Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین اتهام زنی کشور‌های غربی از جمله آمریکا در خصوص حملات سایبری عوامل منتسب به پکن را محکوم کرد.

ژائو لیجیان روز سه شنبه در کنفرانسی خبری اتهام زنی واشنگتن و متحدان غربی آن مبنی بر مقصر بودن پکن در حملات سایبری گسترده به سرور‌های ایمیل (Microsoft Exchange) را رد کرد و افزود: نهاد‌های چینی خود قربانی حملات سایبری آمریکا شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه چین خواستار حذف اتهامات واشنگتن علیه چهار شهروند چینی متهم به همکاری با وزارت امنیت چین برای سرقت اسرار تجاری، فناوری و تحقیقات آمریکا شد.

لیجیان همچنین در مقابل خواستار دست برداشتن آمریکا از توسل به حملات سایبری برای جاسوسی از دیگر کشور‌ها شد.

روز گذشته شبکه سی ان بی سی در گزارشی مدعی شد: در تلاشی جدید و مشترک، کشور‌های عضو ناتو (که آمریکا نیز جزء آن است)، اتحادیه اروپا، استرالیا، نیوزیلند و ژاپن در حال متحد شدن به منظور مقابله با تهدید شکل گرفته به وسیله حملات سایبری هستند که از سوی دولت چین حمایت می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است: در نخستین اقدام، این کشور‌ها به شکلی علنی «وزارت امنیت کشور چین» را به حملات سایبری گسترده به سرور‌های ایمیل (Microsoft Exchange) در اوایل سال جاری متهم می‌کنند.

پیش از این دولت چین در اولین واکنش خود به اتهام حمله سایبری از سوی برخی کشور‌ها با انتشار بیانیه‌هایی محکم از سوی سفارتخانه‌های خود در استرالیا و نیوزیلند، این اتهامات را رد کرد.

سفارت چین در ولینگتون، پایتخت نیوزیلند، این ادعا‌ها را کاملا بی اساس و غیرمسئولانه و در جهت تخریب دولت چین توصیف کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت خارجه چین حملات سایبری دولت آمریکا حملات سایبری کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۳۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی

دستگاه‌های امنیتی یمن در صنعاء جزئیات کشف شبکه جاسوسی را که به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کردند، افشا کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک منبع امنیتی به خبرگزاری سبأ گفت که چندین جاسوس وابسته به یک یگان اطلاعاتی با عنوان یگان 400 به ریاست عمار عفاش جاسوس تحت پیگرد دستگیر شده‌اند.

پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟یمن: عملیات ضدصهیونیستی در مدیترانه به‌زودی آغاز خواهد شد

ماموریت جاسوس‌ها، جمع آوری اطلاعات و شناسایی مواضع متعلق به نیروهای مسلح یمن در ساحل غربی جمهوری یمن و دادن این اطلاعات به آمریکا و  اسرائیل به عنوان دشمنان یمن بوده است.

جاسوس‌های یگان 400 اقدام به شناسایی و جمع آوری اطلاعات از اماکن شلیک موشک و پهپادی می‌کردند که رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده بود.

افراد  دستگیر شده به شناسایی مواضع شلیک موشک و پهپاد و مواضع قایقهای نیروهای مسلح و انتقال اطلاعات مورد نظر به اربابان خود می‌کردند.

مزدوران یگان 400 با اطلاعاتی که به دشمنان آمریکایی و  انگلیسی دادند، باعث شهید و زخمی شدن شماری از مردم و وارد آمدن خسارتهای مادی شدند.

ماموریت ترور نیروهای مسلح و امنیتی و از کار انداختن تجهیزات و ادوات نیروهای مسلح یمن به این جاسوس‌ها واگذار شده بود.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله سایبری گسترده به وزارت دفاع انگلیس/ چین متهم ردیف اول!
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • شکست جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا شرکت می‌کند
  • مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا
  • رمز‌های عبور‌امن سدی مقابل هکر‌ها
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه