Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس شرکت پشتیبانی امور دام و سازمان تعاون روستایی این استان را مباشر خرید تضمینی شیر به قیمت مصوب شورای قیمت‌گذاری  کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، شامگاه گذشته روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس در خبری فوری به‌نقل از رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس اعلام کرد: شرکت پشتیبانی امور دام و سازمان تعاون روستایی استان فارس مباشر خرید تضمینی شیر به قیمت مصوب شورای قیمت‌گذاری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد طمراسی خطاب به مدیران پشتیبانی امور دام و رئیس سازمان تعاون روستایی این استان تاکید کرد: از نظر اینجانب شیر به قیمت 6400 تومان به عنوان قیمت مصوب تضمینی توسط مجموعه‌های مباشرت می‌بایستی خریداری شود. مباشرها باید با تشکل‌ها قرارداد منعقد کنند به گونه‌ای که آنها شیر را از دامداران خریداری کرده و تحویل دهند، نحوه پرداخت پول نیز باید مشخص شود.

هنوز دستورالعمل نحوه خرید تضمینی شیر ابلاغ نشده است

رهام رحمانی مدیرکل پشتیبانی امور دام فارس در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: هنوز دستورالعمل نحوه خرید تضمینی شیر به قیمت 6400 تومان به ما ابلاغ نشده و برای شروع فرایند خرید منتظر ابلاغ دستورالعمل هستیم که در آن نحوه خرید، نحوه پرداخت پول و غیره مشخص می‌شود.

قصه پرغصه دامداران اصفهان؛ افزایش هزینه تمام شده تولید وعدم تغییر قیمت شیرخاممخالفت دامداران با تصمیم دولت برای افزایش قیمت شیرخام/ افزایش 70 درصدی قیمت لبنیات مبنا نداردقیمت 6400 تومانی شیرخام کجا و چرا مصوب شد؟

ابراهیم معتمدی، مدیرعامل شرکت تعاونی صنایع شیر و فرآورده‌های لبنی استان فارس در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: قیمت مصوب قبلی شیر 4500 تومان بوده که به دلیل افزایش قیمت‌ نهاده‌ها و ضرر و زیان گاوداران، کارخانه‌ها برای اینکه ضرر و زیان گاوداران را کمتر کنند شیر را به قیمت 5200 خریداری می‌کردند.

وی با بیان اینکه با توجه به بالا رفتن قیمت نهاده‌ها، افزایش قیمت حمل و نقل، دستمزد کارگر و غیره اگر قیمت شیر بالا نرود و دولت به دامداری‌ها کمک نکند واحدهای دامداری ورشکست می‌شوند و ما محتاج کشورهای خارجی می‌شویم، می‌افزاید: از طرف دیگر با بالارفتن قیمت شیر قیمت محصولات لبنی تا 60 درصد افزایش پیدا می‌کند و مردم قدرت خرید ندارند و مصرف پایین می‌آید و به طبع آن کارخانجات ضرر می‌کنند.

معتمدی با بیان اینکه قیمت لبنیات باید همزمان با قیمت شیر خام افزایش پیدا کند چون 65 درصد هزینه‌های کارخانجات لبنی بابت تامین شیرخام است، می‌گوید: اگر بخواهند قیمت شیر خام را افزایش دهند باید به فکر مصرف سرانه مردم و قیمت کارخانجات محصولات لبنی نیز باشند.

وی معتقد است که مردم توان قبول این افزایش قیمت محصولات لبنی را ندارند و دولت مجبور است یارانه‌ای برای افزایش قیمت شیرخام در نظر بگیرد اما متاسفانه اعتباری برای این کار ندارد.

معتمدی با بیان اینکه هنوز تصمیم قطعی برای افزایش قیمت شیر گرفته نشده است و با توجه به مکاتباتی که صنایع لبنی و اتحادیه دامدران با دولت داشته پیش‌بینی می‌شود تا اوائل مردادماه تصمیم قطعی برای این موضوع گرفته شود.

انتهای پیام/422/  ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پشتیبانی امور دام خرید تضمینی شیر افزایش قیمت شیر محصولات لبنی قیمت شیرخام شیر به قیمت قیمت مصوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۰۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد

شرکت صنایع غذایی اسرائیلی تنووا (Tnuva)، از افزایش حدود ۱۰ درصدی قیمت محصولات متعدد خود خبر داد.

به گزارش ایسنا، این شرکت می‌گوید قیمت محصولات لبنی تحت نظارت دولت، از فردا، ۴.۴۸ درصد و کالاهای غیرنظارتی از ۱۶ مه، به میزان ۳.۵ درصد افزایش می‌یابد.

تنووا اعلام کرد قیمت محصولات سبزیجات منجمد برند «سان فراست» به طور میانگین، ۴.۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

بر اساس گزارش تایم اسرائیل، بزرگترین افزایش قیمت برای محصولات برند «مامز چیکن» به میزان متوسط ۹.۸ درصد و برند گوشت منجمد «تیرات زِوی» به میزان ۹.۶ درصد است.

رژیم صهیونیستی به شدت به واردات کشاورزی و مواد غذایی وابسته است و شواهد نشان می‌دهد صنعت غذایی این رژیم با اختلال بزرگی مواجه است. بسیاری از قفسه‌ها در سوپرمارکت‌های رژیم صهیونیستی خالی مانده‌اند، زیرا فعالیت‌های کشاورزی متوقف شده و کمبود کارگران لجستیک و تولیدی، باعث اختلال در عملکرد کارخانه‌های بزرگ مواد غذایی می‌شود. گفته می‌شود که کارگران کشاورزی تخلیه شده‌اند و زمین‌های اطراف غزه با خاک یکسان شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است
  • تولید لاستیک افزایش یافت/ فروش سایزهای بالای ۱۵ زیر قیمت مصوب
  • قیمت طلا و سکه امروز 13 اردیبهشت 1403
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • چرا خرید عمده عطر و ادکلن وارداتی به صرفه تر است؟