Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسان عبدی‌پور نوازنده شناخته شده‌ی سُرنا، در حاشیه‌ی تازه‌ترین اجرایش در تالار رودکی، انتقادهای تندی نسبت به سیاست‌های مسئولان فرهنگی کشور در قبال موسیقی نواحی مطرح کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مجموعه کنسرت‌های آنلاین با عنوان «برخط ماه و نوا» در هفته جاری و از روز دوشنبه 28 تیر 1400 پخش خود را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پنجمین دوره از کنسرت‌های آنلاین در دوران شیوع ویروس کرونا است.

گزارشی از پشت صحنه‌ی کنسرت موسیقی لرستان / موسیقی لری به روایت محمد باجلاوند

 

یکی از اجراهایی که امشب، سه‌شنبه 29 تیر 1400 پخش می‌شود، مربوط به سرنانوازیِ‌ احسان عبدی‌پور است. عبدی‌پور در این اجرا نغمه‌هایی از موسیقی لرستان را برای مخاطبان اجرا می‌کند. او اجرایش را با جملاتی آوازی آغاز می‌کند و در ادامه وارد آهنگ‌های ریتمیکِ موسیقی لرستان می‌شود.
در گزارش تصویری که خبرنگار تسنیم از این اجرا تهیه کرده، احسان عبدی‌پور انتقادهای تندی را نسبت به اوضاع موسیقی نواحی مطرح کرد.

سنگین‌سما، دوپا و سه‌پا، رقص‌های موسیقی لرستان هستند که می‌توانید آنها را به روایتِ سرنانوازیِ احسان عبدی‌پور و با همراهیِ علیرضا سپهوند با ساز تنبک، ببینید و بشنوید.

در ادامه می‌توانید گزارش تصویریِ خبرنگار تسنیم از روند اجرا و ضبطِ این گروه را ببینید:

 

 

مجموعه کنسرت‌های «برخط ماه و نوا» در هفته‌های گذشته و با حضور تیم تصویر ثبت و ضبط شده تا در تاریخ و ساعات مشخص برای مخاطبان پخش شود. اجرای احسان عبدی‌پور و علیرضا سپهوند، سه‌شنبه 29  تیر 1400 از ساعت 21 برای علاقه‌مندان به موسیقی پخش می‌شود.

انتهای پیام/

  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرنا تنبک استان لرستان موسیقی استان لرستان موسیقی احسان عبدی پور موسیقی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۱۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم

حجت‌الاسلام شاهرخی در یک نشست صمیمی پای صحبت‌های اهالی رسانه در لرستان نشست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، جمعی از اصحاب رسانه لرستان امروز با حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در این استان، دیدار کردند.

رابطه صمیمی حجت‌الاسلام شاهرخی با خبرنگاران لرستان از نکات قابل‌ توجه این محفل محسوب می‌شد و همین صمیمیت سبب شد خبرنگاران دیدگاه‌ها و مشکلات این استان را بی‌پرده بیان کنند.

پیگیری مسائل اساسی لرستان با مشارکت اساتید حوزه و دانشگاه

پروژه‌های نیمه‌تمام، بیکاری و چالش‌های فرهنگی لرستان ازجمله مسائل مطرح‌شده در نشست خبری با خبرنگاران بود و حجت‌الاسلام شاهرخی خواستار رسیدگی به این مشکلات شد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در این دیدار با بیان اینکه خبرنگاران با سخنی که می‌گویند و قلمی که به‌کار می‌برند، جایگاه مهمی دارند، تأکید کرد: خبرنگاران نباید از روی حدس و گمان قلم بزنند و با مطالب بی‌پایه و اساس اذهان را مشوش کنند.

حجت‌الاسلام شاهرخی عنوان کرد: آگاهی‌دادن درست و به‌دور از بداخلاقی‌ها، کینه و نفرت موردنیاز است و اهل رسانه در این راستا اولین گروهی هستند که این وظیفه را باید به‌درستی انجام دهند.

.

انتهای پیام/ 645/

دیگر خبرها

  • ۲ معلم لرستانی برگزیده کشوری شدند
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • بارش باران در ۵ استان شدید خواهد بود
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان
  • ۳ هزار بسیجی لرستانی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند
  • ثبت‌ نام بیش از ۶۰۰۰ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم