Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:10:25 GMT

اولین شب از اجراهای «برخط ماه و نوا ۲» برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۸۱۳۳۸

اولین شب از اجراهای «برخط ماه و نوا ۲» برگزار شد

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از انجمن موسیقی ایران، در شب نخست اجراها دوشنبه (۲۸ تیرماه ۱۴۰۰) که از ساعت ۲۱ آغار شد، در ابتدا محمد باجلاوند نوازنده کمانچه و علی باجلاوند نوازنده تنبک به روی صحنه رفتند و قطعات آواز علی دوستی، ریتم سنگین سما، ریتم سه پا و دو پا، سیت دیارم و کیزوشو را در دستگاه ماهور اجرا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای دوم شب نخست به گروهی سه نفره متشکل از محمد علیزاده نوازنده کنترباس، علی علیزاده نوازنده ویولن و سالار نیک‌کار نوازنده پیانو اختصاص داشت. این گروه در این کنسرت، یک موومان از تریو فورنس گابریل فوره و سه موومان از تریو شماره ۱ هایدن را اجرا کردند.

اجرای سوم و پایانی در شب نخست، به گروهی متشکل از یمین غفاری نوازنده تار، نوشین پاسدار نوازنده عود، محمدامین جهانگیری نوازنده سنتور و میلاد قریشی نوازنده تنبک اختصاص داشت و این گروه قطعات سکوت، پند، لاله و نوای قرنطینه را اجرا کردند.

به گزارش ایرنا، چهارمین دوره کنسرت‌های برخط ماه و نوا به صورت آنلاین توسط انجمن موسیقی ایران با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و حمایت دفتر موسیقی برگزار شد. این فصل از برنامه‌ها در سه ماه توسط انجمن موسیقی ایران برنامه‌ریزی و به صورت ماهیانه اجرا خواهد شد. گونه‌های مختلف موسیقی از جمله موسیقی دستگاهی، نواحی و کلاسیک غربی در این دوره در جدول برنامه‌ها گنجانده شده‌اند تا از حداکثر ظرفیت هنرمندان موسیقی در سه دوره برگزاری استفاده شود.

مجموعه نخست کنسرت‌های برخط ماه و نوا از ۲۰ تا ۲۴ خرداد به مدت چهار شب میزبان علاقه‌مندان بود.

برچسب‌ها انجمن موسیقی ایران کنسرت موسیقی دفتر موسیقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انجمن موسیقی ایران کنسرت موسیقی دفتر موسیقی انجمن موسیقی ایران کنسرت موسیقی دفتر موسیقی انجمن موسیقی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۱۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالار وحدت میزبان هم‌نشینی شنیدنی دونوازنده مهم

۲ هنرمند شناخته‌شده عرصه موسیقی روز بیستم اردیبهشت سال جاری پس از مدت‌ها دوری از اجرا‌های مشترک، کنسرتی را در تالار وحدت تهران برگزار می‌کنند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، پیمان یزدانیان و حسام اینانلو ۲ هنرمند برگزیده و شناخته‌شده موسیقی روز بیستم اردیبهشت بعد از مدت‌ها دوری از اجرا‌های مشترک، کنسرتی را در تالار وحدت تهران برگزار می‌کنند.


دراین کنسرت که با مدیریت هنری مسعود برزی و سعید برزی برگزار می‌شود، پیمان یزدانیان نوازنده پیانو و حسام اینانلو نوازنده کمانچه به اجرای قطعاتی می‌پردازند.


پیمان یزدانیان و حسام اینانلو چندین سال است که به صورت مستمر تجربیات موسیقایی خود را در قالب همنشینی‌های بداهه با یکدیگر تقسیم می‌کنند. حاصل استمرار این همکاری، رسیدن به بیانی مشترک از ۲ دنیای موسیقایی متفاوت بوده و تاکنون با چند اجرای رسمی در تالار وحدت و مجموعه‌های دیگر همراه شده است.


پیمان یزدانیان بیش از ۲۰ سال است که به آهنگسازی در حوزه موسیقی کلاسیک و همچنین نوازندگی پیانو مشغول و آثارش توسط نوازندگان و ارکستر‌های مختلف در فرانسه، چین، ایتالیا و ایران روی صحنه رفته و در کنار آن رسیتال‌های متعدد پیانو نیز اجرا کرده است. او تا کنون شش آلبوم با عنوان‌های «برداشت»، «برداشت دوم»، «گذر»، «همراه با باد»، «سوئیت‌ها» و «از انعکاس شهر‌های دور» را منتشر کرده است.


حسام اینانلو نیز که سابقه همکاری با گروه «شیدا» (به سرپرستی شادروان محمدرضا لطفی) و گروه «ماهریز» و «نهفت» را دارد تا کنون چهار اثر به نام «رهگذار»، «صبح امید»، «در آئینه اوهام» و «چارراه» منتشر کرده است.

دیگر خبرها

  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود
  • دور جدید اجراهای پاپ در استان خوزستان آغاز شد
  • اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس
  • تالار وحدت میزبان هم‌نشینی شنیدنی دونوازنده مهم
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد