Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، دکتر محسن اسدی‌نژاد اظهار کرد: امتحانات دانشجویان این دانشکده آغاز و تا هفت مرداد ادامه دارد اظهار کرد: نحوه برگزاری تمامی امتحانات تئوری مجازی بوده و تنها امتحانات عملی به‌صورت حضوری بود، آن هم در زمان حضور دانشجویان در روزهای پایانی ترم تحصیلی، البته امتحان برخی از دروس عملی با تشخیص استاد به‌صورت مجازی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزشی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در این دانشکده ۹۵۰ دانشجو و ۳۶ استاد در ۷ گروه آموزشی و ۱۴ رشته مقطع داریم، تصریح کرد: اساتید و دانشجویان دانشکده پیراپزشکی در ۷ رشته کارشناسی پیوسته، دو رشته کارشناسی ناپیوسته، چهار رشته کارشناسی ارشد و یک رشته دکترای تخصصی مشغول به تدریس و تحصیل هستند، همچنین این دانشکده سالانه ۲۵۰ ورودی جدید و ۲۵۰ دانش آموخته دارد.

وی افزود: رشته‌ها و مقاطع تحصیلی دانشکده پیراپزشکی مشهد شامل بینایی سنجی در سه مقطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی ارشد و دکتری، تکنولوژی پرتوشناسی در دو مقطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته، علوم آزمایشگاهی در دو مقطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته، فیزیوتراپی در دو مقطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد، فناوری اطلاعات سلامت در دو مقطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد، گفتار درمانی در دو مقطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد و کار درمانی در مقطع کارشناسی پیوسته هستند.

دکتر اسدی‌نژاد اضافه کرد: همچنین از مهر ماه سال ۱۴۰۰ و همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ رشته مددکاری اجتماعی به رشته‌های آموزشی دانشکده پیراپزشکی مشهد اضافه می‌شود و در این رشته پذیرش دانشجوی مقطع کارشناسی پیوسته خواهیم داشت، شایان ذکر است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد اولین دانشگاه علوم پزشکی‌ در کشور بوده که رشته مددکاری اجتماعی را دایر کرده و در گذشته این رشته را فقط دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران داشت.

معاون آموزشی دانشکده پیراپزشکی مشهد با ذکر این نکته که دانشجویان باید حداکثر تلاش خود را در ایام آموزش مجازی داشته باشند و اجازه اٌفت یادگیری به خود ندهند، تأکید کرد: برخی از دانشجویان، در طول ترم، دروس و مطالب امتحانی را مطالعه نمی‌کنند و در شب امتحان به یکباره با حجم وسیعی از مطالب نخوانده روبه‌رو می‌شوند که این پروسه اشتباهی است.

وی بیان کرد: این افراد باید توجه داشته باشند که از روش‌های مطالعه علمی استفاده کنند و در ابتدا به صورت کلی مطالعه‌ای داشته باشند، مطالب را دسته‌بندی کنند و در مرحله بعد نکات کلیدی را مرور کرده و حین مطالعه نیز یادداشت‌برداری کنند.

دکتر اسدی‌نژاد با اشاره به اینکه برخی از دانشجویان بدون آگاهی از پیامدهای مخرب ذهنی و روانی داروهای محرک، تحت تأثیر تجویز دوستان ناآگاه یا تبلیغات نادرست فضای مجازی به خیال شب‌بیداری و مهار اضطراب امتحانات به سمت مصرف این مواد شیمیایی روی می‌آورند، تصریح کرد: یکی از داروهای مصرفی داروی ریتالین است که عده‌ای از دانشجویان آن را به بهانه موفقیت در امتحان و افزایش هوشیاری مصرف می‌کنند، موضوعی که هیچگونه توجیه علمی و اثبات‌ شده‌‌ای ندارد و مصرف خودسرانه آن منجر به ایجاد مشکلات جسمی، روحی، روانی، عاطفی، خلقی و رفتاری در فرد مصرف‌کننده می‌شود.

معاون آموزشی دانشکده پیراپزشکی مشهد گفت: از دانشجویان و تحصیل‌کردگان جامعه می‌خواهیم که در خصوص سلامت خودشان و اطرافیان در ایام بحران کرونا حساسیت بالایی داشته باشند و به‌عنوان الگوی رفتاری جامعه در رعایت موازین بهداشتی باشند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

منبع: فارس

کلیدواژه: رشته مددکاری اجتماعی آموزشی دانشکده پیراپزشکی دانشکده پیراپزشکی مشهد کارشناسی ارشد دانشگاه علوم داشته باشند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۳۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ پس از آمریکا؛ حالا دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی به پاخواسته اند.
دانشگاه سوربن و ساینس پو یا همان دانشکده معروف علوم سیاسی پاریس به کانون جنبش ضدصهیونیستی دانشجویان فرانسه تبدیل شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


دانشجویان دانشکده علوم سیاسی پاریس از شب گذشته و پس از بازداشت همکلاسی هایشان دست به اعتصاب زده و در حمایت از مردم غزه کلاس‌های خود را تعطیل و در مقابل دانشکده تجمع کردند.
دانشجویان فرانسوی با در دست داشتن پرچم فلسطین و عکس‌های دانشجویان بازداشتی ضمن حمایت از ملت فلسطین؛ با شعار " اسرائیل قاتل و جنایت کار، مکرون همدست و شریک" عملکرد دولت فرانسه را به شدت زیر سئوال بردند.
روز گذشته هم گروهی از دانشجویان حامی فلسطین در جلوی دانشگاه سوربن؛ محل سخنرانی مکرون درباره اروپا و چالش‌های پیش روی آن؛ تجمع کردند که به گفته برخی رسانه‌ها تعداد زیادی از آنها بازداشت شدند.
هنوز پلیس آمار دقیق دانشجویان بازداشت شده در فرانسه را اعلام نکرده است.

دیگر خبرها

  • کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • سلامت از ارکان اصلی خوشبختی و بهروزی/ خانواده سلامت محور «زندگی زیسته» سالمی دارد
  • سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی از وجوه مهم سلامت
  • روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی و بازار کار
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند