Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: متولیان فرهنگی نتوانستند آن‌طور که باید حق دفاع مقدس را ادا کنند و پرداختن به این حوزه با توجه به منویات مقام معظم رهبری جای کار بسیار دارد. - اخبار استانها -

سرهنگ پاسدار حسین مصطفی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  رشت ، درباره تشکیل رشته ادبیات پایداری در دانشگاه‌های استان گیلان اظهار داشت: تشکیل گروه ادبیات پایداری در دانشگاه‌های گیلان یکی از مطالبات اساتید و دانشجویان به‌ویژه در سطح تحصیلات تکمیلی بوده و این رویکرد در حال تقویت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان افزود: خردادماه امسال همایش استانی «ادبیات پایداری» در گیلان و در دانشگاه آزاد رشت با حمایت خوب آقای دوستار ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و همکاری دانشگاه فرهنگیان برگزار و مقالات خوبی دریافت شد.

وی با بیان اینکه در اسفندماه امسال در سطح ملی همایش «ادبیات پایداری» در گرایش‌های مختلف در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود گفت: با همکاری مدیریت دانشگاه گیلان و برخی از اساتید این دانشگاه پیگیر  برگزاری همایش ملی ادبیات پایداری هستیم.

12 گروه جهادی «واحد‌های صنعتی راکد گیلان» را عارضه‌یابی می‌کنند15 طرح با اشتغالزایی 1500 نفر در استان گیلان اجرا می‌شودمشکلات 50 کارخانه تولیدی در استان گیلان توسط بسیج کارخانجات بررسی می‌شود

 مصطفی‌پور با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی رشته ادبیات پایداری در دانشگاه‌ها افزود: تشکیل رشته ادبیات پایداری سبب تربیت نسلی می‌شود که می‌تواند حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را در آینده به صورت علمی و کارشناسانه دنبال کند و به نسل آینده انتقال دهد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در این حوزه عنوان کرد: مقام معظم رهبری همواره بر انتقال آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس تأکید دارند و یکی از دغدغه‌هایشان، تحریف دفاع مقدس است.

وی افزود: اگر موضوعات دفاع مقدس خوب و علمی نگاشته نشود با گذشت زمان در  معرض تحریف قرار می‌گیرد کما اینکه اکنون نیز کم و بیش در فضای اجتماعی و مجازی شاهد تحریف دفاع مقدس و عملیات‌های آن هستیم و این تحریف‌ها در فضای مجازی بر ذهن و افکار جوانان ما رسوخ می‌کند.

مصطفی‌پور این موضوع را یک هشدار دانست و ابراز داشت: نسلی که خود دفاع مقدس را شکل داده اکنون باید پای کار بیاید و حقایق واقعی دفاع مقدس را نگاشته و ماندگار کند تا در آینده کسی نتواند آن را تحریف کرده و طرح نادرستی از آن را عنوان کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه متولیان فرهنگی نتوانستند آن‌طور که باید حق دفاع مقدس را ادا کنند گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند دفاع مقدس یک گنج است و هر کس با هر سلیقه‌ای به آثار دفاع مقدس مراجعه کند می‌تواند از این گنجینه، گوهرهای ناب را برداشت کند.

وی افزود: وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند در حوزه دفاع مقدس می‌‌توانید چند برابر کار کنید بدین معنا است که خیلی از کارها هنوز انجام نشده است؛ متولیان فرهنگی باید در حوزه دفاع مقدس در همه بخش‌های فرهنگی و هنری نقش‌آفرینی و به فرموده مقام معظم رهبری تلاش خود را صد برابر کنند.

 مصطفی‌پور با اشاره به نقش رسانه‌ها در زمینه ترویج فرهنگ دفاع مقدس گفت: مراجعات اکثر رسانه‌ها و تلاش آن‌ها برای تولید محتوا را بیشتر در مناسبت‌هایی مانند هفته دفاع مقدس، هفته بسیج و یا سوم خرداد شاهد هستیم لذا پرداختن به دفاع مقدس در رسانه‌ها جای کار بیشتری دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با تأکید بر اینکه انتظار اصلی ما از رسانه‌ها مطالبه‌گری در حوزه دفاع مقدس است افزود: رسانه‌ها می‌توانند جریان مطالبه‌گری در حوزه دفاع مقدس را افزایش دهند و آن را در جامعه نهادینه کنند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری می‌‌فرمایند اگر می‌خواهیم فرهنگمان درست باشد باید فرهنگ ناب دفاع مقدس را پیاده کنیم گفت: رسانه‌ها باید این امر را از متولیان فرهنگی مطالبه کنند و جدای از تولید محتوا، انتظار اصلی ما از رسانه‌ها مطالبه‌گری در حوزه دفاع مقدس است.

انتهای پیام/614/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان حوزه دفاع مقدس مقام معظم رهبری متولیان فرهنگی ادبیات پایداری دفاع مقدس استان گیلان مصطفی پور رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۰۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد

از ۲۹ فروردین تاکنون، پیکر ۱۲ شهید دوران دفاع مقدس از منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص شده است.

پیکر این شهدا قرار است، پس از مراسم استقبال برای شناسایی به معراج شهدای تهران منتقل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • بزرگان پرسپولیس برابر آلومینیوم بزرگی نکردند/ خط دفاع هماهنگ نیست
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر