Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: سیل اخیر در ۱۰ شهرستان حوزه شمال استان کرمان حدود ۶۰۰ میلیارد ریال به راه های اصلی و فرعی و روستایی خسارت وارد کرده است.

"احسان عراقی زاده" امروز ۲۹ تیرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: بیشترین تخریب راه های اصلی، فرعی و روستایی در شهرستان های بافت، بردسیر و ارزوئیه اتفاق افتاده که در این راستا حدود ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به آسفالت، شانه خاکی راه ها، زیرسازی و تخریب قنوها و خسارت به راه های فرعی و روستایی خاکی وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: سیل اخیر حدود ۱۰۰ میلیارد ریال نیز خسارت به ابنیه فنی راه ها مانند دیواره های هدایت آب پل ها و تخریب آب نما در حوزه راه های روستایی خسارت زده است.

عراقی زاده با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی ۹۰ دستگاه پل هزینه شده، بیان کرد: در سال ۹۹ با استفاده از توان فنی حوزه راهداری موفق شدیم حدود ۹۰ دستگاه پل را برابر با استانداردهای فنی مرمت و بازسازی کنیم و این امر باعث شد سیل روزهای اخیر نتواند به پل های مذکور که در معرض سیل قرار داشتند، صدمه بزند.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان اظهار کرد: انجام عملیات پیشگیری در حوزه راهداری همواره در دستور کار قرار دارد و شناسایی نقاط و محورهای در معرض تخریب ناشی از سیل و انجام فعالیت های متعدد، مانند بسترسازی رودخانه ها، پاکسازی دهانه پل ها و ... تا حدود بسیار زیادی از تخریب راه ها و ابنیه فنی آن جلوگیری می کند.

وی بااعلام شماره ۱۴۱ اطلاعات راه ها و اپلیکیشن تلفن همراه  ۱۴۱ به عنوان مرکز اطلاع یابی از آخرین وضعیت جاده ها در روزهایی که وضعیت جوی نامناسب است از مردم خواست برای پیشگیری از هرگونه حادثه بهتر است از انجام سفرهای غیرضروری جلوگیری و سفر خود را به تعویق بیندازند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خسارت سیل راه هاي روستايي استان کرمان میلیارد ریال استان کرمان راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۱۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد

سرچاهی مدیر جهاد کشاورزی بشرویه گفت: در پی بارش‌های اخیر، ۱۸۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی شهرستان بشرویه آسیب وارد شده است.

او افزود: از این میزان خسارت ۶۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به حوزه زراعی، ۷۸  میلیارد تومان به حوزه باغی، ۱۱ میلیارد تومان به منابع آبی شهرستان، ۲۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به تأسیسات آبیاری و جاده‌های بین مزارع وارد شده است.

سرچاهی ادامه داد: گزارش‌ها  و پیگیری‌های لازم برای تأمین اعتبار و جبران خسارت وارده در دست اقدام است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • اعلام خسارات اولیه سیل در ۴ استان کشور
  • راه‌های مواصلاتی قربانی سیلاب‌های اخیر در خراسان جنوبی/ خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • سیل ۵۲ میلیارد تومان به اردستان خسارت زد
  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است