Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد پیش از ظهر امروز جمعی از طلاب و روحانیون چهارمحال و بختیاری با هدف همفکری پیرامون مشکلات آبی جلسه ا‌ندیشی برگزار کردند.

حجت الاسلام و المسلمین امیرقلی جعفری در این نشست با بیان اینکه روحانیت به عنوان پیش‌گامان و پرچم‌داران عدالت‌خواهی و حق طلبی بوده‌اند، گفت: روحانیون همیشه خود را موظف می‌دانند در مصائب و مشکلات اجتماعی کنار مردم باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هم امروز و هم نسل آینده با مشکل کم آبی مواجه هستیم و این واقعیت را باید بپذیریم، ادامه داد: یکی از دلایل خشکسالی فعلی، دستکاری بشر در محیط زیست و طبیعت و همچنین آزادسازی مقدار قابل توجهی گاز گلخانه‌ای است که باعث شده امروز دچار کمبود آب شویم.

وی با اشاره به اینکه روحانیت باید میدان‌دار مطالبات اجتماعی مردم باشند، تصریح کرد: سیاست‌گذاری‌های غلط در کشور ما در حوزه آب کار کشور را به جایی رسانده که تنش‌های این تصمیمات غلط بین مردم استان‌ها و شهرستان‌ها کشیده شده است.

جعفری با اشاره به چند مثال برای اثبات سیاست‌گذاری غلط در حوزه آب، ادامه داد: در تمام دنیا فولاد که یک صنعت آب‌بر محسوب می‌شود را  در کنار دریا راه‌اندازی می‌کنند ولی متاسفانه در کشور ما این صنعت آب‌بر را در دل کویر یا مناطق خشک بنا گذاشته‌اند.

رئیس کمیته آب مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین مزیت اقتصادی چهارمحال و بختیاری را دامداری و کشاورزی عنوان کرد و افزود: جالب است بدانید که قطب کشاورزی و دامپروری کشور امروز در راس هرم بیکاری در بین تمام استان‌ها قرار دارد؛ علت آمار بالای بیکاری هم این بوده که به کشاورز و دامدار این استان اجازه برداشت از آب‌های موجود را نمی‌دهند و در نتیجه کشاورزی و دامداری در استانی که خود سرچشمه سه رود بزرگ دز، کارون و زاینده‌رود محسوب می‌شود سال‌هاست معطل تخصیص آب هستند.

نماینده بروجن به کم‌آبی در حوزه شرب و مصرف خانگی هم اشاره کرد و افزود: در سال گذشته بسیاری از روستاها و شهرهای این استان به وسیله تانکر آبرسانی شدند؛ حتی در شهرهایی مانند سفیددشت و فرادنبه تا 15 ساعت قطعی آب در شبانه روز هم وجود داشت و در سال جاری هم اوضاع به نسبت بدتر از سال گذشته است.

جعفری با اشاره به اهمیت پروژه بن بروجن انتقاد کرد: رئیس جمهور فعلی بارها در خصوص این پروژه آبرسانی که قرار است شرب نیمی از مردم استان را تامین کند وعده افتتاح در دولتش را داده که متاسفانه در این روزهای پایانی دولت هم خبری از افتتاح پروژه نیست.

انتهای پیام/3339

منبع: فارس

کلیدواژه: آب چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۲۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است

 علی فکری امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در حاشیه آغاز به کار رسمی ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق، اظهار کرد: امروز در آغاز به کار این کمیسیون کمیته‌های مقدماتی به بررسی می‌پردازند تا طی امروز و فردا طرفین متون یادداشت تفاهم و اسنادی که دو کشور در سفر مقامات بلندپایه طرفین به امضا برسد، با یکدیگر نهایی کنند.

وی ادامه داد: صورتجلسه مذاکرات طرفین فردا بعد از ظهر در نشست صحن علنی کمیسیون مشترک بین وزیر اقتصاد ایران و وزیر تجارت عراق به امضا خواهد رسید.

فکری به کمیته‌های بررسی اشاره کرد و گفت: پنج کمیته شامل کمیته‌های انرژی، حمل و نقل، تجارت، صدور خدمات فنی و مهندسی و سرمایه گذاری و مالی و بانکی می‌شود.

وی در خصوص دستاورد‌های این کمیته تصریح کرد: اکنون ۱۰ سند از سمت ایران در دست مذاکره است و ۱۳ سند دیگر نیز آماده است که اگر دو کشور به تفاهم برسند این ۲۳ سند برای مذاکرات و امضای نهایی در جریان سفر مقامات عالی رتبه می‌تواند آماده شود.

معاون وزیر اقتصاد اضافه کرد: علاوه بر این اسناد، برخی از پروژه‌های ویژه از جمله توسعه شهرک‌های صنعتی، متوازن سازی روابط اقتصادی بین دو کشور، سرمایه گذاری‌های مشترک بین دوطرف و رفع موانع تجاری چه حوزه مالی و بانکی و چه حوزه مقررات و قوانین وجود دارد را در این نشست پیش میبریم تا با تفاهم ایجاد شده، روابط دو کشور توسعه بیشتری نسبت به حال پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق اهمیت مشارکت در انتخاباتِ دور دوم را تشدید کرد
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • عملیات وعده صادق وجدان مردم آزادیخواه جهان را بیدار کرد
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • بازی جدید قالیباف برای حفظ صندلی ریاست /تندروها شمشیر را از رو بسته اند /وعده های عجیب کاندیداهای ریاست مجلس
  • جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • جعفرزاده ایمن‌آبادی: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود