Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، دیروز سخنگوی هیئت دولت از تصویب تعطیلی شش روزه استان تهران و البرز از امروز (سه شنبه) و اعمال محدودیت‌های ترددی از عصر روز دوشنبه برای جلوگیری از ورود و خروج ماشین‌های غیر بومی و بومی خبر داد. موضوعی که همانند دفعات گذشته با توجه به اینکه از چند روز قبل‌تر از سوی برخی مسئولان رسانه‌ای شده بود زمینه را برای خروج بسیاری از شهروندان پایتخت نشین و سرازیر شدن خودرو با پلاک غیر بومی به استان‌های شمالی فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعطیلی‌هایی که با هدف کنترل تردد‌ها و عدم حضور مردم در اجتماع برای مهار و کاهش آمار‌های کرونایی اعمال می‌شود، اما در نهایت آسیب‌های ناشی از این تعطیلی‌ها متوجه استان‌های شمالی و مردمان این مناطق شده و هر بار که با تلاش و همکاری و مشارکت مردم این استان‌ها و کادر درمان کرونا تا حدودی مهار می‌شود باز با حضور مسافرانی که حتی جریمه میلیونی نیز مانع از سفر آن‌ها نمی‌شود دوباره اوج گرفته و این بار پیک پنجم را تجربه می‌کنند.

با وجود اعلام پلیس برای ممانعت از ورود خودرو با پلاک‌های غیر بومی به استان‌های شمالی به ویژه گیلان، اما آنچه که مشاهدات میدانی نشان می‌دهد، افزایش تردد‌ها و ورود خودرو‌هایی با پلاک غیر بومی به ویژه به شهر‌های ساحلی و ییلاقات استان است. موضوعی که صدای شهروندان گیلانی را در آورده و از عدم انجام اقدام جدی و سختگیرانه از سوی مسئولان استان گلایه دارند.

شهر‌های آستارا، رودسر و رودبار از جمله مبادی ورودی به استان گیلان هستند که بر اساس گزارشات رسیده تردد خودرو‌های غیر بومی در این محور‌ها جریان دارد و مسافران با خیال راحت وارد این شهر‌ها می‌شوند.

هیچ اهتمامی در میان مسئولان برای ممانعت از سفر به گیلان نیست

محمد امینی یکی از رشتوندان است که در این زمینه با بیان اینکه از اواخر وقت یکشنبه شاهد افزایش حضور خودرو با پلاک‌های غیر بومی در رشت هستیم، افزود: زمانی که مسئول رده بالای کشور قبل از اعمال محدودیت‌ها خبر از تعطیلی چند روز پایتخت نشینان می‌دهد نباید به جز این انتظار شرایط دیگری داشت.

وی با بیان اینکه حدود دو هفته است که واحد صنفی خود را به خاطر شرایط قرمز کرونایی در رشت تعطیل کرده تا کمکی باشد به کنترل و کاهش آمار‌های کرونایی در گیلان، گفت: آنچه که در این روز‌ها در گیلان به ویژه رشت شاهد هستیم حاکی است که قطعاً وضعیت بد کرونا تا ماه‌های آینده نیز کنترل نخواهد و شد و این اصناف هستند که باید تاوان مسافرت‌ها را پس بدهند.

امینی با اشاره به اینکه متأسفانه هیچ اقتدار و سختگیری از سوی مسئولان استان نیز شاهد نیستیم، اضافه کرد: چرا مسئول استانی نباید خود تصمیم گیرنده در این زمینه باشد، همین موضوع در تعطیلات عید نوروز نیز به ما آسیب زد و به دلیل مماشات مسئولان با مسافران شاهد اوج گیری دوباره کرونا در استان و قرمز شدن یکی بعد از دیگری شهر‌های استان بودیم.

وی همچنین با گلایه از مسافران به دلیل بی توجهی به شرایط سخت کرونایی در استان گیلان، گفت: قطعاً اگر برای دو سال مسافرت نرویم اتفاق خاصی نمی‌افتد، اما متأسفانه شهروندان سایر استان‌ها به ویژه پایتخت نشینان با بی توجهی به درخواست‌های مردم استان‌های شمالی برای سفر نکردن به این استان‌ها هم جان خود و خانواده خود را به خطر می‌اندازند هم جان مردم استان‌های شمالی را.

برخورد قاطع با خودرو‌های غیر بومی و اعمال قانون

البته رئیس پلیس راهور گیلان  با اشاره به اینکه بر اساس تصمیمات اتخاذ شده ورود مسافر و خودرو با پلاک غیر بومی به استان در تعطیلات عید قربان ممنوع است، گفت: نیرو‌های راهور در مبادی ورودی گیلان از سمت شمال، شرق و غرب و جنوب مستقر هستند.

امیر طالبی با تأکید بر برخورد قاطع با خودرو با پلاک غیر بومی، گفت: مسافرانی که قصد ورود به استان گیلان را داشته باشند، توسط نیرو‌های پلیس راهور به شهرهایشان بازگردانده می‌شوند.

