Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان با بیان اینکه خوزستان تنها استانی است که در ۱۴ مورد به اقشار آسیب پذیر از کرونا کمک کرده است، گفت: پیش از انتصاب من به عنوان استاندار خوزستان، از ۵۰ میلیون یورو اعتبار در نظر گرفته شده برای فاضلاب، تنها ۵ میلیون یورو اخذ شده بود که با پیگیری‌های انجام شده ابتدا ۱۷ میلیون یورو و سپس ۳۰ میلیون یورو برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به این نکته که  شبکه آب شهری و روستایی، فاضلاب شهری، مهار روان آب و مهار سیل جزو مشکلات اساسی خوزستان بودند که با سازمان برنامه بودجه و وزیر نفت برنامه جامعی تهیه کردیم و برای رئیس جمهور جهت تایید ارسال شده است، افزود: درجریان تنش‌های آبی به وجود آمده، با پدیده کشت‌های آب بری مثل شلتوک روبرو شدیم، کشاورزی آب بری که خارج از برنامه‌های تهیه شده و اولویت‌های تعیین شده آب را مصرف می‌کند و حدوداً سه میلیون متر مکعب آب را هدر می‌دهد و  نتیجه این کشت‌ها باعث شد آب به تالاب شادگان هورالعظیم و آبادان و خرمشهر نرسد که باعث ایجاد نارضایتی عمومی مردم شد.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: آخرین توانم را برای بالاترین سطوح نظام به کار گرفتم تا در کوتاه مدت بتوانم مشکلات آب خوزستان را مرتفع کنم، هرجا بحث مردم باشد من ذره‌ای کوتاه نمی‌آیم و مدیران را به دلیل کوتاهی در وظایفشان در مقابل مردم عزل کرده ام.

استاندار خوزستان  تصریح کرد:  از هورالعظیم دوباره بازدید کرده ام به این دلیل که سازمان آب و برق مدعی بود که آب رها شده، ولی محیط زیست تکذیب می‌کرد به همین منظور با هلیکوپتر و از بالا منطقه را بررسی کردم.

این مقام مسئول با بیان اینکه اتلاف ماهیانی که تصویرشان پخش شد، عموما در بخش عراقی تالاب بود و با وجود بهره برداری‌های بالادست بالاخره آب به هور رسید و با فشاری که به مرکز آوردیم از آب سد سیمره مقداری رهاسازی صورت پذیرفت، گفت: در شرایط جاری کسری منابع آبی مان در همه حوضه‌ها مشهود است و در آینده با مشکلات جدی روبرو خواهیم بود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بی آبی خوزستان تنش آبی میلیون یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۱۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است

محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بارش‌های اخیر در کشور و واردشدن خسارت به زمین‌های کشاورزی گفت: در روز‌های اخیر شاهد باد و طوفان و سیل‌های شدید در سراسر کشور بودیم که متاسفانه برخی مناطق آسیب‌های زیادی به آنها وارد شده است. 

او می‌گوید: استان خوزستان به ویژه شهرستان‌های شوش و کرخه در بارندگی و سیل اخیر در بخش کشاورزی و دامداری خسارت جدی وارد شده و تمامی دارایی کشاورزان نابود شده است.

به گفته این مقام مسئول علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است.

کعب عمیر گفت: انتظار می‌رود وزارت جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه بخش زیادی از مزارع در معرض سیل و بارندگی آسیب‌های جدی دیدند که انتظار می‌رود دولت با نگاهی ویژه این خسارات را در حمایت از کشاورزان جبران کند.

وی گفت: از دولت، سازمان مدیریت بحران کشور و وزارت جهاد کشاورزی انتظار م رود با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیگیر خسارات کشاورزان استان خوزستان و شهرستان‌های شوش و کرخه بعد از بارندگی اخیر از سوی مسئولان ملی و دستگاه‌های متولی هستم.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • عملکرد بانک مسکن در طرح «نهضت ملی مسکن » قابل تحسین است
  • بیش از دو میلیارد یورو خرید خارجی در شهرداری/ مافیای خودرو نداریم
  • مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون اجتناب کنند
  • باشگاه فولاد خوزستان از حق سرمربی خود کوتاه نمی‌آید
  • ویسی قصد توهین نداشت/ دنبال ماندن در لیگ برتر هستیم
  • رضاییان: ویسی توهین نکرد/ از حق قانونی فولاد کوتاه نمی‌آییم
  • واکنش مدیرعامل فولاد به جریمه عجیب ویسی!
  • واکنش مدیرعامل فولاد به جریمه سنگین ویسی: ضمن تمکین از قانون، از حقوق خود کوتاه نمی‌آییم
  • بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است
  • یک سد مهم کشور پُر شد؛ مردم مراقبت کنند