Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@19:31:49 GMT

چطور صرافی رمزارز امن را تشخیص بدهیم؟

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۸۴۳۵۴

چطور صرافی رمزارز امن را تشخیص بدهیم؟

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ افزایش تعداد رمزارزهای موجود و فراوانی آن‌ها انتخاب رمزارز مناسب برای سرمایه‌گذاری را سخت‌ کرده است. این موضوع همچنین در خصوص انتخاب صرافی رمزارز معتبر و امن صادق است. اخبار ضد و نقیضی از فعالیت صرافی‌های رمزارز منتشر می‌شود و به دلیل تازگی این مبحث،‌ نگرانی‌هایی را برای سرمایه‌گذاران به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممکن است بارها از خودتان پرسیده باشید که چطور به یک صرافی رمزارز اعتماد کنیم؟اصلا یک صرافی امن چه ویژگی‌هایی دارد؟

در صورتی که شما قصد سرمایه‌گذاری در رمزارزها را داشته باشید، بهتر است قبل از هر چیز نسبت به رمزارزی که قصد خرید آن را دارید، آگاهی به دست آورید. پس از آن، نوبت به انتخاب صرافی رمزارز مناسب می‌رسد.

ویژگی‌های یک صرافی رمزارز امن چیست؟

امنیت یکی از مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی یک صرافی رمزارز است. در واقع، اولین اولویت برای انتخاب صرافی مناسب خرید بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال،‌ امن بودن آن صرافی است. علاوه بر اعتبار و قابل اعتماد بودن،‌ یک صرافی ارز دیجیتال باید از زیرساخت‌های فنی لازم بهره‌مند شود.

اگر یک صرافی رمزارز زیرساخت‌های فنی قوی نداشته باشد،‌ توانایی مقابله با حملات اینترنتی و هکرها را نخواهد داشت.

آنلاین بودن صرافی‌های رمزارز، یکی از جنبه‌هایی است که سرمایه‌گذاران رمزارزی را با تردید مواجه می‌کند. عده‌ای از افراد معتقدند به دلیل آن‌که صرافی‌های رمزارز در بستر آنلاین قرار دارند، احتمال هک شدن و نابودی سرمایه‌های رمزارزی وجود دارد.

اگرچه برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال در سال‌های گذشته با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم کرده‌اند،‌ اما همچنان تعداد زیادی صرافی رمزارز در سراسر جهان وجود دارند که در برابر حملات سایبری مقاوم هستند.

برای انتخاب صرافی رمزارز معتبر باید نکاتی را مد نظر قرار داد. قبل از هر چیز باید مراحل احراز هویت دو عاملی (۲FA) مثل Google Authenticator یا اس‌ام‌اس (SMS) در آن رعایت شود. همچنین بهتر است صرافی‌های رمزارز از کپچا (CAPTCHA) استفاده کنند.

کپچا، یکی از ابزارهای امنیتی است که ورود ربات‌ها را ممنوع می‌کند. با استفاده از کپچا، افراد هنگام ورود به حساب کاربری، باید به سوالاتی که از آن‌ها پرسیده می‌شود جواب بدهند که مهم‌ترین آن‌ها انتخاب تصاویر است. 

در صورتی که یک صرافی رمزارز سیستم احراز هویت و ورود معتبر داشته باشد، می‌توان آن را یک صرافی امن نامید.

صرافی رمزارز بیتستان، یکی از همین صرافی‌های معتبر است که زیرساخت‌های فنی قوی‌ای دارد. کاربران این صرافی، برای خرید و فروش ارز دیجیتال باید مراحل احراز هویت دو مرحله‌ای را تکمیل کنند. همچنین برای ورود به سایت بیتستان از کپچا استفاده شده است. در نتیجه، می‌توانید با خیال راحت و به سادگی آب خوردن از این صرافی رمزارز بیت‌کوین بخرید.

محدوده جغرافیایی، عامل مهمی برای اعتماد

با اینکه خرید بیت کوین و دیگر رمزارزها در ایران محبوبیت زیادی دارد، هنوز هم برخی از سرمایه‌گذاران رمزارزی برای خرید و فروش ارز دیجیتال به صرافی‌های خارجی رمزارز مراجعه می‌کنند. در صورتی که یک صرافی رمزارز از نظر موقعیت جغرافیایی به شما نزدیک‌تر باشد، تعامل با آن صرافی نیز به راحتی امکان‌پذیر است.

موقعیت جغرافیایی یک صرافی رمزارز به شما این امکان را می‌دهد تا با پول رایج کشور خودتان در رمزارزها سرمایه‌گذاری کنید. از طرفی، برخی کشورها مثل ایران با تحریم‌های زیادی مواجه هستند که تبادل مالی آن‌ها با دیگر کشورها را سخت کرده است. تحریم‌های آمریکا علیه ایران مانعی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال از طریق صرافی‌های خارجی شده است. بیشتر صرافی‌های رمزارز که در خارج از ایران فعالیت می‌کنند، به کاربران ایرانی اجازه ترید را نمی‌دهند. همچنین احتمال بلوکه شدن سرمایه‌های رمزارزی کاربران ایرانی در صرافی‌های رمزارز خارجی وجود دارد.

