Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حجت الاسلام حمید سیلاوی سه‌شنبه در نشست شورای اداری در مصلی جمعه شهر چوئبده اظهار داشت:مردم قدردان تلاش‌های انجام شده از سوی مسئولان هستند ولی باید برای رفع مشکل کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی این شهر به صورت اساسی چاره اندیشی شود.
وی خواستار توجه جدی مسوولان استانی به مشکلات زیرساختی شهر چوئبده شد و افزود: به دلیل نظارت کم مسوولان پیمانکاران بارها پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهر چوئبده را به صورت نیمه کاره رها کرده و جوابگو نیز نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام سیلاوی خواستار توجه جدی مسوولان به سایت پروژه میگوی چوئبده به عنوان بزرگترین سایت پرورش میگو در استان خوزستان شد و گفت: این مجتمع تجاری علاوه بر تامین میگوی مورد نیاز برای مصارف داخل کشور و صادرات ظرفیت ایجاد سه هزار شغلی را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان نیز در ادامه این نشست گفت: اقدام اولیه برای لایروبی ۱۵۰ کیلومتر از انهار سنتی چوئبده و دهستان‌های بخش مرکزی انجام شده است که اجرای آن نقش مهمی در تامین آب کشاورزی منطقه دارد و در چند روز آینده این طرح توسط شرکت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی آغاز خواهد شد.
حسن دشتی‌نژاد گفت: در بخش اروندکنار نیز عملیات لایروبی ۱۷۲ کیلومتر از انهار سنتی برای اولین بار در دست اجرا است که با کمک جهاد نصر و ایجاد لوله کشی‌ گسترده و پمپاژ آب به زمین‌های کشاورزی مشکل آبرسانی به نخلستان‌ها این بخش نیز برطرف خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز گفت: مجوز احداث بیمارستان محلی در شهر چوئبده صادر شده و نیاز به تامین اعتبار است ضمن  اینکه کادر فنی درمانگاه شهر چوئبده تکمیل شده است.

دکتر شکرالله سلمان‌زاده افزود: واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال در جنوب غرب خوزستان در حال انجام است و انتظار داریم مردم با مراجعه برای دریافت واکسن در این زمینه با ما همکاری کنند.
به گزارش ایرنا مدیر آموزش و پرورش آبادان نیز در این نشست گفت: در ۲ سال گذشته  ۵۴ کلاس درس به شهر چوئبده اضافه شده است و ساخت دبستان مشارکتی خیرساز ۶ کلاسه نیز در دستور کار قرار دارد.

حبیب‌الله رمضانی گفت:در تلاش هستیم تا کمبود کادر آموزشی شهر چوئبده را با جذب معلم و تامین نیروی انسانی برطرف کنیم.

بندر چوئبده در ۳۵ کیلومتری آبادان و در نزدیکی دهانۀ آبراه بهمنشیر واقع است. 

برچسب‌ها کشاورزی خشکسالی آب آشامیدنی آبادان چویبده پروندهٔ خبری بحران خشکسالی در ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی خشکسالی آب آشامیدنی کشاورزی خشکسالی آب آشامیدنی آبادان چویبده شهر چوئبده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۰۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی

حسن دشتی نژاد مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت:دختران دانش آموز آبادان در یک کارگاه آموزشی با نحوه کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی از جمله چای ترش آشنا شدند.

در این کارگاه آموزشی خواص و ویژگی های دارویی آن، بازارپسندی ،  میزان عرضه و تقاضای این گیاهان در جامعه  و ظرفیت های اقلیمی شهرستان آبادان جهت کشت گیاهان دارویی  آشنا شدند .

در این دوره که به همت کانون بسیج مهندسین برگزار شد ،۵۰ دانش آموز  حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟
  • محور بندر امام آبادان بازگشایی شد
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند
  • تردد روان در محور بندر امام(ره)_آبادان
  • محور بندر امام ـ آبادان بازگشایی شد
  • محور بندر امام به آبادان بازگشایی شد
  • باز بودن محور بندر امام خمینی به آبادان
  • سقوط دکل‌های برق در شادگان بر اثر طوفان