Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون همتی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا  اظهارداشت: مرحله نخست این طرح شامل انتقال ۳۰۰ هزار بشکه نفت از گوره به جاسک است که با رسیدن این میزان نفت به پایانه صادراتی جاسک  باب جدیدی در صنعت نفت ایران گشوده می‌شود.
وی ادامه داد: مرحله نخست این طرح ملی شرکت ملی نفت ایران با اعتبار سه هزار و ۴۵۳ میلیارد تومان، یک هزار و ۸۰۰ میلیون دلار از سوی بخش دولتی و ۲۱۷ میلیون یورو از سوی بخش خصوصی آماده بهره‌برداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار هرمزگان، تامین و سوخت یک هزار لوله مقاوم در برابر خوردگی برای نخستین بار در کشور،  احداث یک واحد تلمبه خانه و ۲ ایستگاه توپکرانی، احداث ۲ پست برق و ۲۳ کیلومتر خط انتقال برق را از ویژگی های مهم این طرح ملی در مرحله نخست بهره‌برداری آن عنوان کرد.
همتی، ایجاد اشتغال برای ۱۰هزار نفر را یکی دیگر از ویژگی های برجسته این طرح راهبردی نفتی دانست و ابرازداشت: با تکمیل این طرح ملی امکان انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام از جنوب غربی ایران به آب‌های آزاد دریای عمان فراهم خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی مرحله نخست این طرح راهبردی وزارت نفت این امکان، جایگاه ایران در بازارهای بین‌المللی نفت را به ویژه در بازار رقابتی این کالا ارتقا خواهد داد چراکه به مبادی صادراتی کشور تنوع می‌بخشد و در جنگ اقتصادی، بازاریابی نفت خام برای ایران یک برگ برنده محسوب می‌شود.
نهم خرداد امسال، نفت خام از تلمبه خانه شماره دو طرح عظیم گوره_جاسک عبور کرد؛ نفت از منطقه گوره از طریق لوله‌هایی که تمام آن‌ها را مهندسان ایرانی ساخته‌اند، عبور کرده و به نزدیکی بندر جاسک رسیده ‌است.
مبدا این خط لوله منطقه گوره از توابع شهرستان گناوه استان بوشهر است که پس از عبور از استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان از ۶۰ کیلومتری غرب شهر جاسک به ترمینال و تأسیسات دریایی صادرات و واردات که احداث آن برنامه ریزی شده است، متصل می‌شود.
در ایجاد زنجیره تولید لوله NACE، تبدیل تختال به ورق و سپس لوله که برای نخستین بار اتفاق افتاده است، شرکت فولاد مبارکه اصفهان، شرکت فولاد اکسین خوزستان، لوله‌سازی اهواز و ایران آروین، لوله‌سازی ماهشهر و لوله‌سازی صفا فعالیت می‌کنند.
در این طرح حلقه اول توسط شرکت فولاد مبارکه تولید می‌شود و در حلقه دوم ورق مورد نیاز توسط شرکت فولاد اکسین تولید خواهد شد و سپس لوله‌سازان داخلی این ورق‌ها را تبدیل به لوله می‌کنند.
این طرح راهبردی و ملی با هدف انتقال نفت خام از گوره به جاسک، ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز، ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌سازی آن و توسعه پایدار و اشتغالزایی در سواحل مکران است.
از مهم ترین طرح انتقال نفت از گوره به پایانه جدید جاسک، می‌توان به تامین و احداث یک‌هزار کیلومتر خط لوله ۴۲ اینچ سازگار با نفت ترش، احداث پنج تلمبه‌خانه و سه ایستگاه بین راهی خط لوله و برق‌رسانی به آنها، احداث ایستگاه‌های دریافت و ارسال توپک و ترمینال پایانی، احداث مخازن ذخیره‌سازی به ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه در منطقه جاسک و احداث تاسیسات دریایی شامل سه گوی شناور، حوضچه آرامش و تاسیسات جانبی آن در سواحل مکران اشاره کرد.
سواحل مکران نیز در محدوده آب‌های ساحلی و اقیانوسی دریای عمان از ایستگاه‌های مهم و اصلی تجارت، اقتصاد و گردشگری ایران است و این منطقه از حوزه گواتر و پسا بندر چابهار آغاز و تا منطقه جاسک هرمزگان ادامه دارد.
شهرستان جاسک دارای ۶۰ هزار نفر جمعیت، ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در فاصله ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است.
 

برچسب‌ها  فریدون همتی هرمزگان نفت جاسک شرکت ملی نفت ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فریدون همتی هرمزگان نفت فریدون همتی هرمزگان نفت جاسک شرکت ملی نفت ایران مرحله نخست شرکت فولاد طرح ملی نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۲۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس

تین نیوز

مدیر کل راه آهن شرق گفت: با پیگیری های صورت گرفته با بخش خصوصی و با مشارکت فولاد سنگان، ساختمان در حال احداث شرکت فولاد با بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی، در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، علی حکامی قاسمی در حاشیه بازدید از سایت ایستگاه در حال احداث فولاد، برای تبیین شرایط بهره برداری و تبادلات بین راه آهن و بخش خصوصی، در جلسه هم اندیشی با مدیران شرکت فولاد سنگان شرکت کرد.

گفتنی است شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با هدف تولید پایدار بخشی از گندله مورد نیاز شرکت فولاد مبارکه اصفهان، در نزدیکی معادن سنگ آهن سنگان تاسیس شده و در حال حاضر واحد گندله سازی و کنسانتره سازی این شرکت، در حال تولید است و راه آهن شرق محصولات این شرکت را به مقاصد مورد نیاز بارگیری و حمل می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • زیرگذر طرح بزرگراه شهید تندگویان به بهره برداری می رسد
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده