم صالح با انتشار توییتی گفت: در جنایتی فجیع و بی‌رحمانه که کم سابقه است، شهروندان غیرنظامی ما را در شهرک صدر در شب عید قربان هدف قرار می‌دهند. آنها راضی نمی‌شوند مردم حتی برای لحظه‌ای امنیت و شادی داشته باشند.

رئیس جمهوری عراق افزود: تا زمانی که تروریسم کینه توز بزدل را ریشه کن نکنیم، آرام نخواهیم گرفت.

صالح در ادامه گفت که مسلما اراده عراقی‌ها جلوی جنایت و شرارت آنها را می‌گیرد.

از طرفی دیگر محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق نیز در توییتی گفت: در حالی که عراقی‌ها به استقبال از عید سعید قربان می‌روند، تروریسم شادی آنها را هدف قرار می‌دهد تا خوی وحشیانه خود نسبت به ملت صبور ما را ثابت کند.

وی افزود: بر لزوم محاکمه و ایجاد تغییرات در برخی مناصب امنیتی که تقصیر آنها ثابت شود و طی سال‌های گذشته اقدامی در حوزه‌های استحفاظی خود نکرده باشند، تاکید می‌کنیم.

الحلبوسی همچنین تاکید کرد که از این تخلفات نباید بدون بازپرسی واقعی عبور کرد.

همچنین جنبش نجبا با صدور بیانیه‌ای ضمن یادآوری هشدار قبلی خود در خصوص خطر بازگشت تروریسم به شهرهای عراق، از کوتاهی پارلمان و بی‌مسؤولیتی دولت الکاظمی به‌شدت انتقاد کرد.

جنبش مقاومت اسلامی نجبا طی بیانیه‌ای انفجار تروریستی در بغداد را محکوم کرد و خاطرنشان ساخت: ما از چندین ماه قبل درباره قصد گروهک‌های تروریستی برای هدف قرار دادن مردم بی‌گناه در شهرهای مقدس و مناطق پرجمعیت هشدار داده بودیم، اما گوش شنوایی نیافتیم.

در این بیانیه با اظهار اندوه فراوان از قربانی شدن زنان و کودکان مظلوم در شهرک صدر، آن‌هم در ماه حرام، آمده است: متاسفانه امروز کشور پس از ایثارگری‌ها و تقدیم شهدای بسیار، به نقطه اول بازگشته و صحنه درگیری و کشتارهای خونین برای رسیدن به پست و مقام است.

نجبا در ادامه با تأکید بر اینکه "اجازه نخواهیم داد خون پاک مردم برای تبلیغات انتخاباتی برخی افراد ضعیف‌النفس و بیمار هزینه شود" اعلام کرد: ما در مقاومت اسلامی پیش از آنکه دولت موقت را به‌طور کامل مسؤول ناامنی و مصیبت‌های خونین بدانیم، پارلمان عراق را مسؤول کوتاهی پرسش‌برانگیز در انجام وظیفه، عدم نظارت و بی‌عملی در قبال این دولت می‌دانیم.

در پایان بیانیه ضمن هشدار در خصوص عواقب سکوت مقامات مسؤول در برابر این مصائب بزرگ، تصریح شده است: مردم به سکوت رضایت نخواهند داد و ما نیز مانند آنان سکوت را جایز نمی‌دانیم.

ائتلاف "النصر" نیز اظهار کرد: از تمام سازمان‌های امنیتی می‌خواهیم به شکل فوری تحقیقاتی را برای شناسایی گروه‌های تروریستی پشت این حادثه آغاز کنند.

حزب الله لبنان انفجار شرق بغداد را محکوم کرد

به گزارش  المنار، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به شدت انفجار تروریستی که عراقی‌های بی‌گناه را در شهرک صدر بغداد در آستانه عید قربان و در جریان ادای مناسک حج در کوه عرفه هدف قرار داد و به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن منجر شد، محکوم کرده و با مردم عراق اعلام همبستگی می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: در این اقدام بزدلانه بازگشت به سیاست قتل و جنایتگری نهادهای تکفیری و تروریستی و حامیان بین‌المللی و منطقه‌ای آن دیده می‌شود که تنها برای مردم عراق ضرر و زیان دارند. پاسخ قطعی به این جنایت‌ها و توطئه‌ها با وحدت عراقی‌ها و همبستگی‌شان و فعالیت مداوم برای تعقیب جنایتکاران و از بین بردن آن‌ها ممکن است.

310 310

کد خبر 1537061

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: انفجار تروریستی بیانیه ای وزارت خارجه شهرک صدر مردم عراق هدف قرار عراقی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۰۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد

معاون سید حسن نصرالله با تاکید بر توانمندی بالای حزب‌الله برای ضربه زدن به رژیم صهیونیستی و آمادگی برای مقابله با هر جنگی که این رژیم بخواهد تحمیل کند، در عین حال تصریح کرد که اسرائیل توان ورود به چنین جنگی را ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله در گفتگویی به بررسی آخرین تحولات منطقه از جمله غزه و لبنان و شرایط و میزان آمادگی مقاومت پرداخته است که محورهای اصلی آن به این شرح است:

اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کردرسانه عبری: حزب الله قادر است الجلیل را محو کند

مقاومت پیروز شده است، زیرا اجازه نداد که دشمن اهداف خود مبنی بر نابودی مقاومت و آزادی اسرایش را محقق کند.

هر پیشنهاد یا توافقی که دربرگیرنده آتش بس کامل در نوارغزه نباشد، پذیرش آن از سوی مقاومت دشوار است.

اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها به زودی متوجه این حقیقت خواهند شد که با این شکل از تجاوزگری خود، در حقیقت سبب شدند تا پایه‌های مقاومت پایدار و مستمر پایه‌ریزی شود.

اسرائیل پس از هفت ماه جنگ در غزه در رخنه به استحکامات مقاومت و نابودی آن ناتوان مانده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین به ما(حزب الله) تاکید کردند قادر به ادامه نبرد برای ماههای آینده در برابر دشمن هستند.

مقاومت و ملت فلسطین پیروز هستند، شکست مقاومت غیر ممکن است، مقاومتی که بر اساس اصل یا پیروزی یا شهادت عمل می‌کند.

دشمن حتی نتوانسته است تصویری از پیروزی برای خود محقق کند، همچنان درگیری هایی در شمال نوار غزه جریان دارد و از آن مناطق، شهرکهای صهیونیست نشین موشکباران می‌شوند.

جوبایدن رئیس جمهور آمریکا در داخل و خارج تحت فشار قرار دارند و به سبب جنگ غزه در معرض شکست در انتخابات ریاست جمهوری آتی است و به همین تلاش می کند وجهه خود را از طریق فشار برای آتش بس هر چند به صورت موقت بهبود بخشد.

فشار آمریکا بر اسرائیل همچنان فشار نرم است، زیرا اگر غیر از این بود، از ارسال کمکهای نظامی به آن جلوگیری می کرد، به همین سبب اظهارنظر مقامات آمریکا ریاکارانه  است و جدیتی برای پایان تجاوزات به غزه ندارند.

ضربه اخیر ایران به رژیم صهیونیستی اعلام عملی بود مبنی بر اینکه ایران نمی‌تواند در برابر تعدی به خود سکوت کند.

هر  عضو یا هر یک از اطراف محور مقاومت، این مسئله را در نظر می‌گیرد که کدام اقدام به نفع مسئله فلسطین است.

ما به ملت آمریکا که برای حمایت از غزه به خیابانها ریخته، درود می‌فرستیم، این فشار مردمی حتما نقشی در تغییر مدیریت ایفا خواهد کرد.

ما به رژیم اسرائیل اعلام می‌کنیم که برای جنگ آماده هستیم، ولی خواهان جنگ هم نیستیم.

اسرائیل بر اساس داده‌ها قادر به جنگ نیست و  البته جنگ هم به نفعش نیست، ما نیز جنگ فراگیر را به صلاح نمی‌دانیم.

آنچه ما در جنوب لبنان انجام دادیم، نامش دفاع پیشگیرانه با هدف یاری و پیروزی غزه و حمایت از لبنان و بازدارندگی در برابر اسرائیل است.

به دشمنان می‌گوییم که قدرت حزب الله برای ضربه زدن به اسرائیل را کوچک نشمرید و آن را دستکم نگیرید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد
  • حملات حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • حملات گسترده حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • آمریکا پنج فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد
  • حزب الله لبنان پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • ۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه
  • انتقاد از واکنش برخی کشورهای عربی بعداز حمله سپاه به اسرائیل (فیلم)
  • سازمان همکاری اسلامی حمله تروریستی به مسجدی در هرات را محکوم کرد