Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در صد و سی‌ و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، گفت: امروز روز عرفه، روز شناخت و معرفت انسانی است. در آموزه‌های دینی آمده است که خودشناسی مقدمه خداشناسی است.

او افزود: فردا ۳۰ تیر ماه مصادف با عید قربان، روز پاک‌سازی دل‌ها، بندگی خداوند، اثبات عشق، تسلیم و روز سنت قربانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روز‌هایی که بخشی از جامعه در شرایط سخت اقتصادی هستند، مردم کمک به نیازمندان را مورد توجه قرار دهند. همچنین در کنار این سنت حسنه می‌توان به کار‌های خیر دیگری از جمله کمک به هم‌میهنان در سیستان شتافت.

بیشتر بخوانید

شورای پنجم در حوزه آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کرده است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: امسال حجاج ما توفیق مناسک حج را نداشتند. مناسک حج هر کدام فلسفه‌ای دارد که نمونه آن سعی صفا و مروه است. هاجر یکی از بانوان اسلام در هفت سعی، تلاش می‌کند تا آب را پیدا کند که این عمل سعی صفا و مروه حجاج در حقیقت تکریم کار بانو هاجر است. هاجر کنیز است، اما آنقدر عظمت می‌یابد که خداوند برای حفظ این جایگاه، معرفت جامعه و نسل‌های بعد، تکلیف می‌کند حج در صورتی واجب است که این سعی انجام شود که این نشان از عظمت و جایگاه زن در اسلام است.

حیدری بیان کرد: انقلاب نیز زن را به صحنه سیاسی و اجتماعی وارد کرد؛ زنان ما نیز در عرصه علم و دانش افتخارات زیادی در حوزه‌های مختلف آفریدند به طوری‌که حتی در برخی عرصه‌ها از آقایان پیشی گرفتند. میدان‌دادن به بانوان باید براساس تعریف نقش آن‌ها در سلسله‌مراتب سازمانی باشد و برای زنان فضای ارتقا ایجاد کرد. ما نمی‌توانیم زنان را از نقش‌آفرینی محروم کنیم، دو بانویی که عضو شورا بودند در حوزه مدیریت خود دلسوزانه‌تر و مسئولیت‌پذیرتر عمل کردند. این فرهنگی است که در جامعه در حال توسعه است و باید بنابر شعار‌های انتخاباتی به بانوان نقش داده شود.

او تصریح کرد: ما در روز‌های پایانی شورا قرار داریم، قول‌هایی به مردم داده‌ایم که برای تحقق آن تلاش می‌کنیم. در روز عید قربان، زیست‌پارک و روز‌های بعد پروژه‌های دیگری افتتاح خواهند شد. زمان افتتاح این پروژه‌ها از قبل اعلام شده است و عجله‌ای برای پایان دادن به پروژه‌ها نداریم. حتی زمان اعلامی برخی از پروژه‌ها تمام شده است، ولی هنوز قابلیت افتتاح ندارند. انتظار داریم که کم‌لطفی در حق ما نشود، هدف ما گره‌گشایی از کار مردم بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: پروژه‌ها درحال طی‌کردن روند طبیعی خود هستند و ما براساس زمان‌بندی‌ها کار می‌کنیم. همان‌گونه که ما پروژه‌های نیمه‌تمام دوره قبل را تمام کردیم، شورای ششم نیز پروژه‌های نیمه‌تمام این دوره را به پایان خواهد رساند. اعلام زمان بر روی پروژه‌ها مطالبه مردم بود که امیدواریم وجود بازه زمان‌بندی بر روی پروژه‌ها تداوم داشته باشد.

انتهای پیام//ف. ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر مشهد عید قربان پروژه های نیمه تمام زنان سیاستمدار شورای اسلامی شهر مشهد پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۳۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت یک عضو شورای شهر مشهد ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن داوری اظهار کرد: اجرای این حکم قضائی ممکن است آثاری برای این عضو شورا داشته باشد.

فرماندار مشهد نام این عضو شورای اسلامی شهر مشهد را ذکر نکرد.

کد خبر 6091411

دیگر خبرها

  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است
  • نیمه کاره رها شدن پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی از زبان اهالی
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست
  • محکومیت یک عضو شورای شهر مشهد ابلاغ شد
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