Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@02:47:58 GMT

ابلاغ بخشنامه تغییر و تحول شهرداریها به استانها

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۸۳۶۴۸

ابلاغ بخشنامه تغییر و تحول شهرداریها به استانها

آفتاب‌‌نیوز :

مهدی جمالی‌نژاد که سه‌شنبه ۲۹ تیرماه در آیین بهره‌برداری و کلنگ‌زنی هفت طرح شهری در مشکات از توابع شهرستان کاشان سخن می گفت، با بیان مطلب فوق اظهار کرد: اجرای طرح‌های عمرانی در سراسر کشور با وجود شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا متوقف نشده و بهره برداری از این طرح ها هر هفته در شهرهای کوچک، بزرگ و کلان‌شهرها صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور همچنین از راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیشرفت طرح‌های عمرانی شهرداری‌ها برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: این سامانه به خصوص برای شهرداری‌ها بسیار کمک کرد تا سرعت بیشتری در طرح‌های حوزه شهری داشته باشند.

به گفته وی، طی ماههای اخیر از محل اعتبارات ماده ۵۸ کمک‌هایی به طرح‌های عمرانی شهرداری‌های زیر پنجاه هزار نفر جمعیت انجام شد که بسیاری از آنها پیشرفت خوبی داشته و برخی از آنها نیز تا پایان دولت دوازدهم افتتاح شد.

جمالی‌نژاد اظهار امیدواری کرد که با راه اندازی این سامانه که به نوعی پیشرفت فیزیکی طرح‌های عمرانی را رصد و گزارش می‌کند، بتوان در آینده با ورود دستگاه‌های دیگر فعال‌تر و به عنوان یک مبنا برای تکمیل طرح‌ها در کشور شناخته شود.

وی با اشاره به آغاز بهره برداری از ۱۰۰ میلیارد ریال طرح عمرانی در شهر مشکات ازتوابع شهرستان کاشان، خاطر نشان کرد: طرح های عمرانی شهرهای کوچک در کشور می‌توانند خیلی موثر باشند چون برخی از این شهرها و به خصوص مشکات در نقاط ورودی و استراتژیک استان اصفهان قرار دارد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین به مشارکت کم‌نظیر خیران کاشان در طرح‌های عمرانی این شهرستان اشاره و یکی از ویژگی‌های کاشان را وجود خیران برای ساخت طرح‌های عمرانی شهرداری بیان و خاطر نشان کرد: خیران این خطه در حوزه عمران شهری بسیار فعال هستند و کمترین منطقه‌ای در کشور مانند این شهرستان وجود دارد که خیران آن برای اجرای طرح‌های زیرساختی شهرداری‌ها پای کار باشند و کمک کنند.

جمالی‌نژاد، حضور خیران در ساخت طرح‌های شهرداری‌ها درکنار حوزه‌های مدرسه‌سازی، ورزشی ساز و سلامت‌ساز را به فال نیک گرفت و اظهار امیدواری کرد که این فرهنگ مناسب به سراسر کشور تسری پیدا کند و حضور خیران در تمام عرصه‌های کشور وجود داشته باشد.

وی با قدردانی از خیرین در کشور که درآمدهای خود را در راستای رضای خداوند هزینه می کنند، گفت: مردم ایران مردمی نوع دوست و موقعیت شناس هستند و خیرین کشور در هر عرصه ای که ورود کرده اند اقداماتی ماندگار و موثر و بزرگی از خود برجای گذاشته اند.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین با بیان اینکه شورای شهر و روستای در دوره ششم از ۱۴ مرداد شروع به کار خواهد کرد، از ابلاغ بخشنامه تغییر و تحول شهرداریها به استانها خبر داد و گفت: شهرداران می بایستی گزارشی از وضع موجود شهرداری را به طور دقیق تهیه و به شهردار بعد ارائه نمایند و استانداریها باید بر این امر نظارت لازم داشته باشند.

جمالی نژاد همچنین از تهیه بسته های آموزشی مختلفی برای اعضای جدید شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداران و دهیاران جدید از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور خبر داد و گفت: از معاونتهای عمرانی استانداریها و دفاتر امور شهری و روستایی استانداریها خواسته شده تا نظارت های لازم را بر این موضوع به عمل آورند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، آیین افتتاح چهار طرح عمرانی و خدماتی و آغاز ساخت ۲ طرح به همراه رونمایی یک اثر فرهنگی شهرداری مشکات از توابع کاشان امروز سه‌شنبه ۲۹ تیرماه همزمان با آغاز دهه ولایت با حضور مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور سازمان شهرداری ها و دهیاری ها طرح های عمرانی جمالی نژاد طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۳۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           

محمد آیینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بازآفرینی شهری منجر به ایجاد ارزش افزوده در محلات می‌شود،گفت: از پروژه‌های مرتبط با طرح کلید به کلید استقبال می‌کنیم و از استان‌ها نیز می‌خواهم که این طرح را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده و با جدیت بیشتری پیگیر این مهم باشند.

وی افزود: تعیین محدوده‌ها و زمین‌های مناسب و نیز شناسایی محلات دارای اولویت، گام اول اجرای طرح مذکور به شمار می‌رود که باید با همکاری ادارات کل راه و شهرسازی و نیز شهرداری‌ها صورت گیرد.

آیینی  با اشاره به اینکه برای تامین زمین از تمام ظرفیت‌های وزارت راه و شهرسازی می‌توان استفاده کرد، گفت: در شهر‌هایی که املاک و اراضی مناسب وجود ندارد می‌توان با استفاده از ظرفیت نهضت ملی مسکن و الحاق زمین به شهر مشکل کمبود زمین را برطرف کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این که طرح کلید به کلید فرصت مناسبی برای بازآفرینی شهری به شمار می‌رود، افزود: این طرح علاوه بر این که یک قانون و لازم‌الاجراست در برنامه هفتم توسعه نیز پیش‌بینی شده است، بنابراین اجرایی شدن این طرح باید با جدیت پیگیری شود و از مزایای آن به نحو مطلوب بهره‌مند شد.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به این که این طرح فرصت خوبی برای شهرداری‌ها نیز به شمار می‌رود، تصریح کرد: شهرداری‌ها می‌توانند با هوشمندی تعامل خوبی با ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها برقرار کرده و پروژه‌های مشترک تعریف کنند و از این فرصت برای گره گشایی و نفوذپذیر کردن بافت‌های ناکارآمد استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • خدمات فرهنگی و عمرانی حوزه شهری خارگ افزایش یافت
  • مسئول یک سوپرمارکت هم این همه تغییر نمی‌کند
  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • بخشنامه ممنوعیت دریافت هر نوع هدیه توسط کارکنان دولت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد
  • پست بانک ایران بخشنامه پرداخت تسهیلات مسکن فرزند سوم یا بیشتر را در سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور