Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@08:38:20 GMT

درگذشت پیشکسوت هنر فرش ایرانی در اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۸۲۲۸۹

درگذشت پیشکسوت هنر فرش ایرانی در اصفهان

پیکر پیشکسوت صنعت فرش دستباف ایرانی در مدرسه صیرفیان خیابان گلستان اصفهان آرام گرفت.   به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ استاد محمدصیرفیان از بازماندگان بافت سنتی فرش اصفهان شب گذشته چشم از جهان فرو بست.   هنرمند فرش باف اصفهانی اهدا کننده فرش معروف بنی آدم به سازمان ملل متحد بود که به عنوان سندی ماندگار از فرهنگ و تمدن ایران بر دیوار این سازمان نصب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این هنرمند برجسته متولد هزار و سیصد در محله‌ی باب الدشت اصفهان از متولیان و بزرگان عرصه‌ی فرش ایران بود که مهارت خاصی در تولید فرش در بخش رنگ رزی و تهیه‌ی نقشه داشت.     استاد محمدصیرفیان برای سفارش نقشه‌های فرش به هنرمندترین نقاشان زمان ازجمله مرحوم استاد حاج مصورالملکی، استاد احمد ارچنگ، استاد خطائی و استاد علامه که هرکدام در فن طراحی نقش قالی بی مانند بودند، مراجعه می‌کردند.   فرش‌های تولیدی این هنرمند دارای نقوش منحصر به فرد است.   این هنرمند نیکوکار مدرسه و دانشگاه صیرفیان را در خیابان گلستان اصفهان هم راه اندازی کرد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۲۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان،منصور شیشه فروش، مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: حادثه نشست خیابان به طول ۸ متر و عرض ۴ متر در اثر شکستگی خط لوله آبرسانی ۳۰۰ میلیمتری چدنی در خیابان علامه مجلسی رخ داد که باعث آبگرفتگی خیابان، پیاده رو و تعدادی مغازه شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی افزود: عوامل پلیس راهور نسبت به اعمال محدودیت ترافیکی اقدام و تیم های شرکت آب و فاضلاب، شهرداری اصفهان و سازمان اتش نشانی به محل اعزام و در جهت ایمن سازی محل و تخلیه آب اقدام کردند. 

به گفته شیشه فروش پس از تخلیه و قطع جریان آب، عملیات حفاری برای ترمیم و اصلاح خط لوله شروع خواهد شد.

دیگر خبرها

  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • پیشکسوت ارزنده فوتبال خوزستان درگذشت
  • تجلیل از فرهیختگان شهر در منطقه ۱۵ اصفهان
  • زمین‌های خیابان حکمت اصفهان چه زمانی تحویل داده می‌شود؟ + فیلم
  • هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور ناسالم است
  • کارگردان پیشکسوت درگذشت
  • ببینید | هشتم اردیبهشت سالروز درگذشت استاد نورالدین رضوی سروستانی