وی با بیان اینکه از همه هموطنان درخواست می‌کنیم با توجه به اعمال محدودیت‌ها برای ورود به استان گیلان زحمت طی مسافت را به خود ندهند، زیرا توسط مأموران بازگردانده می‌شوند، ادامه داد: این خودرو‌ها علاوه بر عودت به شهریشان اعمال قانون نیز خواهند شد.

رئیس پلیس راهور گیلان گفت: محدودیت‌های تردد شبانه در داخل شهر‌های گیلان نیز همچنان از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد ممنوع است و خودرو‌های خاطی اعمال قانون می‌شوند.

وی با قدردانی از همراهی و همکاری مردم فهیم در اجرای طرح محدودیت‌های تردد به شهر‌های قرمز و نارنجی، خواستار توجه هموطنان برای عدم سفر به استان گیلان شد.

ورود و خروج خودرو با پلاک غیر بومی به استان‌های تهران و البرز نیز تا اطلاع بعدی ممنوع است.

حضور مسافران از دلایل افزایش کرونا در گیلان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه همچنان روند کرونا در استان صعودی است، اظهار کرد: تعداد بستر‌های روزانه کرونا در گیلان طی یک هفته گذشته سه رقمی بوده است.

آبتین حیدرزاده با بیان اینکه مجموع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان گیلان نیز به بیش ۵۹۰ بیمار رسیده است، گفت: متأسفانه فوتی‌های روزانه نیز در هفته‌های اخیر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته بیش از ۱۵۰ بیمار کرونایی جدید نیازمند بستری در بیمارستان‌های گیلان شناسایی شده‌اند، افزود: ۱۰۷ بیمار کرونایی نیز متأسفانه در شرایط بد قرار داشته و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

حیدرزاده با بیان اینکه از این تعداد ۱۰ بیمار روز گذشته به این بخش منتقل شده‌اند، اضافه کرد: متأسفانه در شبانه روز گذشته ۵ بیمار کرونایی را نیز از دست داده‌ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه ابتلا‌های جدید از نوع سویه جدی کرونا دلتا است، گفت: نوع جدید کرونا هم قدرت سرایت بالایی نسبت به گونه‌های قبلی دارد و هم میزان کشندگی آن در مراکز درمانی بالا است.

وی با بیان اینکه روند واکسیناسیون نیز در استان مطلوب بوده هر روز شاهد افزایش این روند هستیم، تأکید کرد: حتی افرادی که واکسن نیز دریافت کرده‌اند باید شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک را رعایت کنند.

حیدرزاده با اشاره به اینکه افزایش حضور مسافران در گیلان و عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و ایجاد تجمع در تفرجگاه‌ها از مهم‌ترین دلایل افزایش میزان ابتلا‌ها و بستری‌ها در استان است، از هموطنان خواست از سفر به استان گیلان در تعطیلات جدا خودداری کنند.

منبع مهر

انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس خودرو با پلاک غیر بومی پلاک غیر بومی غیر بومی به استان استان های شمالی استان گیلان غیر بومی محدودیت ها خودرو ها استان ها شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۱۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی

ایسنا/گیلان مدر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان گفت: در سال ۱۴۰۲ این شرکت سوخت ۱۱ هزار خانوار مصرف‌کننده نفت سفید در استان که از نعمت گاز طبیعی برخوردار نیستند را تامین کرد.

مجتبی شکوری امروز پنجم اردیبهشت ماه در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال گذشته ۱۸ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۸۵۶ لیتر نفت سفید در سطح استان گیلان توزیع شد، اظهار کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان گیلان سوخت ۱۱ هزار خانوار فاقد گاز طبیعی را تامین می‌کند.

وی با بان اینکه از این مقدار نفت سفید توزیع شده در استان، ۱۱ میلیون و ۱۵۶ هزار لیتر برای مناطق سخت گذر و کوهستانی ارسال شده است، افزود: هفت میلیون و ۴۳۸ هزار و ۸۵۶ لیتر نیز برای خانوارهای عادی و فصلی ارسال شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان تصریح کرد: در سال گذشته برای هر خانوار فاقد گاز طبیعی ساکن در مناطق سخت گذر، ۱۱ سهمیه معادل ۲۳۱۰ لیتر و برای هر خانوار ساکن عادی ۱۰ سهمیه معادل ۲۱۰۰ لیتر و برای هر خانوار فصلی سه سهمیه معادل ۶۳۰ لیتر تخصیص و تحویل شده است.

شکوری خاطرنشان کرد: از این تعداد خانوار گیلانی مصرف‌کننده نفت سفید، ۵۰ درصد در مناطق عادی و ۴۵ درصد در مناطق سخت گذر سکونت دارند و مابقی مربوط به ساکنان مناطق فصلی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضعیت جاده‌ها/ تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • رقابت بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی در ۲ گروه آزمایشی
  • آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد
  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید