Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@02:50:57 GMT

رام الله: اسرائیل هیچ حق حاکمیتی بر قدس شرقی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۸۳۲۱۵

رام الله: اسرائیل هیچ حق حاکمیتی بر قدس شرقی ندارد

منصور با ارسال نامه‌هایی به دبیر کل سازمان ملل و رئیس مجمع عمومی آن و رئیس شورای امنیت گفت که رژیم صهیونیستی در قدس شرقی به ویژه بخش قدیمی این شهر، هیچ حق حاکمیتی ندارد.

«ریاض منصور» فرستاده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل تأکید کرد که رژیم صهیونیستی حق ندارد بافت جمعیتی و تاریخی شهر قدس اشغالی را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصور با ارسال نامه‌هایی به دبیر کل سازمان ملل و رئیس مجمع عمومی آن و رئیس شورای امنیت گفت که رژیم صهیونیستی در قدس شرقی به ویژه بخش قدیمی این شهر، هیچ حق حاکمیتی ندارد.

خبرگزاری وفا به نقل از این مسئول فلسطینی گزارش داد، رژیم صهیونیستی نمی‌تواند هیچ گونه تغییری در مسجدالاقصی ایجاد کرد.

منصور با انتقاد از تجاوزات رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست که باعث وخامت اوضاع فلسطین شده است، هشدار داد که این اقدامات می‌تواند به یک جنگ مذهبی خطرناک تبدیل شود.

این مسئول فلسطینی خاطر نشان کرد، مسامحه جامعه بین‌الملل با جنایات فجیع رژیم صهیونیستی باعث شده است که دولت این رژیم به بیش از هزار و ۶۰۰ صهیونیست اجازه دهد وارد مسجدالقصی شوند و مراسم مذهبی خود را برگزار کنند.

وی همچنین گفت که رژیم صهیونیستی باید به حقوق بین‌الملل احترام بگذارد؛ چرا که در قطعنامه‌های ۴۷۶ و ۴۷۸، شورای امنیت، الحاق قدس به رژیم صهیونیستی را محکوم و ملغی اعلام کرد.

اخیرا صهیونیستها در قدس اشغالی دسه به اقدامات تنشزایی می‌زنند؛ به نحوی که اخیرا حدود هزار شهرک‌نشین اسرائیلی با حمایت نظامی سنگین نیروهای امنیتی به قدس اشغالی هجوم آورده و راهپیمایی پرچم را برگزار کردند.

حدود ۳۰ سال است که صهیونیست‌ها راهپیمایی تحت عنوان راهپیمایی پرچم در قدس اشغالی برگزار می‌کنند و با در دست گرفتن پرچم رژیم صهیونیستی شعارهایی علیه فلسطینی‌ها سر می‌دهند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو شهر قدس اشغالی رژیم صهیونیستی فلسطین شورای امنیت شهرک نشینان صهیونیست تشکیلات خودگردان فلسطین اسرائیل رام الله رژیم صهیونیستی قدس اشغالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۳۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!

«یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در این باره گفت که اگر حزب‌الله از نوار مرزی دور نشود، رژیم اشغالگر مناطقی از جنوب لبنان را اشغال خواهد کرد.

طبق گزارش اسپوتنیک، کاتس در دیدار با «استفان سژورنه» همتای فرانسوی خود در تل‌آویو افزود: اگر حزب‌الله عقب‌نشینی نکند، اسرائیل به یک جنگ همه‌جانبه با آن نزدیک خواهد شد.

به نقل از ایسنا وی ادامه داد: اسرائیل در سراسر لبنان با حزب‌الله خواهد جنگید و مناطق وسیعی را در جنوب لبنان اشغال خواهد کرد و این مناطق به‌عنوان یک منطقه امنیتی در کنترل ارتش باقی می‌ماند و به ساکنان شمال این امکان را می‌دهد که به سلامت به خانه‌های خود بازگردند.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ما به وضعیت ۶ اکتبر برنمی‌گردیم.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • حزب الله لبنان یک پایگاه اسرائیل را درهم کوبید
  • ۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه
  • پاسخ پرقدرت حزب الله به رژیم صهیونیستی و بحران در اتاق جنگ اسرائیل
  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • رژیم صهیونیستی: حزب‌الله از مرزها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • حزب‌الله از انهدام یک تانک «مرکاوا» رژیم صهیونیستی خبر داد
  • موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • هشدار لاپید درباره گرانی‌ افسارگسیخته در اراضی اشغالی