در صورتی که سرمایه‌گذاران رمزارزی برای خرید ارز دیجیتال به صرافی‌های ایرانی اعتماد کنند یا فروش رمزارزهای خود را در این صرافی‌ها انجام بدهند،‌ نه تنها از خطر بلوکه شدن پول‌های دیجیتال خود دور می‌مانند، بلکه معاملات سریعتری نیز خواهند داشت.

در سال‌های اخیر، صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران با تکیه بر نیروهای جوان و با استفاده از تکنولوژی‌های روز راه‌اندازی شده‌اند. 

نحوه خرید بیت کوین از طریق صرافی‌های رمزارز ایرانی ساده است و شما می‌توانید از خدمات این صرافی‌ها  برای خرید اتریوم استفاده کنید.

صرافی بیتستان یکی از همین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است که با پشتیبانی شبانه روزی در هفت‌ روز هفته،‌ خدماتی را به کاربران خود ارائه می‌کند. برای شروع معامله در بیتستان، کافی است وارد سایت « بیتستان، صرافی آنلاین ارزهای دیجیتال » شوید و پس از انجام فرآیند احراز هویت،‌ رمزارز مورد علاقه خود را انتخاب و معامله کنید.

تعداد ارزهای تحت پشتیبانی

هر چه تعداد ارزهای دیجیتال یک صرافی بیشتر باشد، گزینه‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری در آن وجود دارد. در نتیجه، کاربران آن صرافی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بیشتری خواهند داشت. هر چقدر سبد سرمایه‌گذاری یک سرمایه‌گذار رمزارز پُر بارتر باشد، شانس او برای کسب سود حداکثری بیشتر خواهد شد. در نتیجه، بهتر است برای سرمایه‌گذاری به سراغ صرافی رمزارزی برویم که تعداد زیادی ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند.

صرافی بیتستان یکی از پلتفرم‌های خرید و فروش رمزارز در ایران است که تعداد ارزهای تحت پشتیبانی آن زیاد است؛  در  این سایت معتبر خرید و فروش بیت کوین می‌توانید بیش از ۶۰ رمزارز مختلف را معامله کنید.

مزیت رقابتی این صرافی با رقبایش، پشتیبانی و تیم فنی قوی است. تعداد ارزهای تحت پشتیبانی این صرافی نیز یکی از مزیت‌های رقابتی آن به حساب می آید.

پربیننده ترین استخدام ۱۰۰هزار نـفر در آموزش و پرورش تهران‌ و البرز ۶روز تعطیل شد قیمت یخچال فریزر دوقلو /۲۷تیرماه ۲۹ خاصیت شگفت انگیز خیار ! قیمت پراید امروز ۱۴۰۰/۴/۲۸

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صرافی صرافی های رمزارز یک صرافی رمزارز ارزهای دیجیتال سرمایه گذاران انتخاب صرافی تعداد ارزهای سرمایه گذاری ارز دیجیتال برای سرمایه خرید و فروش احراز هویت برای خرید بیت کوین صرافی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۴۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز نقره‌داغ می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت: برای کسانی که به صورت مجاز به استخراج رمز ارز مشغول هستند، پیش بینی شده تا از ٢ بامداد تا ٩ صبح که ساعت حداقل بار شبکه برق است، بتوانند فعالیت کنند.

وی افزود: به استخراج کنندگان غیرمجاز رمزارز هشدار می‌دهیم که اگر کسانی به صورت غیرمجاز از برق برای تولید رمزارز استفاده می‌کنند، جرایم سنگینی تا بیش از ۱۰۰ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل توانیر همچنین تاکید کرد: ماینرهایی که از این طریق کشف شود، ضبط و تحویل مقامات قضایی شده و براساس قوانین جدید امحا خواهد شد.

وی در عین حال از هموطنان خواست تا از طریق برنامه کاربردی «برق من»، موارد استفاده غیرمجاز از رمزارز را گزارش کنند که این موضوع علاوه بر محرمانه ماندن، مشمول پرداخت پاداش به گزارش کننده نیز می شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • برنامه های و اهداف شرکت گلتاش در سال ۱۴۰۳
  • ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟
  • استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز نقره‌داغ می‌شوند
  • خرید ترازو دیجیتال
  • سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
  • پولشویی
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران
  • ۵ دقیقه ای وارد بازار ارز دیجیتال شوید (+لینک)
  • ۵ دقیقه ای وارد بازار ارز دیجیتال شوید