Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در جلسه هماهنگی برنامه های دهه امامت و ولایت با بیان اینکه پیشوند غدیر رسالت و پسوند آن ولایت و امامت است، اظهار داشت: رخداد غدیر در ۱۸ ذالحجه سال۱۰ قمری، تنها یک حادثه تاریخی نیست؛ غدیر تنها یک سرزمین نیست بلکه غدیر یک تفکر است، نشانه‌ای برای تدوام خط نبوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه تبریز هدف غدیر را برپایی حکومت عدل الهی دانست و افزود : غدیر یک چشمه است که تا پایان هستی جوشان خواهد بود، روز اکمال دین و اتمام نعمت است و موجب خوشنودی خداوند متعال است، غدیر نه تنها تاریخ نه جغرافیا و نه روایت بلکه ولایت است. 

وی عید غدیر عید ولایت توصیف کرد و گفت: این عید، عید سیاست و دخالت مردم در امر حکومت و عید مظلومان، مستضعفان و الگوی حکومت اسلامی برای سایر کشورهای اسلامی است.

آل‌هاشم یادآور شد: ولایتمداری درس جاودانه غدیر است، از این جهت این عید را هر چقدر زنده نگه داریم در واقع اسلام را زنده نگه داشته ایم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر برگزاری جشن‌های بزرگ و باشکوه در این عید گفت : رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و انجام سایر نکات بهداشتی که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ شده است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر شناخت بیشتر جوانان نسبت به معارف واقعه غدیر گفت: واقعه غدیر نقش بسیار سرنوشت ساز در تعیین مسیر آینده اسلام داشت و این واقعه مهم ترین ماموریت دوران رسالت پیامبر اکرم (ص) بود که به جا آورد، ماموریتی که انجام آن به منزله پیام رسالت بود.

وی با بیان اینکه مسئله غدیر بسیار مهم است گفت : تعیین جانشینی پیامبر و اعلام رسمی امام حضرت علی علیه السلام نقشه های منافقین را در آن زمان خنثی کرد.

 آل‌هاشم گفت : باید در این ایام به احسان و انفاق توجه ویژه از سوی مؤمنان و پیروان حضرت علی(ع) وجود داشته باشد و با نیت های خیر از نیازمندان دست‌گیری داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان با تقدیر از همراهی هیات های عزاداری حسینی برگزار مراسم های باشکوه مذهبی گفت: هیئات عزاداری توجه کنند تا روز مباهله به هیچ وجه عزاداری محرم برگزار نشود همانطورکه در طول چند سال گذشته هم چنین بوده است.

امام جمعه تبریز با تبریک عید قربان گفت :  عرفه روز دعا، نیایش، خودشناسی است.

انتهای پیام/60027
???? @ale_hashem

منبع: فارس

کلیدواژه: ولایت اسلام تبریز غدیر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی سیدمحمدعلی آل هاشم عیدغدیرخم دهه ولایت خبرگزاری فارس فارس تبریز زنده نگه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۲۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر با ترجمه سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،شجاعی در این کتاب نظر به اهمیتی که برای این فراز از نهج‌البلاغه به عنوان منشور و آئین‌نامه حکومت اسلامی قائل بوده‌ است، آن را به صورت مجزا در قالب کتابی آورده است.

شیوه ترجمه این متن ارائه همزمان متن با ترجمه است. شجاعی در صفحات این کتاب متن فارسی و به دنبال آن و در کنارش، متن عربی این نامه را قرار داده است و سعی کرده با استفاده از ساده‌ترین و شیواترین عبارات از عهده ترجمه این اثر برآید. نکته قابل توجه در این ترجمه آهنگین بودن آن و تلاش برای ارائه متنی است که بی‌آنکه به دنبال روایتی شاعرانه در ترجمه باشد توانسته آهنگی حماسی به خود بگیرد و به شکلی خاص عبارات را در پی هم و به منظور ترجمه قرار دهد.

شجاعی که پیش از این نیز در حوزه ترجمه آثاری همچون ترجمه برخی از ادعیه را در قالب کتاب عرضه کرده است، در این اثر تازه به تناسب و اقتضای محتوا سعی کرده تا اثری را پدید بیاورد که همانند متن عربی آن، صلابت یک نامه و در عین حال شورانگیزی توصیه‌های دنیوی و اخروی آن را در خود دارا باشد.

یکی دیگر از نکات قابل توجه درباره این کتاب مقدمه‌ای است که شجاعی برای این اثر تالیف کرده است. او در مقدمه خود به نوعی هدف از حکومت در اسلام و آنچه به عنوان خلافت و حکمرانی در این آئین بر مسلمانان رفته را مرور و در ادامه از زبان خود درباره منشور حکومت علوی و اسلامی که برگرفته از نهج البلاغه است و در نامه حضرت امام علی(ع) به مالک اشتر متبلور می‌شود نکاتی را بیان کرده است.

شجاعی در این مقدمه که برای فهم محتوای این نامه، متنی کارساز و دقیق به شمار می‌رود، نخست تقسیم بندی حکومت اسلامی به دو شیوه حکومت برگرفته از اسلام علوی و حکومت برگرفته شده از اسلام اموی را معرفی و ترسیم می‌کند و برای هر یک از آنها نیز شاهد مثالی را برمی‌شمارد. در ادامه شجاعی با بیان مختصر ویژگی‌های هر یک از دو شکل از آیین مسلمانی و حکومت داری، به بایسته‌های و ضرورت‌های قواعد حکومت از منظر اسلام حقیقی اشاره کرده و ‌نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر را نماد و سمبل خلق این قواعد معرفی می‌کند و از مخاطب می‌خواهد این فرمان را به عنوان شاخصی برای بررسی رفتارهای دولت‌مردان مورد استفاده قرار دهند و با آن دست به شناسایی و واکاوی کارنامه عمل آنها بزنند.

شجاعی همچنین از این عهدنامه در بخشی از مقدمه خود به عنوان مهمترین سند در حمایت از حقوق بشر در تمامی دنیا یاد کرده است و تاکید دارد که از ابتدای خلق بشریت تا کنون هیچ سندی به مانند این به تعریف حدود رابطه میان مردم و حکومت نپرداخته است.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901728

دیگر خبرها

  • امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • آرزوی پالاسیوس:‌ای کاش مسی جاودانه شود
  • فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر با ترجمه سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • افشای کینه شاه از قم
  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • مطهری امام