Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@10:08:14 GMT

روسیه اس-۵۰۰ را با موفقیت آزمایش کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۸۲۱۵۰

روسیه اس-۵۰۰ را با موفقیت آزمایش کرد

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه در گزارشی به آزمایش موفق سامانه پدافند موشکی اس-۵۰۰ و پرتاب موشک از این سامانه در محدوده نظامی کاپوستین یار در استان آستراخان در ساحل دریای خزر خبر داد.

در این گزارش که با فیلمی از پرتاب موشک اس-۵۰۰ همراه بود گفته شد که موشک به هدف تعیین شده اصابت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساخت پدافند موشکی اس ۵۰۰ روسیه در قالب تولید انبوه عملی شد و این سامانه جدید به صورت محدود در یک نمایشگاه بین المللی به نمایش گذاشته شد.

اس ۵۰۰ نسل جدید سامانه های موشکی زمین به هوای روسی است که رقیب پاتریوت آمریکا شناخته می شود.

این سامانه دوربرد، توان پایش محدوده گسترده ای از آسمان محل استقرار را در بالاترین نقطه دارد.

توانایی دفاع و متوقف کردن موشک های بالستیک، هدف گرفتن انواع پرنده های دشمن از جمله هواپیماها، بالگردها و موشک های کروز از جمله کاربردهای جنگی اعلام شده اس ۵۰۰ است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز هفتم تیر ماه اعلام کرد که ارتش روسیه بزودی به مجموعه های پدافند موشکی اس-۵۰۰ و موشک های قاره پیمای سرمت مجهز می شود.

انتظار می رود نخستین واحدهای اس-۵۰۰ پس از تحویل به ارتش روسیه در استان مسکو مستقر شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بحران آب طالبان روز عرفه موج پنجم کرونا بحران آب خوزستان عید قربان روسیه وزارت دفاع روسیه بحران آب طالبان روز عرفه موج پنجم کرونا بحران آب خوزستان عید قربان اس ۵۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۲۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین آزمایش بزرگترین ناو هواپیمابر خود را آغاز کرد

شینهوا نوشت که فوجیان حدود ساعت هشت صبح به وقت محلی لنگرگاه «جیاننان» در شانگهای را ترک کرد. در این آزمایش «ثبات و قابلیت توان رانشی و سامانه‌های الکترونیکی» فوجیان سنجیده خواهد شد.

فوجیان پس از «لیائونینگ» و «شاندونگ» سومین ناو هواپیمابر چین و بزرگترین کشتی نیروی دریایی این کشور است.

ناو هواپیمابر فوجیان که برای اولین بار در ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد- تیر ۱۴۰۱) از آن رونمایی شد، کاملا به صورت داخلی طراحی و ساخته شده است.

این ناو هواپیمابر بزرگتر و به لحاظ فناوری پیشرفته‌تر از شاندونگ (رونمایی شده در ۲۰۱۹) و لیائونینگ است که چین در سال ۱۹۹۸ از اوکراین خرید و آن را بازطراحی کرد.

به غیر از ناو‌های هواپیمابر کلاس فورد (یک کلاس جدید از ناو‌های هسته‌ای توسعه یافته برای نیروی دریایی آمریکا)، فوجیان تنها ناو هواپیمابر در جهان خواهد بود که مجهز به آخرین سامانه الکترومغناطیسی پرتاب هواپیما است.

شی جین‌پینگ رئیس جمهور چین بار‌ها افزایش آمادگی جنگی و پیشرفت‌های فناوری پیش از صدمین سالگرد تاسیس ارتش خلق چین در سال ۲۰۲۷ را خواستار شده است. برخی از افسر‌های نظامی آمریکا پیشتر مدعی شدند که چین تا آن سال یک حمله نظامی برای گرفتن تایوان را آغاز می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • چین آزمایش بزرگترین ناو هواپیمابر خود را آغاز کرد
  • دیشب بر فراز کریمه چه گذشت؟
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • امین مدنی:‌ «وعده صادق»؛ عبور از قوی ترین نقطه پدافندی جهان