Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@23:19:09 GMT

زنجان به قطب تولید مواد شوینده تبدیل شده است

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۸۱۸۵۹

زنجان به قطب تولید مواد شوینده تبدیل شده است

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی ظهر سه شنبه در جلسه کار گروه توسعه صادرات در محل استانداری زنجان، گفت: از سال گذشته صادرات کالا از استان زنجان خوب شده است و امیدواریم طی سالجاری هم صادرات کلاً از استان افزایش یابد.

وی اظهار کرد: طی سال گذشته با وجود بیماری کرونا صادرات کالا از استان زنجان روند صعودی به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار زنجان همکاری بخش خصوصی در توسعه صادرات کالا از استان را بسیار خوب اعلام کرد و گفت: بخش خصوصی همیشه در توسعه صادرات همکاری خوبی داشته است.

حقیقی تاکید کرد: استان زنجان توسعه کمی و کیفی خوبی پیدا کرده و ۴.۵ برابر بودن ارزش کالاهای صادراتی از این استان نسبت به میانگین کشوری نشان می‌دهد تولید در استان خوب است.

وی ابراز داشت: این استان در تولید مواد شوینده تبدیل به قطب شده و میزان تولید محصول در این بخش از ۱۵۰ هزار تن در سال ۹۷ به بیش از یک میلیون تن در زمان حاضر رسیده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه طرح دو خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین از سال ۱۳۸۲ آغاز شده است، تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده طی یک سال گذشته بخش مهم این پروژه تکمیل شده است و امیدواریم هر چه زودتر به اتمام برسد.

حقیقی گفت: با تکمیل طرح دو خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین، ظرفیت حمل بار در این محور به دو برابر افزایش یافته و زمان سفر از تهران به زنجان بیش از یک ساعت کاهش پیدا می‌کند.

وی از اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه دو بانده کردن مسیر سلطانیه، خدابنده، کبودرآهنگ خبر داد و افزود: این پروژه اقدام مهمی برای کشور و استان است.

استاندار زنجان هم اجرای تزریق واکسن در استان را هم بسیار خوب اعلام کرد و افزود: تزریق واکسن در استان به خوبی جلو می‌رود.

کد خبر 5262443

منبع: مهر

کلیدواژه: فتح الله حقیقی صادرات غیرنفتی استاندار زنجان ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه واکسن کرونا آمار کرونا عید سعید قربان گرگان ایلام سیلاب شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه عکس استانها اردبیل دعای عرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۱۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور

مدیر کل بهبود تغذیه و جایگاه امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: در کشور ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نیشابور، سیداحمدرضا سید علیان در حاشیه بازدید از شرکت دامداران نیشابور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: به جای کلمه ضایعات بخش کشاورزی بهتر است از کلمه بقایا و پسماندهای این بخش استفاده کنیم و این بقایای بخش کشاورزی وحتی خانگی می‌تواند در کارخانجاتی تبدیل به خوراک دام شوند.

وی ادامه داد: پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است و اکنون جنگ علوفه بصورت نرم در کنار جنگ آب شروع شده و کشت گیاهان کم آب طلب مانند سورگوم بجای ذرت علوفه ای اهمیتی بالاتر از بقایا و بازماندهای این بخش دارد.

سید علیان بیان کرد: در کشور 8 سایت تبدیل بقایا به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است.

علی مبارکی، معاون سازمان ومدیر جهاد کشاورزی نیشابور نیز در این بازدید اظهارداشت: شهرستان نیشابور از شهرستان های پیشرو در زمینه دام در استان است.

وی ضمن تقدیر از خدمات ارزنده تشکل های بخش دامی شهرستان ادامه داد : این شهرستان با بیش از 61 هزار راس دام سنگین و تولید شیری حدود 26 هزار تن در سال در استان در رتبه اول و در تولید گوشت با 7 هزار و500 تن در سال، رتبه دوم استانی را دارد.

مبارکی با تاکید این نکته که یکی از عوامل محدود کننده توسعه بخش کشاورزی تولید نهاده است؛ بیان کرد: در بخش کشاورزی بیش از 30 درصد بقایا داریم و قسمت عمده آن یا سوزانده و یا به دور ریخته می شود که باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی نیز می شود و از طرفی نیاز شدید به واردات نهاده های خام دامی از خارج کشور داریم، لذا لازم است در خصوص صدور مجوزها وتسهیلات لازم جهت بازگرداندن این پسماندها به چرخه خوراک دام که منجر به کاهش قیمت آن وتامین امنیت غذایی می شود اقدام عاجل صورت پذیرد.

احمد داوطلب زرقی، مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز ضمن تاکید برایجاد زنجیره تولید شیر توسط دامداری های صنعتی گفت: با توجه به ظرفیت های تعاونی دامداران نیشابور در بخش تولید شیر به منظور خدمات دهی بهتر به گاوداران، تکمیل زنجیره شیر این تعاونی با سرمایه گذاری در حوزه لبنیات می تواند قدم موثری برای اعضای تعاونی و دامداران شهرستان باشد.

وی افزود: برخی مشکلات پیش روی گاوداران صنعتی و سنتی استان در خصوص سامانه بازارگاه نیز امروز در حضور مدیرکل تغذیه وزارت جهاد کشاورزی بیان شد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان